Jeg er i stort set samme situation som OP, men jeg har prøvet ketonkatalyse af tryptofan til tryptamin ved hjælp af cyclohexanon.
Jeg har prøvet det tre gange i henhold til rhodiumlitteraturen, og to af gangene blev tryptofanen ikke engang opløst, det hele blev bare mørkebrunt (opløsningsmidlet), og klumpen (som jeg antager var uomdannet tryptofan) var gul.
I anden omgang tænkte jeg, at det var lige meget og tilsatte meget mere cyclohexanon, og det opløste tryptofanen.
Derefter blandede jeg det med DCM eller methylenchlorid, og nu skal jeg købe noget natron eller bikarbonat til at vaske det med.
Så vil jeg observere, hvad der sker - måske bliver jeg nødt til at lægge det i fryseren for at få tryptaminen ud - hvis der altså er noget derinde!
Med hensyn til det gule slim har jeg gjort det samme. Jeg ekstraherer det med DCM, og så vasker jeg det - det, der afskrækker mig, er, at det aldrig holdt op med at være et pulver i bunden af kolben. Det frigav en masse bobler, men det gør det alligevel, når det tilbagesvaler
Jeg vil sige - også som en komplet nybegynder er dette en temmelig vanskelig reaktion at få rigtigt.
Jeg har også prøvet at omdanne pebermynte eller spearmint uden held.
Tbh, jeg tænker nu bare på at bruge cyclohexanonen til en anden reaktion med et bestemt stof, der er udvundet og fremstillet af peber. Jeg var overrasket over, hvor nemt det ser ud.
Jeg ville ønske, at nogen bare ville skrive synteserne korrekt ud (medmindre det bare er mig).
Jeg er nødt til at studere TLC lidt mere - jeg har silica-pladerne og de bittesmå glasrør til det.
Jeg tror, YouTube er nødvendigt for at oprense den sorte peber-ekstrakt, jeg har, til piperin og derefter til piperidin.
Derfra VED jeg, at cyclohexanon kan være ekstremt nyttigt til produktion af PCC.
Igen, jeg ønsker ikke at opskalere eller sælge - de dage er for længst forbi. Jeg har gjort mit for at sælge, og nu holder jeg mig for mig selv.
Jeg tænker, at selv hvis jeg kan omdanne et gram tryptofan til tryptamin, så er det det værd for mig.
Jeg har stort set givet mig selv et år til at producere DMT, DET, DPT i stedet for blot at udvinde rodbarken, og hvis jeg kan finde ud af det, kan jeg lave DMT nok til mig selv hele livet ...