4-MMC (mephedrone) synthese. Brominatie in dichloormethaan.

Hans-Dietrich

Don't buy from me
New Member
Reaction score
47
Bromineren zou gemakkelijker zijn om te doen in een kolf met een zijhals, van waaruit gasvormig zuur het vat met de absorber moet binnenkomen. Voor methylaminatie kun je een HDPE-bus met een goed sluitende stop gebruiken. Methylamine kan veilig druppelsgewijs worden toegevoegd, het belangrijkste is dat de reactiemassa niet gaat koken. Nadat alle methylamine is toegevoegd, moet de stop worden gesloten en moet er worden geroerd totdat het reactiemengsel is afgekoeld. Dan kan de synthese als voltooid worden beschouwd. De smaragdgroene kleur in de derde foto geeft aan dat er te veel 2-broom-4-methilpropiofenon niet gereageerd heeft. In dit geval is het noodzakelijk om de reactiemassa met stoom te destilleren en het niet-gereageerde 2-broom-4-methilpropiofenon af te scheiden. Hierdoor raak je ook de resterende methylamine kwijt. Bij het leggen van 1,4 kg 2-broom-4-methilpropiofenon kun je niet simpelweg een glazen staaf nemen en het zuur in de base roeren. Er moet een top drive roerwerk of een soortgelijk apparaat worden gebruikt. Het is wenselijk om de reactiemassa af te koelen. Daarna kan een scheitrechter worden gebruikt om het zuur toe te voeren.

dodobird

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
16
LIke to like
Wouldn't adding dcm to the br2 in the dropper help or is it a bad idea?

Hank Schrader

Don't buy from me
Resident
Language
🇷🇺
Reaction score
167
Ziet er goed uit. Alleen de ideale omstandigheden voor bromineren moeten veranderd worden. De eenvoudigste manier om vrijwel geurloos te bromineren is door te bromineren in DCM onder een laagje water. Water absorbeert waterstofbromide, waardoor de geur en gassen praktisch afwezig zijn in de externe omgeving.
Zo kan 50-100 liter keton per keer gebromineerd worden.

whitelabel

Don't buy from me
New Member
Language
🇺🇸
Reaction score
0
So dcm plus 4mp heated stirred and then water added before bromine addition?

Is any hcl addition helpful at the beginning? Say 50ml 37%?

The bromine will need to be mixed with dcm or another solvent o go in the dropping funnel?

The bromine mix is dropped on the water but reacts with rm with over head stirring?

magnesium_sulphate

Don't buy from me
Resident
Solutions
1
Reaction score
21
Ook een interessante en belangrijke vraag. 4MMC poeder en 4MMC kristallen - zijn ze qua structuur en werking op de hersenen op de een of andere manier verschillend? Zijn ze effectiever, mg per mg? Of gaat het alleen om het visuele effect en de zekerheid voor de consument dat er niet met de kristallen geknoeid of geknipt kan worden in plaats van met het poeder?
Ik herinner me dat vroeger, voor het tijdperk van 3MMC en vervolgens 3CMC, mephedrone vaak in beide vormen werd verkocht, voor dezelfde prijs (min of meer), en veel mensen gaven vaak de voorkeur aan de poedervorm?
Neemt de potentie toe als het poeder eenmaal gekristalliseerd is? Of zijn de effecten hetzelfde, gram poeder staat gelijk aan gram kristal?
Een zeer interessante en belangrijke vraag die ik graag beantwoord zou zien door de professionals.

Bedankt.

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
92
Kristallisatie is een techniek om het product te zuiveren.
De effecten zijn hetzelfde. Kristallen zijn echter aantrekkelijker en op deze manier is het te ontvangen (hersenwerking) intenser (minder onzuiver)

TheVacuumGuy

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Reaction score
92
Als ik dit teruglees, moet ik toevoegen dat kristallen natuurlijk zuiverder ZIJN.

Maar qua effect is er geen verschil tussen bijvoorbeeld 0,8 g kristallen of 1,2 g poeder. Hoewel de vieze smaak het voor sommigen minder kan maken. Maar doe iedereen een plezier en maak gewoon kristallen.