GHB (Gamma-Hydroxybutyraat) Synthese FAQ

TheWaterman

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Aug 4, 2022
Messages
158
Reaction score
48
Points
28
Hallo, ik heb een vraag over het Sand Mayer-proces. Zal ik klaar zijn met het proces en alleen GBL overhouden als ik stop na stap 4 in het extractiegedeelte, omdat het lijkt alsof alles daarna GHB wordt?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hallo, als ik het goed begrijp, wil je GBL van de Sandmeyer-reactie. Ja, je kunt het krijgen bij de 4e stap.
 
View previous replies…

Jeffrey B.

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 25, 2023
Messages
10
Reaction score
2
Points
3
Sorry dat ik te laat ben, maar ik heb een soortgelijke vraag over deze route.
1. 1. Distilleren we GBL rechtstreeks uit het RM in stap 1a? Zo ja, bevindt onze GBL zich dan in een azeotroop met water? En hoe kan dat als het oplosbaar is in niet polaire oplosmiddelen?
2. Als we gewoon het product tot stap 4 verzamelen door extractie met DCM uit RM (en misschien door destillatie zoals hierboven vermeld), dan moeten we in staat zijn om er elk GHB-zout van te maken waar we naar verlangen, toch?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hallo
1. Ja, direct. Er is een beschrijving van het proces, een azeotroop wordt niet gevormd.
2. De beste manier wordt weergegeven, je kunt het op jouw manier doen maar het zal slechter zijn vanwege bijproducten.
 

Rumpelstiltskin

Don't buy from me
New Member
Joined
Apr 11, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Wat is de reactietemperatuur van Naoh met GBL. Want koken is niet goed, maar hoe weten we dan dat de reactie plaatsvindt.

Met andere woorden. Op welke temperatuur moet ik het reactiemengsel brengen en houden?
 

DMTCalendar

Don't buy from me
New Member
Joined
May 23, 2023
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Ik zou er een tijdje een refluxcondensor op gooien... Ik heb nog nooit GHB gebrand tot het walgelijke plastic spul. Misschien 100c, dan 30m wachten en de PH opnieuw controleren... Koel het monster dat je gaat ph-en tot kamertemperatuur... Speel op het gehoor... Pas de warmte voorzichtig aan... Houd een dagboek bij zodat je je vaardigheden kunt verbeteren... Gebruik altijd GBL om bij te stellen als je dat hebt (denk ik).... Lof, tante B, smutty godin.
veel liefs, (wat vriendelijke afgunst, heh)
chemmy
 

Katty Korner

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 17, 2022
Messages
75
Reaction score
10
Points
8
Kan broomboterzuur "dichter" gemaakt worden met natriumethoxide?

60 gram in 500 ml ethoxideoplossing lijkt me niet ideaal, als het het dubbele zou kunnen zijn, of meer, dan denk ik dat we kunnen praten.

Zou dit gedaan kunnen worden met een hogere concentratie natrium ethoxide oplossing, om het "dichter" te krijgen in termen van hoeveel reactanten en product gemaakt kunnen worden? Welk percentage is de oorspronkelijke oplossing, zoals in de post?
 

Irving Langmuir

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
9
Reaction score
5
Points
3
Ik raad iedereen die GHB probeert te synthetiseren via GABA aan om heel voorzichtig te zijn met de hulpstoffen die aan GABA worden toegevoegd (als je het bijvoorbeeld als voedingssupplement koopt), omdat sommige GABA onoplosbaar maken in water.
 

TheAlchemist23

Don't buy from me
Resident
Language
🇮🇹
Joined
May 24, 2023
Messages
5
Reaction score
2
Points
3
Letterlijk mijn eerste synthese in 2006... Ik herinner me nog de hyper-impliciteit van deze synthese in één stap van butyro-lacton naar natriumoxibaat; toen gebruikte ik de "Chems-R-Us" synthese route die wonderwel werkte. Na meer dan 300 geteste verbindingen in 15-16 jaar, blijft NaGHB, vooral in combinatie met een upper (DYOR, wees voorzichtig jongens), een van de meest geweldige recreatieve combinaties ooit. Geen enkele gabapentinoïde zorgde ooit voor de euforie zonder kater zoals dit wonderbaarlijk eenvoudige endogene koolhydraat!
 

Jorg

Don't buy from me
Member
Joined
Apr 14, 2024
Messages
16
Reaction score
12
Points
3
Is er een manier om de Sandmeyerreactie uit te voeren zonder destillatietoestel? Ik heb de mijne kapot gekregen... Is Gbl zo vuil met die methode?

 

diyguy

Don't buy from me
New Member
Joined
May 5, 2024
Messages
4
Reaction score
0
Points
1
Hé jongens, ik heb een groot probleem met het upscalen van mijn GHB-productie. Kunnen jullie misschien even kijken?


Bedankt
 

Win Win

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 10, 2023
Messages
100
Reaction score
4
Points
18
Hallo meneer als mijn gbl is natrium kan gebruiken?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hallo, GBL kan geen natrium zijn. Natrium is een metaal terwijl GBL een organische stof is.
 
View previous replies…

Win Win

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 10, 2023
Messages
100
Reaction score
4
Points
18
Ik heb gekocht dat het in poedervorm is. Kan ik het gebruiken?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Je hebt waarschijnlijk γ-Hydroxyboterzuur CAS Nummer502-85-2, niet GBL.
Ja, je kunt het gebruiken.
 

Win Win

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 10, 2023
Messages
100
Reaction score
4
Points
18
Mijn vertaling is
Y-Butyrolacton (4-hydroxyboterzuur lactose - cas nr: 96-48-0. Is dat hetzelfde?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Nee, deze stof is vloeibaar.
 

Win Win

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 10, 2023
Messages
100
Reaction score
4
Points
18
Maar de mijne is eigenlijk poeder. Poeder en vloeistof ook hetzelfde doen toch?
 

Win Win

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Aug 10, 2023
Messages
100
Reaction score
4
Points
18
Is het eindproduct volgens uw recept vloeibaar of kristal?
 

Irving Langmuir

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 23, 2024
Messages
9
Reaction score
5
Points
3
Ik heb de synthese perfect gevolgd en ik zal hier uitleggen hoe ik het eindproduct heb gezuiverd.
Na de synthese was het verkregen NaGHB inderdaad bruin. Het is vermeldenswaard dat ik de GBL niet had gedestilleerd (de GBL was geel), en dat destilleren zonder vacuüm het leek te ontleden, aangezien het steeds meer oranje/bruin werd.
Dus loste ik de bruine NaGHB op in een minimum aan watervrije methanol (watervrije ethanol werkt ook). Het is belangrijk dat het watervrij is. Alles wat niet oplost, gooi ik weg. Vervolgens heb ik aceton toegevoegd en er vormt zich een wit neerslag. Er wordt meer aceton toegevoegd totdat alle NaGHB is neergeslagen. Onzuiverheden bleven opgelost in de oplossing. Het neerslag werd vacuümgefilterd en gewassen met aceton, waardoor witte NaGHB overbleef. De overblijvende aceton werd uit het NaGHB verdampt. Het smeltpunt was precies dat van NaGHB.
Ik gebruikte deze methode omdat ik problemen had met een correcte herkristallisatie die een zuiver product opleverde.
 
Top