Hallo, ik groet jullie allemaal. Ik wil mijn ervaring met de scheiding van isomeren met behulp van L-wijn met jullie delen. Ik heb drie tests gedaan. 2x met methanol toen ik de verhouding van vrije base methanol en wijnsteenzuur in beide tests veranderde. Beide testen kwamen in principe op hetzelfde neer, na het combineren van de ingrediënten en het mengen sloeg een vaste massa neer die ik na 24 uur filterde. Wat betreft het uiterlijk van het product en de algemene splitsing van de isomeren, was er misschien iets meer product in de ene test dan in de andere test. Uit 30 ml vrije base haalde ik ongeveer 9 gram d-meth. Tijdens het indampen, toen de kristallen begonnen te verschijnen, zag het er eerst goed uit, hier en daar werden kleine naaldjes gevormd, maar hoe droger het werd, hoe meer het op een racemaat (lelijke amorfe substantie) ging lijken. Toen het volledig gedroogd was, kon ik qua uiterlijk geen verschil zien tussen het racemaat en dit verdeelde product. Toen het op folie werd gelegd en een beetje opgewarmd, was het duidelijk dat de kristallen na oplossen iets sneller kristalliseren dan wanneer het met het racemaat gebeurt. Hieruit concludeerde ik dat er enige deling plaatsvond, maar niet genoeg. Ik merk op dat ik het tartraatpoeder niet heb gewassen tijdens het filtreren. Het stond niet in de procedure, dus ik deed het liever niet. Goed, nu komen we bij de derde test, die ik deed met behulp van water volgens de btcboss procedure. Na het combineren van alle ingrediënten en krachtig mengen, kreeg ik na een tijdje een dikke, echt dikke massa die leek op een soort crème. Het had een consistentie zoals op de foto die Sjeik een paar berichten boven de mijne toevoegde. Ik sloot de container af en liet het 24 uur zitten, daarna deed ik deze substantie in het filter en verdeelde het over het vacuümfilter en zette de afzuiging aan. Deze dikke crème-achtige substantie was echt moeilijk te filteren, ook stond er in de procedure niets over het wassen van het tartraat in het filter, dus dat heb ik niet gedaan. Ik kreeg slechts 11 gram product uit 60 ml vrije base. Maar de kristallen die aankwamen waren transparant en mooi. Ik probeerde ze te smelten op aluminiumfolie om te zien hoe snel ze stollen en het ging heel snel, net als pseudo-efedrine meth. Dus ik denk dat de Split izomer succesvol was, op de massatragedie van slechts 11 gram na. Het probleem was waarschijnlijk vooral dat ik een beetje een probleem had tijdens het filtreren met het feit dat de trechter op de afzuigkolf niet goed afdichtte en het zou ook kunnen helpen om het tartraatzout af te spoelen tijdens het filtreren, maar adviseer me alsjeblieft hoeveel water ik hiervoor kan gebruiken om de oplosbaarheid van het tartraat in water niet te verstoren en dus geen L-isomeren in het product te krijgen. Hartelijk dank