1-Fenyl-2-nitropeen (P2NP) Videosynthese van benzaldehyde en nitroethaan. Henry-reactie.

Bhuro

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jun 7, 2022
Messages
9
Reaction score
11
Points
3

BongMan

Don't buy from me
Resident
Joined
May 31, 2022
Messages
34
Reaction score
3
Points
8
hoeveel graden tem


Hoeveel graden temperatuur hield je voor reflex....
 

quite

Don't buy from me
New Member
Joined
Jun 4, 2022
Messages
2
Reaction score
1
Points
3
Hartelijk dank!
 

Montecristo

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 29, 2021
Messages
102
Reaction score
32
Points
18
Ik kan alleen 50% azijnzuur lokaal krijgen, kan ik dit gebruiken? Zo ja, welke veranderingen zou ik aanbrengen (warmte methode).
Ik weet dat azijnzuur een probleem kan zijn om volledig geconcentreerd te krijgen, is er een manier om het op te trekken tot 80%?
Of kan ik een ander zuur gebruiken?
Zijn er ook risico's waar ik rekening mee moet houden? (explosieve/toxische dampen?)
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Lees de thread. Dit is al gevraagd.
 

Sitr1x

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 4, 2022
Messages
13
Reaction score
9
Points
3
SWIM ontdekte ergens op het clearweb dat bepaalde 'paint brush saver'-vloeistoffen voornamelijk nitroethaan bevatten en niet al te duur zijn.
 

wael gano

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 20, 2023
Messages
103
Reaction score
40
Points
28
Welkom
Er is een draad op het forum voor de synthese van nitroethaan
 

Mclssmxxl

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 28, 2022
Messages
74
Reaction score
32
Points
18
Sommige mensen melden dat het niet etno2 is, ik weet niet meer waarom of waar ik het gelezen heb maar ik wed dat ik het kan opgraven.
Hoe dan ook, een geweldig plan om nitroethaan om te leiden als ze het vervangen door iets anders.
 

Sitr1x

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 4, 2022
Messages
13
Reaction score
9
Points
3
Dat is jammer =(

Misschien moet ik binnenkort wat bestellen om te testen of het ETNO2 is. Ik heb wel een bericht gelezen van iemand die beweerde dat hij het zonder problemen had gebruikt om P2NP te produceren, dus wie weet. Ik wou dat ik een makkelijke manier had om het zelf te maken.
 

Sitr1x

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 4, 2022
Messages
13
Reaction score
9
Points
3
Ik vroeg me af of deze methode kan worden teruggebracht tot de helft van de oorspronkelijke hoeveelheden, waarbij bijvoorbeeld een 5-liter kolf wordt gebruikt?
Ta
 

Mclssmxxl

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 28, 2022
Messages
74
Reaction score
32
Points
18
Bien sûr.100g van uw alkeen kan worden gereageerd schalen reagens lineair, behalve misschien minder ipa idk precies ik ga op het oog, in een 1L erlenmeyer geen probleem.Ik denk dat je zou kunnen duwen 200, maar overvulling voorbij een bepaald punt is niet koosjer
 

Sitr1x

Don't buy from me
New Member
Joined
Jul 4, 2022
Messages
13
Reaction score
9
Points
3
Bedankt voor de lineaire schaalverkleining en probeer het eens
 

s3v3n

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 9, 2022
Messages
38
Reaction score
11
Points
8
Ik heb ergens gelezen dat ammoniumacetaat kan worden gebruikt als katalysator in Henry-reacties. Kan ik het hier gebruiken in de magnetronmethode en welke hoeveelheid zou ik nodig hebben? Bedankt
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,021
Points
93
Dat kan, maar de resultaten zijn slechter, ik heb acetaat nooit graag gebruikt in deze synthese. Cyclohexylamine en butylamine zijn de beste katalysatoren.
 

s3v3n

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 9, 2022
Messages
38
Reaction score
11
Points
8
Ik heb een methode gevonden waarbij je de oplossing van benzaldehyde en nitroethan met methylamine als katalysator 2 weken op een donkere plaats laat staan en ze rapporteerden een hogere opbrengst. Heeft iemand dat al geprobeerd of weet iemand of dit zou kunnen werken?
 

plancklong

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jul 7, 2022
Messages
36
Reaction score
13
Points
8
Hoi s3v3n,
Ik heb dit geprobeerd met benzaldehyde, nitroethaan en n-butylamine. Als sjabloon gebruikte ik 3,4-DMA van PIHKAL. In plaats van veratraldehyde en n-amylamine heb ik benzaldehyde en n-butylamine gebruikt en de hoeveelheden overeenkomstig aangepast.

De RM lijkt na een maand onveranderd. Er zijn helemaal geen vaste stoffen neergeslagen.

Dit was mijn laatste poging in een reeks van onsuccesvolle reacties met dit nitroethaan:

Nipron ®™ brandstofverrijkingsadditief cas 79-24-3 Puur op basis van nitroethaan, 100 ml.

Dit moest >98% nitroethaan (NE) zijn. Ik had geen manier om het definitief te controleren, dus het kon iets anders zijn dan NE of een hoog watergehalte hebben. Het was ook duur - $125 voor 100 ml geleverd.

Ik denk dat deze reactie (en ik dacht dat het een Knovenagle reactie was, geen Henry reactie!) zou werken, maar er is misschien iets met de ongesubstitueerde benzaldehyde dat andere reactieomstandigheden vereist.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,021
Points
93
Gebruik de verhoudingen en voorwaarden die in dit onderwerp worden beschreven, het werkt optimaal.
Gemaakt via verschillende routes. Butylamine en cyclohexylamine zijn de beste katalysatoren voor dit proces.
 

s3v3n

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 9, 2022
Messages
38
Reaction score
11
Points
8
Zou het ook mogelijk zijn om methylamine hcl als katalysator te gebruiken?
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
Ja, ethylamine werkt ook goed.

EDIT: Oh je zei HCl, dat werkt niet, je moet er een alkali-oplossing aan toevoegen om de freebase methylamine te verkrijgen en dan gebruiken zoals in de procedure.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Ik weet niet zeker of methylamine base genoeg potentie heeft. Je kunt triethylamine of diethylamie proberen.
 
Top