Fenylaceton (P2P) synthese via BMK ethylglycidaat

chem19

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 30, 2023
Messages
13
Reaction score
5
Points
3
@G.Patton
Kunt u verduidelijken dat in stap 14 "(14. Na enige tijd wordt gedestilleerd water 500 ml toegevoegd en wordt het mengsel een beetje verwarmd (niet meer dan 60°C).".

Mijn vraag is hoe lang het verwarmd moet worden. (Tijdsduur) of enig teken.
Alvast bedankt.
 

jotoy

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 20, 2023
Messages
12
Reaction score
1
Points
3
Hallo en is het van deze stap dat je stqrt als je BMK 5449-12-7 poeder of de nieuwe bmk poeder op de markt nu?
 

chem19

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 30, 2023
Messages
13
Reaction score
5
Points
3
Ik ben uitgegaan van Dimethylformamide, benzaldehyde, precies zoals in de video.
 

virus0815

Don't buy from me
Member
Joined
Jan 30, 2024
Messages
5
Reaction score
0
Points
1
Hoeveel BMK glycidinezuur (natriumzout) heb ik nodig voor 1 gram P2P?
 

61-50-7

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 21, 2023
Messages
27
Reaction score
10
Points
3
er is een kleine fout: je zei pmk in plaats van bmk in de eerste regels
 

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
51
Reaction score
33
Points
18

Is de verhouding BMK-glycidinezuur (natriumzout) tot water 1:1 en voeg dan zoutzuur toe tot pH 1?
Als ik begin met BMK-glycidinezuur (natriumzout), is de verhouding dan 1:1 met water en voeg dan zoutzuur toe met een pH van 1? Verwarm het mengsel en roer gedurende 5 uur.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Correct
 
View previous replies…

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
51
Reaction score
33
Points
18
Ik heb dit artikel gevonden, is 80 graden te warm? Is 1 kg zoutzuur te veel om ph1 te bereiken?

Hoe zet ik BMK-poeder om in olie?(Hieronder staat slechts een algemene beschrijving van het hydrolyseproces, het kan zijn dat je nog steeds contact met ons moet opnemen als je niet goed olie kunt krijgen).
1, 1kg poeder mengen met 1kg warm water (ongeveer 80 graden).
2, doe er 1 kg zoutzuur (HCL 37%) in en je ziet bellen ontstaan.
3. Roer het mengsel een uur en stop dan.
4. Na nog een uur krijg je een olielaag in een lichtgele kleur.
5. Gebruik een aparte trechter om de olie op te halen.
 

rampage

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Jan 9, 2024
Messages
51
Reaction score
33
Points
18
hallo
dus als voorbeeld 1kg bmk glycidinezuur (natriumzout) en 1ltr h2o worden gemengd, dan zoutzuur wordt toegevoegd om een ph van 1 te krijgen.
Vervolgens wordt het rm verwarmd tot 60 graden en onder constant roeren gedecarboxyleerd gedurende 5 uur. Dan worden de verwarming en de roerder uitgezet en wordt het rm overgebracht in een scheitrechter waar de lagen worden gescheiden.
De bovenste laag is p2p als de rm nog heet is, of de onderste laag als de rm koud is. Dus de opbrengst moet 1 liter p2p zijn?
 

chem19

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 30, 2023
Messages
13
Reaction score
5
Points
3
@G.Patton
Wat moet in stap 7 de pH zijn van de afgescheiden laag?
Ik had 2 monsters, één vers verzameld, met een pH van 6 en een lichte kleur van 600 ml. Terwijl de resterende 400 ml die na 2 maanden werd verzameld uit staande oplossing pH van 8 heeft. En is ongeveer 400ml en licht donker van kleur.
Met welke oplossing moet ik verdergaan? Verse of latere oplossing, of beide. Geef me een suggestie. Ik ben op zoek naar advies. Bij voorbaat dank.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Allereerst wil ik hallo zeggen.
De pH is niet belangrijk in fase 7. Je kunt ze allebei gebruiken.
 

