Hei,
Olen juuri tehnyt tämän synteesin ja saanto on 60%+ (jonkin verran asetonia vielä pakastimessa), mikä ei ole huono ottaen huomioon, että jossain vaiheessa reaktiomassa valui ulos (ylikuumeni ja alkoi laajentua). Jäähdytin sen nopeasti ja pidin sitten refluksilauhduttimen päällä loppureaktion ajan (alkuperäisessä kuvauksessa ei mainita tätä). P2NP:n osan lisäämisen jälkeisessä lämmönlisäyksessä on jonkin verran viivettä, mikä on otettava huomioon, lisäsin toisen osan liian nopeasti. Kylmä kylpyamme on kätevä. Lopputuote on erittäin tehokas biotestin kannalta, teen happo-emäsuuton nähdäkseni, onko lopputuotteessa myös muita kemikaaleja. Tuotteessa on lievä, selvä haju, jonka tunnistan olevan lähellä Cu:n hajua, joka pysyy 5X-asetonipesusta ja erittäin valkoisesta, puhtaan näköisestä tuotteesta huolimatta.
Mietin, onko täällä ketään, joka voisi kirjoittaa tarkan reaktion, mitä tässä synteesissä tapahtuu. CuCl2:n rooli ei ole minulle selvä ja myös se, miten H-atomit liikkuvat jne. Olisi erittäin hyödyllistä saada reaktio selitettyä hieman yksityiskohtaisemmin. Pahoittelut, jos tämä on jo mainittu, olen nähnyt suurimman osan tästä ketjusta, mutta en ole ehtinyt viime aikoina perehtyä siihen. Kiitos.