- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 168
Ja, det vil altid virke rigtigt, men du vil aldrig få det samme udbytte på regelmæssig basis, fordi det er et sats, medmindre du har et anstændigt amalgam. Jeg har trods alt det samme problem. En optimal reaktion ville være at omdanne aluminiumet fuldstændigt til amalgam, dvs. tilsætte præcis den rigtige mængde kviksølvsalt og så efter reduktionen ikke have noget fast aluminium/amalgam tilbage i kolben, fordi alt således er blevet omdannet med P2NP.
Det giver simpelthen mere mening at vente første gang efter tilsætning af kviksølvsalt, indtil det har reageret fuldstændigt, dvs. at der ikke dannes flere bobler, og derefter starte reduktionen af P2NP med nyt kviksølvsalt og restaluminium, der sikkert stadig er i kolben. Hvis reduktionen stopper, og der stadig er aluminium i kolben, vil det være nødvendigt med en yderligere tilsætning af kviksølvsalt for at omdanne disse rester med P2NP.
Jeg tror, det er den vej, vi skal gå, efter alt det, jeg har lært her.
Det giver simpelthen mere mening at vente første gang efter tilsætning af kviksølvsalt, indtil det har reageret fuldstændigt, dvs. at der ikke dannes flere bobler, og derefter starte reduktionen af P2NP med nyt kviksølvsalt og restaluminium, der sikkert stadig er i kolben. Hvis reduktionen stopper, og der stadig er aluminium i kolben, vil det være nødvendigt med en yderligere tilsætning af kviksølvsalt for at omdanne disse rester med P2NP.
Jeg tror, det er den vej, vi skal gå, efter alt det, jeg har lært her.