1-Fenyl-2-nitropeen (P2NP) Videosynthese van benzaldehyde en nitroethaan. Henry-reactie.

Xiao hua

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 19, 2023
Messages
30
Reaction score
8
Points
8
Kunt u mij vertellen of het cyclohexeen of cyclohexamine is? P2np synthesevideo. Bedankt 😊
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
cyclohexeen is geen amine
 
View previous replies…

wael gano

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
103
Reaction score
40
Points
28
Ik heb de synthese geprobeerd en kwam uit op deze oplossing. Wat is hier mis mee? Wat moet ik doen?
7,5 ml benzaldehyde
6 ml nitro-ethaan
3 ml ijsazijn
1,8 ml cyclohexylamine
Verwarmen gedurende 3,5 uur
Wat is er mis met het product van de reactie, zoiets als het niet gereageerde amine?
Vw7yBtup34
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
oof, nu lees ik aandachtig... je moet gelijke volumes nitrobenzo gebruiken, dat in je plaatje is natuurlijk niet gereageerd benzaldehyde
 
Last edited:
View previous replies…

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
nee, equimolair is verspilling van reagentia, ik heb geprobeerd, gelijke volumes eenvoudig als en het is de beste opbrengst
 

flyhigh

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 2, 2023
Messages
17
Reaction score
8
Points
3
10 ml nitro en 10 ml benzo ... hoeveel GAA en hoeveel n-butlyamaine zou je in dit geval gebruiken? Hoe is het rendement btw in het equivolume?
 

wael gano

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
103
Reaction score
40
Points
28
Je hebt gelijk, het lijkt erop dat benzaldehyde een overmaat is.
En als ongedestilleerd nitro-ethaan werd gebruikt uit de synthese van ethylnatriumsulfaat
Ik heb het eerder gedaan en kreeg een vies p2np product. Ik heb het gewassen met isopropanol alcohol en het kwam als gele kristallen.
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
nou daar ga je, overmaat benzaldehyde, waarschijnlijk minder dan aangenomen nitroethaan, mysterie opgelost
 

wael gano

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
103
Reaction score
40
Points
28
Gelijke volumes zijn waar, maar een teveel aan benzaldehyde leidt niet tot een volledige mislukking van de reactie.
Ik zou p2np-kristallen moeten krijgen, een beetje product op de hoeveelheid nitro-ethaan en overtollig benzaldehyde, niet gereageerd, gewassen met isopropanol.
Het product van de reactie bevat nu iets niet gereageerd, maar ik betwijfel of de reactie water bevat
Ik heb al eerder een reactie uitgevoerd zonder azijnzuur toe te voegen en heb geen water zien ontstaan.
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Het is moeilijk te zeggen als je zelf zegt dat nitroethaan ongezuiverd uit de synthese kwam, probeer het product te isoleren en dat te zuiveren, denk ik.
en nogmaals zoals je zei, het kan het azijnzuur zijn, het wordt gebruikt als oplosmiddel en buffer in deze reactie, dus het is normaal dat er resten overblijven.
 

flyhigh

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 2, 2023
Messages
17
Reaction score
8
Points
3
Op basis van de foto denk ik dat de heldere oplossing niet-gereageerd benzo en GAA is. Verwarm het om het GAA eruit te laten verdampen, voeg dan IPa toe en vries het een nacht in.
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Ik ga altijd uit van 1 deel nitro 1 deel benzo , 0,4 delen gaa (of minder, wat dan ook) , 0,05 delen katalysator (usulay ciclohexilo), eerste oogst levert meestal ongeveer evenveel grammen op als je in volume nitro benzo stopt, misschien een beetje minder, volgende oogst nog eens 10-15% op zijn hoogst van het begin op welk punt het niet meer de moeite waard is om te melken.
 

flyhigh

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 2, 2023
Messages
17
Reaction score
8
Points
3
Ik heb geen cycclohex, ik heb n-butlyamine, altijd verward welk deel te gebruiken, ik schreef naar ghost en andere geen antwoord
 

wael gano

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
103
Reaction score
40
Points
28
Ik ben hierover in de war
Ik heb eerder tuning gedaan en had succes met boraten
gebruikte
3 ml ongestilleerd nitro-ethaan
3 ml benzaldehyde is goed
0,5 ml cyclohexylamine
Een temperatuur van 50 graden Celsius
5 uur reactietijd
Daarna, afkoelen tot kamertemperatuur, werd het een zwarte massa. Ik heb er meteen water aan toegevoegd. Er verschenen P2np-kristallen in een vuilbruine kleur.
Ze onderging een biisopropanol spoeling.
De kristallen zijn geel met een goede lichtoranje
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
mogelijk te lange reactietijd en amine afgebroken, plus het is ongeveer 3x de amine die nodig is voor die schaal
 

wael gano

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
103
Reaction score
40
Points
28
De reactietijd is 3,5 uur, ik denk niet dat het kwaad kan
 

777m

Don't buy from me
Member
Joined
Sep 1, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Dus wat denk je dat de echte tarieven zouden moeten zijn?
 
Top