- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 79
↑View previous replies…
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 89
46 g benzald. (~95%) + 36,8 g MEK + 45 g zoutzuur (18%). 100°C tot 115°C graden.
Tijd: 4 uur.
Ik denk dat ik deze hoeveelheden vanaf nu ga gebruiken, omdat ik nog nooit zo'n grote organische fase heb gekregen en ik niet veel meer reagentia hoefde te gebruiken. Ik was van plan om eerst alle reagentia in dezelfde hoeveelheid te doen, maar toen ik per ongeluk 45 g zoutzuur erbij deed, moest ik toch dezelfde 30 g doen.
De hoeveelheid MEK was evenredig minder, omdat het op was, maar het kon helemaal geen kwaad, want te oordelen naar de grootte van de organische fase was het goed. Ik heb nu ook op iets hogere temperaturen verwarmd. Ik heb ook geprobeerd op te warmen in graden 120-130°C, maar na een aantal experimenten kwam ik uit op die graad van ongeveer 100°C. Lagere temperaturen verlaagden de opbrengst.
Tijd: 4 uur.
Ik denk dat ik deze hoeveelheden vanaf nu ga gebruiken, omdat ik nog nooit zo'n grote organische fase heb gekregen en ik niet veel meer reagentia hoefde te gebruiken. Ik was van plan om eerst alle reagentia in dezelfde hoeveelheid te doen, maar toen ik per ongeluk 45 g zoutzuur erbij deed, moest ik toch dezelfde 30 g doen.
De hoeveelheid MEK was evenredig minder, omdat het op was, maar het kon helemaal geen kwaad, want te oordelen naar de grootte van de organische fase was het goed. Ik heb nu ook op iets hogere temperaturen verwarmd. Ik heb ook geprobeerd op te warmen in graden 120-130°C, maar na een aantal experimenten kwam ik uit op die graad van ongeveer 100°C. Lagere temperaturen verlaagden de opbrengst.
↑View previous replies…
- Solutions
- 4
- Reaction score
- 1,144
- Deals
- 1
Ik heb net de stoichometrie per mol berekend. En 31,229 g mek is =46 g benzaldehyde, en als je bedenkt dat benzaldehyde 95% is, krijg je 29,668
- Solutions
- 4
- Reaction score
- 1,144
- Deals
- 1
en mek weegt 0,8g ml dus 37,85ml 36,8g mek= 46MLen 46g benzaldehyde is 48,02ml. Ik moet naar de jongen in de bus, dan kom ik terug om dit wiskundeprobleem af te maken. Ik doe het gewoon om te oefenen, want ik moet mijn scheikundewiskunde verbeteren. Het is nog ontmoedigender als je wisselt tussen volume en gewicht, het is waarschijnlijk ook betwistbaar, maar ik wil het gewoon in mijn hoofd omdraaien en bekijken omdat dit waarschijnlijk iets is wat ik in de toekomst nodig zal hebben.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 89
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 79