Hejsa, første gang plakat lang tid læser af foraene her og mange andre kemigrupper.
For det første meget respekt for eksperterne her for at hjælpe et samfund af håbefulde kemikere, du har givet mig tro og meget mere håb på min læringsrejse, og når jeg har fået mere viden med organisk kemi, håber jeg at kunne give tilbage på en eller anden måde i den nærmeste fremtid ...
Nå, men til pointen med mit indlæg. Jeg har for nylig lært meget på clear-net fra Rhodium og erowid arkiver osv. for at udvide mit omfang og forståelse af almindelige teknikker, der anvendes i kemi generelt, og jeg tror stærkt på, at jeg langsomt får et godt greb om alt det grundlæggende, så at sige. Men jeg tror, man kan sige, at jeg har ramt en mur og har brug for nogle råd.
Oprindeligt var mit håb at lære at fremstille Phenyl-2-propanon (P2P) og derefter fortsætte med at fremstille Crystal Meth, som jeg tidligere har brugt.
Men uden det rigtige udstyr i øjeblikket
(vil snart købe et destillationssæt, ordentligt glasvaresæt, magnetisk omrører og vaccum osv.)) mistede jeg helt ærligt troen og blev for modløs til at gøre et ordentligt forsøg.
Jeg fandt en god kilde til at skaffe nitroethan til en af de synthesizere, jeg seriøst overvejede, via eBay, som en flydende form for 'Nail Brush Saver' sammen med andre regeants, men jeg tøvede stadig med min evne uden det udstyr, jeg har ved hånden i øjeblikket.
Så i mellemtiden efter denne første nedtur har jeg forsøgt at holde mig positiv og bare suge til mig så meget som muligt om organisk kemi ...
Nå, men så faldt jeg tilfældigvis over dette websted, da jeg læste om det på andre fora og fandt dette fantastiske sted, hvor indholdet er meget mere friskt, og fællesskabet virker meget mere veluddannet end andre, jeg har set, og så fandt jeg især denne specifikke tråd, som fangede min opmærksomhed. Jeg elsker virkelig den måde, videoen er sat sammen på, og har nu flyttet mit fokus til at producere 4-MMC til slutproduktet af mit første legitime eksperiment.
Jeg har snart alt det udstyr, der er nødvendigt for at give det et rigtigt forsøg, og jeg håbede, at jeg kunne bede om et par ting uden at bede om for meget på samme tid.
Jeg har fundet adgang til alle ingredienserne undtagen et par åbenlyse, da jeg mener, at de generelt er ret stramt kontrolleret, så vidt jeg ved.
De stoffer, jeg taler om, er 4-methylpropiophenon og methylaminhydrochlorid (40 % vandig opløsning).
Jeg har læst begge de links, jeg har vedhæftet nedenfor vedrørende produktion fra bunden. Men jeg spekulerede først og fremmest på Methylamin, er der en måde at skalere hele opskriften ned, mens jeg stadig bruger den nøjagtige samme videometode i tråden der. Det ville virkelig hjælpe mig ved at gøre mine første forsøg mere overkommelige som helhed. Eller er der en metode i mindre skala her, som du kan henvise mig til, som også ville være fantastisk =)
Methylaminhydrochlorid-syntese i stor skala
Med hensyn til skalastørrelse er den foreslåede metode nedenfor, jeg fandt for 4-methylpropiophenon, brugbar for mig, men på dette tidspunkt håbede jeg, at en ekspert her muligvis (temmelig tak) kunne lave en dybtgående video eller pege mig i den rigtige retning for en god metode, der er lidt mere 'amatørkemiker' venlig lol?
Syntese-af-4-methylpropiofenon-fra-toluen-ved-friedel-håndværksreaktion-1kg-skala
Tak for jeres tid, drenge og piger, og jeg håber at kunne holde jer alle opdateret om mine rejser og løb i den nærmeste fremtid. Jeg er meget opsat på at lære så meget som muligt, og enhver hjælp er meget værdsat. Send mig en PM, hvis du føler dig mere tryg ved at diskutere tingene på den måde.
Tak for hjælpen,
Sitr1x.