Fenyyliasetonin (P2P) synteesi bentsaldehydistä butanonilla

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Kiitos paljon helposta ja yksityiskohtaisesta synteettisestä kuvauksesta!
Entä vetyperoksidi, voisiko sen korvata? Se on nykyään todella valvottu kemikaali, ja sitä on hankala syntetisoida itse. Se toimii pääasiassa katalysaattorina jääetikkahapon ja 3-metyyli-4-fenyyli-3-buten-2-onin välisessä reaktiossa, eikö niin? Mikä voisi olla hyvä korvike?
 
Last edited:

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
148
Reaction score
66
Points
28
Kannattaa etsiä erilaisista verkkokaupoista tai tavallisista katukaupoista, jotka myyvät H2O2:ta kasvien kasvattamiseen.
 

lalalander

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2023
Messages
50
Reaction score
20
Points
8
Kaikki sanovat, että tässä menetelmässä on puutteita. Onko kukaan koskaan todella saanut merkittäviä saantoja tällä menetelmällä?
 

Ortist

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 29, 2023
Messages
89
Solutions
1
Reaction score
54
Points
18
Voit myös tislata P2P:tä vedellä, mutta se on hyvin hidasta. Sinun PITÄÄ kuitenkin tislata metyylifenyylinutenoni tyhjiössä, koska siinä on huomattava määrä paskaa ja MPB ei tislaudu vedellä.
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
148
Reaction score
66
Points
28
Tämä oli vain minun polymerisoitua P2P-paskaa! Enkä pystynyt tislaamaan P2P:tä. Siksi Leuckartini ei toiminut kertaakaan, kun yritin, ja voi pojat, minä yritin... :)
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
148
Reaction score
66
Points
28
Kun uutin P2P:tä etyyliasetaatilla, laitoin siihen vähän kuivausainetta ja laitoin sen jääkaappiin.
Katsoin nestettä, ja kun se oli noin 3 tuntia jääkaapissa, pohjakerros oli täynnä kirkasta öljyä.
Onko se minun P2P:ni? Voinko todella uuttaa tällä tavalla?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
148
Reaction score
66
Points
28
Olin vain vettä pohjassa. Mutta P2P:ni oli etyyliasetaatissa.
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
148
Reaction score
66
Points
28
MUTTA, kaikki meni pieleen, koska se EI ollut P2P. P2P ei liukene etyyliasetaattiin. Luulen, että se oli jokin muu tuote, koska tein asetoksin vetykäsittelyn väärällä tavalla. Asetoksifenyylipropeeni liukenee etyyliasetaattiin. Korjatkaa, jos olen väärässä. Liuotan nyt kaikki ksyleeniin, koska molemmat liukenevat ksyleeniin, joten säästän myös rahaa.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
P2P liukenee erittäin hyvin EtOAc:hen - etyyliasetaattiin. Se liukenee myös bentseeniin, tolueeniin, ksyleeniin, eetteriin ja DCM:ään, mutta se liukenee vain vähän naftaan eli Shellsoliin eli Wundbensiiniin/Reinigungsbensiiniin. Etyyliasetaatin ja naftan seos 50/50 toimii hyvin.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
148
Reaction score
66
Points
28
Luin jokin aika sitten "tietoja", joiden mukaan se liukenee vain niukasti etyyliasetaattiin. SELVÄ. Kiitos.
Mutta nyt olen hyvä. Kiitos OrgUnikum vastauksestasi myös P2P-hydratoinnistani. Nyt se meni oikein hyvin, kun laitoin lisää liuosta emäkseen, asetoksifenyylipropeenin vetykytkennässä. Sain keltaista, hyvin "hunajalta" tuoksuvaa liuosta ksyleenissä. Tämä on ensimmäinen kerta, kun liuos ei ole punainen, koska noudatin ohjeitasi liuoksen lisäämisestä. Kiitos!
 

Ketaholiker

Don't buy from me
Member
Language
🇩🇪
Joined
Jul 28, 2024
Messages
10
Reaction score
0
Points
1

Hei ,

voinko mennä 3-metyyli-4-fenyyli-3-buten-2-one ja tehdä sähköhapetus.
Mahdollista?


