Tarvitsen apua ja hieman apua koskien seuraavaa:
1. Voisiko käyttämilläni reagensseilla olla kielteisiä vaikutuksia tuotteeseen, ja jos näin on, miten se korjataan CBD:n isomerisaation aikana psykoaktiivisiksi kannabinoideiksi.
2. Sivutuote, jota olen valmistanut.
3. Lopputuotteen tehon laskeminen.
1) Ensin liotin noin 5g CBD skunkkia (8 % CBD) 100 ml:lla Propan-2-olia (isopropanolia) .
sisällä kannellisessa lasisäiliössä ja laitoin pakastimeen pakastimeen pariksi tunniksi myös sekoitin lasisäiliötä pari kertaa uuttamaan trikomeja. Säiliön jäädyttämisen jälkeen kaadoin 5 g CBD-kukkaa, joka oli sekoitettu Propan-2-oliin, toiseen lasiastiaan (jotta 70 °C:n vesihauteessa ei ilmenisi ongelmia). Ennen kuin lisäsin lasiastian vesihauteeseen, laitoin siihen noin 100 ml etikkahappoa (32 tilavuusprosenttia ).
Vesihauteen aikana lisäsin toisen kannen lasiastian kannen päälle. Käytin toista kerrosta jääpalojen sijoittamiseen, jotta höyryt saadaan puristettua ja jäähdytettyä, kunnes ne laskeutuvat uudelleen sekaan. Refluksisession jälkeen minun oli tarkoitus erottaa happo propanolista, en vain saanut käsiini emäksistä vettä, joten käytin vain natronilla kyllästettyä regularitet-vesiä, jotta vedestä tulisi emäksisempää ja pH nousisi.
2) Liuottimet reagoivat, jolloin yläosaan jäi ruskean/punertava kerros ja alaosaan vaalea laver pn. Olettaen, että happo oli imeytynyt natroniin, erotin nämä kaksi kerrosta toisistaan. Kuivattaessa erottamani liuos kuitenkin turposi kiviksi ja hiutaleiksi, joiden väri oli gourgeosin oranssi, vaalean punainen, mutta se ei ole öljyä... Mitä tämä on ja voisiko se olla vaarallista laittaa esim. pilleriin syötäväksi? Olen ihan varma, sen natronin jämät, halusin kuitenkin kuulla maailman fiksuimmalta foorumilta asiasta muutenkin varmuuden vuoksi ja ehkä oppia pari asiaa.
3 ) Minulla on melko paljon kokemusta konsentraattien valmistuksesta, mutta potenssin laskeminen on imo hieman vaikeaa. Onko tähän olemassa jotain matemaattista yhtälöä ja onko potenssiprosenttien määrittämisessä eroja? Entä eroavatko yhtälöt, jos tuote valmistetaan esimerkiksi CBD-isomerisaatiosta?
Ystävällisin terveisin, Otcavians lost legions.