Hallo daar, eerste keer poster, al lange tijd lezer van de forums hier en vele andere chemiegroepen.
Ten eerste, veel respect voor de Experts hier voor het helpen van een gemeenschap van aspirant-chemici, jullie hebben me vertrouwen en veel meer hoop gegeven op mijn reis van leren, en zodra ik meer kennis heb opgedaan met organische chemie hoop ik in staat te zijn om iets terug te doen in de nabije toekomst.
Maar goed, nu ter zake. Ik heb de laatste tijd veel geleerd op het clear-net van Rhodium en erowid archieven etc. om mijn bereik en begrip van veelgebruikte technieken in de chemie in het algemeen uit te breiden en ik ben ervan overtuigd dat ik langzaam alle basisbeginselen zogezegd onder de knie krijg. Je zou echter kunnen zeggen dat ik op een muur ben gestuit en advies nodig heb.
In eerste instantie hoopte ik Phenyl-2-propanone (P2P) te leren produceren, om vervolgens Crystal Meth te maken, wat ik in het verleden heb gebruikt.
Echter, zonder de juiste apparatuur op dit moment
(ik zal binnenkort een destillatiekit kopen, goed glaswerk, magneetroerder en vacuüm enz.)) verloor ik eerlijk gezegd het vertrouwen en werd ik te ontmoedigd om nog een fatsoenlijke poging te wagen.
Ik vond via eBay een goede bron voor Nitro-ethaan voor een van de synths die ik serieus overwoog, als een vloeibare vorm van 'Nail Brush Saver' samen met andere regeermiddelen, maar ik twijfelde nog steeds aan mijn kunnen zonder de apparatuur die ik nu tot mijn beschikking heb.
Dus na deze eerste val heb ik geprobeerd positief te blijven en zoveel mogelijk te leren over organische chemie.
Hoe dan ook, ik stuitte toen toevallig op deze site toen ik erover las op andere forums en vond deze geweldige plek waar de inhoud veel verser is en de gemeenschap veel beter opgeleid lijkt dan andere die ik heb gezien en toen vond ik deze specifieke thread in het bijzonder die mijn aandacht trok. Ik hou echt van de manier waarop de video is samengesteld en heb nu mijn focus verlegd naar het produceren van 4-MMC voor het eindproduct van mijn eerste legitieme experiment.
Ik heb binnenkort alle apparatuur die nodig is om het echt te proberen en ik hoopte dat ik een paar dingen kon vragen zonder tegelijkertijd te veel te vragen.
Ik heb toegang gevonden tot alle ingrediënten, behalve een paar voor de hand liggende, want voor zover ik weet worden die over het algemeen vrij streng gecontroleerd.
De regeermiddelen waar ik het over heb zijn 4-methylpropiofenon en methylaminehydrochloride (40% waterige oplossing).
Ik heb beide links gelezen die ik hieronder heb bijgevoegd over productie vanuit het niets. Ik vroeg me echter af, ten eerste met betrekking tot de methylamine, of er een manier is om het hele recept naar beneden te schalen en toch exact dezelfde videomethode te gebruiken in de thread daar. Het zou me echt helpen door mijn eerste pogingen als geheel betaalbaarder te maken. Of is er een kleinschaligere methode die je me kunt aanwijzen die ook geweldig zou zijn =)
Methylaminehydrochloride-synthese-grootschalig
Wat betreft de schaalgrootte is de voorgestelde methode die ik hieronder vond voor 4-methylpropiofenon werkbaar voor mij, maar in dit stadium hoopte ik dat een expert hier misschien (heel graag) een diepgaande video zou kunnen maken, of me in de juiste richting zou kunnen wijzen voor een goede methode die een beetje meer 'amateurchemicus'-vriendelijk is lol?
Synthese-van-4-methylpropiofeen-uit-tolueen-door-friedel-ambachtsreactie-1kg-schaal
Bedankt voor jullie tijd jongens en meisjes, en ik hoop jullie allemaal op de hoogte te houden van mijn reizen en trailruns in de nabije toekomst. Ik ben erg toegewijd om zoveel mogelijk te leren en alle hulp wordt zeer gewaardeerd. PM me alsjeblieft als je je comfortabeler voelt om dingen op die manier te bespreken.
Bedankt,
Sitr1x.