Tämä ehkä auttaa myös


OTC olisi super :) toivottavasti te voitte auttaa sähköinen pelkistäminen/hapettaminen on todella siistiä ja epäselvää xD

Hyvää päivänjatkoa :)
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
148
Reaction score
66
Points
28
Kaikki nuo reagenssit 3-metyyli-4-fenyyli-3-buten-2-onin valmistamiseksi ovat OTC.
En aio nimetä mitään tuotemerkkiä, jolla tuota bentsaldehydiä voidaan hankkia, koska "ne" poistavat ne hyllyiltä välittömästi. Tai vaikka olisinkin väärässä, on parempi olla hieman varovainen noiden arvokkaiden reagenssien suhteen.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
148
Reaction score
66
Points
28
MUTTA, katso bents-hydi keinotekoisten aromien hyllyiltä kaupoissa.
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
103
Reaction score
64
Points
28
Hienoa, kokeillaanpa tätä.
Vaihe 1, käynnissä.
45g bentsaldehydiä + 200ml M.E.K kuplii HCL-kaasua 25ml H2SO4:stä yli 25ml suolahapon. Muuttui kirkkaanpunaiseksi noin 30minuutissa, nyt sekoitetaan.
R83Rkq0cXl
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
148
Reaction score
66
Points
28
Nyt kun minulla on yli 100 grammaa vettä ja happo/emäs -puhdistettua, mutta märkää MPB:tä (kerätty muutamasta reaktiosta),
Aion kuivata kideliuoksen kiteiksi, jotka eivät sula huoneenlämmössä. Voin lähettää kuvan siitä, ja voin lähettää kuvan myös asetoksifenyylipropeenista saantojen kanssa.
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
148
Reaction score
66
Points
28
Tämä on tuo öljy (100 grammaa) peretikkahapponi kanssa klo 21:th. Kuplii huoneenlämmössä.XW7imVvhtZ
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
148
Reaction score
66
Points
28
En tiedä, miksi tämä kuva meni sivuttain, mutta nuo kuplat näkyvät siinä, ja
viileän värin, jonka saan aina peretikkahapetusprosessissa. Hapetusaika oli 24,5 tuntia.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
148
Reaction score
66
Points
28
Sain 100 grammaa asetoksifenyylipropeenia tuosta 100 grammasta MPB:tä. Nyt olen onnellinen!
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
148
Reaction score
66
Points
28
Kun laitan P2P-liuoksen ksyleeniin jääkaappiin, joitakin hiukkasia tulee ulos. Kuuluuko nämä hiukkaset P2P:hen, vai voinko suodattaa ne pois? Viimeksi suodatin ne pois. Oliko se virhe, vai onko viisasta suodattaa ne uudelleen? Liuos on edelleen raaka, eikä sitä ole puhdistettu.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
148
Reaction score
66
Points
28
Minun on tehtävä selväksi, että nuo eivät ole kuin pieniä hiukkasia (minun ruosteinen englantini), vaan kuin massa, joka putoaa jääkaapissa olevan dekantterilasini pohjalle. Huoneenlämmössä nuo palaset eivät enää liukene huoneenlämmössä. Voisiko joku selittää, ja antaa ohjeita minulle, kiitos? Olisin erittäin iloinen, koska en halua tehdä mitään virheitä, koska minulla on niin paljon P2P:tä liuoksessa juuri nyt.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
148
Reaction score
66
Points
28
Pesin liuoksen ~ 12 % HCL-liuoksella x 4. ja sain lähes kirkkaan liuoksen. Pesin monta kertaa myös vedellä. Kuivasin MgSO4:llä.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
BV:n hapettumistuote, vinyyliasetaatti sekoittuu ksyleenin kanssa, hydrolyysin kautta muodostuva P2P sekoittuu myös ksyleenin kanssa, joten kaikki mitä tippuu on pelkkää paskaa. Suodatus on välttämätöntä, jos jokin välituotteistasi tai lopputuote liuottimessa ei ole kirkas vaan samea tai samea.
 
Top