Endnu en gang stiller du det mest rimelige og nødvendige spørgsmål (nu kender jeg ikke præcise data udenad og vil ikke give dig upræcise oplysninger, men jeg er pædagogisk indstillet over for dig og hjælper dig med at lære, hvordan du selv kan lære). Der er et diagram, som alle kemikere følger med hensyn til forholdet mellem undertryk (vakuum) og temperatur, du skal selv finde det (jeg lover, at du ikke får problemer med at finde det). Pointen er at tjekke dataene og have et vakuum, der i det mindste er lidt under det normale (omgivende) b.p. for den forbindelse, der skal destilleres (skumdannelse). Jeg anbefaler også Vogels bog om praktisk organisk kemi, som du kan downloade som pdf uden at skulle lede ret meget (den har også ovennævnte diagram, og den forklarer stort set alt, hvad du har brug for at vide med hensyn til præparativ kemi). Du vil blive en meget bedre professionel kemiker efter at have læst en håndfuld relevant materiale fra denne reference. Jeg har lige givet dig det bedste tip, jeg giver til alle. Husk, at den viden, du arbejder for, altid vil være din.