Syntese af 1-phenyl-2-propanon (P2P) fra diethyl(phenylacetyl)malonat

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
244
Points
43
Lad være med at falde for kulten omkring den hellige refluks. Refluks har ingen værdi i sig selv, bortset fra den illusion om, at der sker noget, som det skaber.

Med H2SO4 og oxalsyre (bedst), men fosforsyre og næsten enhver organisk syre som eddikesyre, myresyre eller citronsyre får man næsten kvantitative udbytter, hvis man opvarmer blandingen langsomt over to timer til IKKE MERE end 95 °C, holder den der i 30 minutter og derefter lader den køle ned. Tilsæt en lille mængde andet opløsningsmiddel end DCM (toluen, xylen, ether), da organisk syre kan falde ud, og det anbefales derfor at opsamle fra toppen. Petrol Ether 40/60 kan bruges, og der er ikke brug for meget, men du får TRE lag i sidste ende: Det øverste lag er Pet-Ether med P2P opløst. Mellemste lag er P2P med Pet-Ether opløst*. Og nedenunder er syreblandingen (som i øvrigt kan genbruges uden problemer).

*Det lyder sjovt, men det er sådan, det er: Både Pet-Ether og P2P opløser noget af det andet, men de er ikke frit blandbare. Og så får du de tre lag, som drev mig til vanvid allerede for længe siden. Indtil jeg fandt ud af dette.......

200 g oxalsyre dihydrat
300 ml vand
100 ml H2SO4 37% (batterisyre)
ikke al oxalsyre opløses - ikke noget problem
Med dette kan man behandle mindst 200 ml 20230 rød olie
Der er brug for virkelig kraftig omrøring hele tiden.
Vand/syre-blandingen kan genbruges.
Ikke over 95 °C giver lysegul P2P direkte uden damp eller anden destillation.
Når du bruger en sep-tragt, er det bedst at adskille, så længe det stadig er varmt, og oxalsyren ikke falder ud, eller du lægger det i et bægerglas i fryseren med bunden af bægerglasset i berøring med kulden, så det begynder at krystallisere derfra. Hvis du gør det, behøver du slet ikke noget opløsningsmiddel, for syren og vandet, der krystalliserer fra bunden, vil drive P2P op til toppen, og du kan bare hælde det ud efter to eller tre timer, og der vil IKKE være noget P2P tilbage.

Jeg har lavet en masse arbejde på den her, lol
 
View previous replies…

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Lærer, kan phenylaceton syntetiseres udelukkende ved hjælp af oxalsyre, vandbatterisyre og disse tre materialer?
 

w2x3f5

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 15, 2023
Messages
358
Reaction score
174
Points
43
Angiv venligst udbyttet af stoffet p2p.
Har du rød olie? Mærkeligt nok havde jeg gul olie under det samme nummer.
 
View previous replies…

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
244
Points
43
Hvordan lugter det? Men under alle omstændigheder skal det højst være lysegult til gyldent (lysere farve er bedre), det er egentlig ret nemt, rød olie + vand + oxalsyre + 38% H2SO4, opvarm til max. 95°C, hold denne temperatur i nogen tid, og lad det køle af. Kraftig omrøring er det vigtigste! Indtil det er færdigt, og lad det selvfølgelig køle af.
Teoretisk maks. udbytte er ca. 45 g P2P fra 100 g 20320-59-6, mit udbytte var aldrig mindre end ~ 40 g P2P af høj kvalitet fra 100 g udgangsmateriale, efter at jeg havde fundet ud af metoden, som i øvrigt er meget tæt på den metode, som opfinderen af syntesen brugte og offentliggjorde i den artikel, han skrev om den.

 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
244
Points
43
Der er to muligheder:
For det første: Du har ikke 20230-59-6, men noget andet.
For det andet: Du tror, at du har gjort det, jeg skrev, men ved nærmere eftersyn har du ikke gjort det på grund af en misforståelse/sprogproblemer eller lignende.

Jeg vil gætte på, at det er nummer to, efter min erfaring vil det være det.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Lærer, må jeg spørge, hvilken type rød olie det er?
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Undskyld mig, er det Türkiye red oil?
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Hvilken slags opløsningsmiddel er diethylacetat (phenylacetyl) malonat?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hallo, det er ikke et opløsningsmiddel. Det er forstadiet til P2P. Diethyl(phenylacetyl)malonat cas 20320-59-6.
 
View previous replies…

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Lærer, er det acetophenon?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hvad fik dig til at bruge den? Jeg sendte dig navn og adresse.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Hej lærer, da jeg er australier, er det svært at finde materialerne, men jeg burde være i stand til at finde dem alle.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Lærer, skal efedrin neutraliseres, før man syntetiserer amfetamin og efedrin? Jeg vidste ikke før, at en masse efedrin gik til spilde, så jeg ville gerne gøre de resterende materialer færdige først.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Lærer, kender du N-phenylethylketon?
 

hacke8

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 26, 2024
Messages
117
Reaction score
30
Points
28
Hej, min ven, at dømme ud fra det spørgsmål, du har sendt. Dit kemiske fundament er lig nul. Jeg anbefaler, at du først kigger på introduktionen til kemi, opvarmning, omrøring, filtrering, ekstraktion, anti-ekstraktion og noget simpelt kemisk udstyr, kolber, bægerglas, væskeseparationstragte og nogle andre grundlæggende kemiske forsyninger. På den måde kan du lettere forstå nogle af de tråde, der er udgivet af BB Forum.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Tak skal du have, lærer. Jeg vil studere hårdt
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Sådan syntetiserer man diethylphenylacetylmalonat
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Lærer, hvordan syntetiserer malonsyre diethylmalonat?
 

ryan

Don't buy from me
Member
Joined
Dec 10, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
IlkqYCsUOz


Alle kan hjælpe
Efter fem timers tilbagesvaling overførte jeg blandingen til et isbad og havde til hensigt at gøre den alkalisk pH(12)

I starten gik alt godt, men jeg begik en fejl og hævede pH-værdien til 14, hvilket fik blandingen til at koagulere.

Kan blandingen stadig bruges?"
 
Last edited by a moderator:

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hallo, 12 og 14 pH-forskel kan ikke forårsage dette problem. Sandsynligvis er der ureageret forløber eller dens blanding / urenheder. Du kan filtrere det og dampdestillere det til senere brug.
 
Top