1 antaa 1 ml vettä 1 g jauhetta kokki ja anna suljettu coolbox kun avaan ei ole mitään kiteytyä 1 päivän kuluttua.
Tämä on oltava avoin tai suljettu ja odota, mikä menetelmä on hyvä.
Olen kiinnostunut kiteytysmenetelmästä negatiivisissa lämpötiloissa. Kiteyttäminen vedessä miinus 8 asteen lämpötilassa vaikutti mielenkiintoiselta, vain nyt en löytänyt pakastuskammiota, ja miinus 10 asteen lämpötilassa vesi itse jäätyy. Tässä on kuva tällä menetelmällä saadusta tuotteesta (kirjoittajan mukaan) - http://bbzazvqcrqtki6umyxfhni37ybttt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/atzccw56nma-jpeg.7537/ Minulle on ihan sama minkä kokoisia kiteitä tulee, pääasia että prosessi tapahtuu jääkaapissa/pakastimessa tai tyhjiössä. Osaatko kertoa jotain todistettua ja tehokasta?
Tässä on tulokseni tällä menetelmällä. Menetelmä on melko yksinkertainen ja nopea. mutta NaCl:ää tai CaCl:ää ei tarvita tässä ollenkaan. tarvitset vain vettä ja 4-mmc:tä. kiehauta vesi ja liuota siihen 4-mmc (1g per 1ml). jatka kiehuttamista, kunnes liuoksen pinta peittyy kalvolla. kaada sitten liuos lasisäiliöön ~ 5 cm:n kerroksella ja jätä se kokonaan lepäämään 10 tunniksi. Tein tämän huoneenlämpötilassa + 8C. 10 tunnin kuluttua kiteet ovat valmiita.
ja tämä on toinen menetelmä. liuotetaan 4-mmc vodkaan 1g per 2,5ml. ja unohdetaan liuos 4-5 viikoksi huoneenlämpöön. vodka haihtuu, kiteet jäävät astiaan.
miinuslämpötila ei ole edellytys. voit tehdä saman myös + 20C:n lämpötilassa. mutta mitä korkeampi huoneen lämpötila on, sitä enemmän 4-mmc jää emäliuokseen. -8C:n lämpötilassa lähes kaikki 4-mmc putoaa liuoksesta. + 20C:n lämpötilassa noin 70 % putoaa, noin 30 % jää veteen. mutta mikä estää sinua ajamasta vettä pois ja saamasta jäänteitä 4-mmc:stä ja toistamasta kiteytysprosessia uudelleen?
4-5 viikoksi se on liian pitkä, kristalli on varmasti erinomainen. Oletko kokeillut kuivausuunin/kaapin käyttöä kiteytykseen? Saattaa osoittautua, että sillä saavutetaan tällainen tulos, vain lyhyemmässä ajassa.