Deze reactie werkt vrij goed voor mij, ik heb een paar testruns gedaan van 20 gram in een dik 7 liter HDPE vat met een rendement van ongeveer 60% na drogen op lage temperatuur in een luchtontvochtiger. Ik heb een beetje oververzuring in sommige batches, maar over het algemeen is het een hele mooie witte substantie die na goed drogen korrels vormt die met lichte tot middelmatige druk in poeder veranderen.
Ik heb echter twee vragen.
Mijn kwiknitraat wordt geel als het in contact komt met water, het kwik is zuiver wit voordat ik het toevoeg aan het aluminium/watermengsel, maar zodra het aan het water wordt toegevoegd, wordt het geel en nadat het in het water/alluminium heeft gezeten, wordt het zelfs bijna rood-oranje. deze klontjes lijken slecht op te lossen in water, omdat ik minstens 3-4 keer moet spoelen om elk klein beetje kwijt te raken. mijn kwikmetaal komt van kantelschakelaars, waardoor ik denk dat het misschien verontreinigd is met sporen van andere metalen?
mijn tweede zorg is dat mijn p2np niet oplost in mijn IPA/azijnzuur mengsel gezien de 10g P2NP in 100 ml isopropyl en 50 ml ijsazijn. mijn azijnzuur is slechts 80%. ik heb ongeveer 120-130 ml IPA en waarschijnlijk 70 ml azijnzuur nodig om de ep2np op te lossen, anders heb ik gele kristallen ronddwarrelen in mijn oplossing.
Kan dit een gevolg zijn van de 80% azijnzuur?