Hei kaikille,
Tämän säikeen lukemisen jälkeen päätin tehdä CBD-isomerisaation sitruunahapon avulla.
Ostin 100 g CBD-eristettä 99% 100 USD: lla (olen Euroopasta), vedetön sitruunahappo ja Etyhl-asetaatti ja hankin perustislaussarjan, soxhlet-uuttimen ja kuumennussekoittajan.
Käytin 10g CBD:tä.
Aloitin sen tekemisen klo 19.00. CBD:n saaminen litteäpohjaiseen kolviin oli haastavaa, suppilo tukkeutui ja se jähmettyi kovaa, vähäistä hävikkiä. Vinkkejä muille aloittelijoille, käytä tilapäistä paperisuppiloa.
Lisäksi lisättiin ~+20g aiemmin tislattua vettä, jossa oli 3g sitruunahappoa, ja sekoitettiin, kunnes se oli liuennut.
Refluksoinnissa näkyi muutos melkein heti, vedessä virtasi kullan räkäiseltä näyttävää räkää.
Tämä kasvoi muutaman tunnin aikana. Edistyminen oli hidastunut, otin lämpötilalukeman ja se oli 100c, nostin sitä hieman enemmän, mutta lämmittimessäni ei ole celcius-mittaria, ja minulla on vain elohopealämpömittari, joten tarkkojen ja nopeiden lukemien saaminen ei ollut helppoa, koska en päässyt käsiksi liuokseen, kun se oli refluksoimassa.
Kahdeksan tunnin kohdalla otin liuoksen pois lämmöltä ja annoin sen jäähtyä. Kello oli tässä vaiheessa neljä aamulla, ja nukahdin, se istui ja jähmettyi pohjalle yön yli, se näytti vaalean kultaiselta levitettynä.
Lisäsin yli 50 grammaa etyyliasetaattia ja se liukeni nopeasti, tämä laitettiin sitten erotussuppiloon ja jätin tarkoituksella osan orgaanisesta faasista jäljelle välttääkseni veden saastumisen ja olen laittanut sen sivuun jatkokäsittelyä varten.
Tislaus alkoi nyt ja se tehtiin 2 tunnissa, kun NPS:stäni oli jäljellä hiukan, kaadoin sen alumiinisen soodapurkin pohjaan. Laitoin puhaltimen yläpuolelle ja käytin lämmitystä alapuolella, se saattoi kuitenkin tulla hyvin kuumaksi.
Se kuivui nopeasti ja minulle jäi tumman meripihkanvärinen lätäkkö, joka oli erittäin tahmea.
Minulla on kuvia tuotteesta, mutta ei paljon muusta.
Muutama kysymys, joihin haluaisin vastauksen joltakulta, joka tietää.
1) Miten saan selville, kuinka paljon D9/D8:a valmistin?
2) Lämmitin tuotteen ulkoilmahaihdutuksen aikana erittäin korkeaksi ja olen epävarma, mitä voi tapahtua, jos tuon tämän korkeaan lämpötilaan NPS:n ja ulkoilman kanssa, jotta se reagoi?
3) Haluan suorittaa toisen tislauksen klo erottamaan reagoimattoman CBD:n, D9:n ja D8:n toisistaan. Olen nähnyt lämpötilat, joita se vaatisi, ja olen huolissani siitä, että se jäähtyy välittömästi putkessa, enkä pysty saamaan tuotetta ulos. Ainoa ratkaisu, jonka voin ajatella tekeväni, on:
a) Vedä tyhjiö kiehumispisteen alentamiseksi.
b) Pumppaa kiehuvaa kuumaa vettä liebig-lauhduttimeeni, jotta se virtaisi läpi.
c) Molempien yhdistelmä.
4) Olen ollut kiinnostunut käyttämään pTSA:ta ja tolueenia hyvin puhtaan reaktion tekemiseen näkemälläni paperilla. Siellä, missä asun, tolueenia on vaikea saada puhtaassa muodossa sen ympäristöriskien vuoksi, ja pTSA lisäisi ylimääräisen komplikaatiokerroksen. Kannattaako sitä edes yrittää aloittelijan kannalta?
Toivottavasti joko viihdyitte tai opitte jotain tästä viestistä.