G.Patton
Expert
- Solutions
- 3
- Reaction score
- 2,850
- Deals
- 1
Introduktion
Enhver bruger af Kratom kan bevidne, hvor irriterende det er at skulle kvæle flere gram groft pulver for at opnå sin egen personlige lyksalighedstilstand. Da jeg for nylig havdeudvundet DMT fra forskellige plantekilder, spekulerede jeg på, hvorfor jeg ikke kunne bruge samme slags metode til at udvinde de aktive alkaloider (især mitragynin og 7-hydroxymitragynin) fra Kratom-pulver for at fremstille en krystallinsk opløsning, der er lettere at indtage. Efter omfattende research om emnet fandt jeg kun en håndfuld manualer om emnet (som alle brugte forskellige metoder og nogle gange var inkonsekvente i teorien) og endnu færre oplysninger om de subjektive effekter af slutproduktet ved brug af forskellige administrationsveje.
Udstyr og glasvarer.
- 0,5 L Pyrex-skål;
- 0,5 L (x2) og 200 ml (x2) bægerglas;
- Magnetiskomrører med varmeflade;
- Øjendråber (eller Pasteur-pipette);
- Barberblad.
Reagenser.
- 30 g Kratom-blade ( pulver);
- 200 ml 5% eddikesyre (AcOH);
- ~ 40 g NaOH *;
- ~ 40 ml toluen;
- ~ 200 ml destilleret (H2O).
* - NaOH er en stærk base, der altid skal håndteres med ekstrem forsigtighed. Kombinationen af NaOH og vand giver en eksoterm reaktion og skal derfor altid tilsættes meget langsomt til en opløsning, der indeholder H2O; hæld ALDRIG H2O i et glas, der indeholder NaOH, tilsæt altid NaOH til en stabil flydende opløsning i stedet.
Fremgangsmåde
1. Jeg opvarmede 30 gram af min Bali Kratom og tilsatte 200 ml Heinz destilleret eddike (5% eddikesyre) til bægerglasset, hvilket var lige nok til at dække pulveret helt. Derefter rørte jeg rundt i blandingen og lod den stå, indtil jeg ikke længere kunne se, at Kratom blev opløst, hvorefter jeg tilsatte en tilsvarende mængde (200 ml) varm destilleret H2O.
2. Jeg satte et varmt vandbad over (en elektrisk kogeplade ville fungere endnu bedre) og satte opløsningen i det, mens jeg konstant skiftede lunkent vand ud med næsten kogende vand.
2. Jeg satte et varmt vandbad over (en elektrisk kogeplade ville fungere endnu bedre) og satte opløsningen i det, mens jeg konstant skiftede lunkent vand ud med næsten kogende vand.
3. Jeg tilsatte NaOH aq. opløsning, indtil pH-værdien steg til 11.
4. Da der var gået en time (mens jeg hele tiden holdt mit varmtvandsbad varmt), tilsatte jeg toluen. Brug ca. 1 ml toluen pr. 1 g anvendt blad. Tilsætnu dette til din varme/varme basificerede bladopløsning, og rør godt rundt.
4. Da der var gået en time (mens jeg hele tiden holdt mit varmtvandsbad varmt), tilsatte jeg toluen. Brug ca. 1 ml toluen pr. 1 g anvendt blad. Tilsætnu dette til din varme/varme basificerede bladopløsning, og rør godt rundt.
Hvis du har brugt bunsenbrændere eller alkoholflammer til at holde opløsningen varm, skal du sørge for at slukke dem, før du overhovedet åbner flasken med toluen. Toluendampe er MEGET brandfarlige. Bliv ikke en del af statistikken. Brug i stedet metoden med varmt vandbad, som er nævnt ovenfor. Når du har omrørt toluen i den varme opløsning i ca. 5-10 minutter, skal du lade den skille sig ad.
5. Du har to forskellige lag, træk det øverste lag (toluen) af med en pipette af glas. Din opløsning i pipetten (eller Pasteur-pipetten) skal se gul ud, næsten som flad Mountain Dew.
6. Dekanter dit toluenlag over i en flad glasbakke (Pyrex). Den skal du bruge til at opsamle dit produkt og fordampe toluenen. Du skal gentage trin 4-5 med tilsætning af toluen2 gange mere for at øge ekstraktionsudbyttet.
7. Inddamp toluen foran en ventilator. Det foretrækkes at gøre det udenfor, men det er ikke alle steder, det kan lade sig gøre. Hvis du er nødt til at gøre det indenfor, så sørg for, at du ikke er i nærheden af stikkontakter. Det erogså VIGTIGT at have tilstrækkelig ventilation ved at åbne vinduer eller døre, der kan give luftudskiftning.
8. Når toluenen er fordampet, vil du stå tilbage med et orange/gult lag i bunden af bakken, som dufter meget af blomster. Tag et barberblad og skrab alt materialet op, og du vil ende med dette (se nedenfor). På dette tidspunkt foretog jeg en acetonevask og inddampede i en flad Pyrex-bakke for at få rene krystaller. Derefter skrabede jeg dette op for at få mit endelige produkt.
Efter en ekstraktion på 40 g endte jeg med ca. 400 mg af disse Kratom-krystaller. Det er etudbytte på ca. 1 %.
Last edited: