Jeg har modtaget nogle private beskeder med spørgsmål om proportionerne i min proces, og jeg synes, det er bedre at afklare det i det offentlige indlæg, så du forstår, hvorfor jeg gjorde det på den måde og hvordan:
1- Jeg har en 100L glasreaktor, og det første kryds af omrøreren til at flytte væske er omkring 10L, hvilket betyder, at mindre end 10l ikke kan omrøres i min reaktor.
2- Dagen for syntesen havde jeg kun 500gr NaBH4, hvilket betyder 3,478 gange mindre produkt end i den oprindelige syntese (1739gr Nabh4).
3- Hvis du beregner de originale synteseproportioner opdelt i 3,478, vil det ikke være min 10L, som jeg har brug for til min reaktor, så jeg besluttede at lave alle proportioner med 3,478 undtagen vand og IPA-blanding, fordi dette ikke ville påvirke processen kun tid for destillation. Jeg brugte vand-IPA-blanding (18L) / 3,478 = 5,175L * 2.
4- Kort sagt lavede jeg nøjagtigt de oprindelige proportioner opdelt 3,478 på grund af min NaBH4-bestand undtagen vand-IPA-blandingen, som jeg brugte det dobbelte af, at jeg skulle bruge til at kunne røre det i min reaktor.
I den næste batch vil jeg reproducere igen nøjagtigt den proces med billeder for at vise, hvordan vægte, mængder og udbytte er nøjagtigt som jeg detaljerede, i den næste batch af den næste vil jeg gøre det nøjagtigt den originale synth for at kontrollere, om udbyttet ændres, men jeg er praktisk talt sikker på, at det ikke ville ændre sig.
Tak skal du have.