chem19

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 30, 2023
Messages
13
Reaction score
5
Points
3
Hier zijn de afbeeldingen
 

chem19

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 30, 2023
Messages
13
Reaction score
5
Points
3
@G.Patton hallo,
Ik heb uw zegen en steun nodig.
In stap 6 is NaOH-oplossing 30% 450 ml nodig.
Ik heb NaOH-pellets. Hoeveel van deze pellet is nodig met hoeveel water om de gewenste 450 ml oplossing te maken.
Kunt u mij helpen, want ik krijg verschillende antwoorden.
Alvast bedankt
Groeten
 

chem19

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 30, 2023
Messages
13
Reaction score
5
Points
3
@G.Patton help me alsjeblieft, hoe maak ik een 30% NaOH aq oplossing. Is het 30% w/w of w/c. Gaaschemicaliën zijn erg kostbaar en één verkeerde stap kan het hele proces ruïneren. Graag
 
View previous replies…

Throw-off

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 18, 2024
Messages
69
Reaction score
35
Points
18
Bro je overdenkt het. Kijk in Lab FAQ. Patton gaat je geen lepeltje-lepeltje geven.
 

chem19

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 30, 2023
Messages
13
Reaction score
5
Points
3
@afgooien
Bro dit zijn geen hypothetische vragen, ik doorloop het proces en dit zijn geraffineerde problemen waarmee iemand die het proces doorloopt te maken krijgt.
Vertel me gewoon in w/w en w/v, ga je dezelfde hoeveelheid krijgen, enorm verschil,
Ten tweede na dat pH 1 te maken in een andere stap, terwijl het toevoegen van HCl is het niet van plan om verschil te maken. @G.Patton is hier om ons te begeleiden. Dus hij zal mij en anderen zeker de les lezen. Hij is onze mentor.
Ik ben niet arrogant, plz excuseer me als je dat vindt. Maar ik ben serieus op zoek naar een antwoord. Ik werk al tien jaar in de chemie. Dus ik weet hoe belangrijk mijn vragen zijn. En dit is niet overdreven
Sorry als deze tekst je negatief over mij heeft laten denken.
 

Throw-off

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 18, 2024
Messages
69
Reaction score
35
Points
18
30 g natriumhydroxide en 70 ml H2o.

Er is een enorm verschil tussen een gids en de knuffel die je van hem verwacht. Ik denk dat jij de eerste chemicus bent die al tien jaar meedraait en niet weet hoe je een natriumhydroxideoplossing van 30% moet maken. Dus Bravo geef jezelf een schouderklopje. Als je jezelf in zo'n staat van hydrolyse hebt gebracht, is de echte vraag die je zou moeten stellen misschien "is dit iets voor jou?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Water heeft een dichtheid van 1g/1ml, zodat 1ml gedestilleerd water geteld kan worden als 1g.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Hallo
450*0,3=135g NaOH wordt in het bekerglas gedaan, voeg daar water aan toe om 450 ml risico te bereiken.
 

chem19

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 30, 2023
Messages
13
Reaction score
5
Points
3
@G.Patton Heel erg bedankt. U bent de beste. God zegene u. Als ik slaag, zal ik zeker bijdragen aan uw bb-project. Ik wou dat ik uw student experimentele scheikunde kon zijn. Nogmaals heel erg bedankt.
 

Throw-off

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 18, 2024
Messages
69
Reaction score
35
Points
18
Heeft iemand de nieuwe BMK Olie geprobeerd? cas 41232-97-7. Een decennium geleden kon je gewoon BMK-poeder krijgen, een oplossing maken met methanol 1:1 en dit rechtstreeks in de al/hg druppelen, dan was je dezelfde dag nog klaar. Is hydrolyse vereist met alle nieuwe BMK-derivaten? 5449 natriumzout is waardeloos vergeleken met de oude BMK.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Je moet alkalische hydrolyse uitvoeren en niet zure zoals voor PMK-glycidaten.
Het is niet waar, je kunt niet direct meth maken van BMK glycidaat natriumzout. Je hebt eerst P2P nodig.
 

Throw-off

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Feb 18, 2024
Messages
69
Reaction score
35
Points
18
Ik zeg niet dat het een natriumzout was, ik weet dat het geen natriumzout was, de textuur van het poeder zag er qua consistentie totaal anders uit dan BMK derivaat 5449.
 
Top