Synthese van 2,5-dimethoxybenzaldehyde uit anijsolie (kleinschalig)

HIGGS BOSSON

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
436
Reaction score
663
Points
93
Het is onmogelijk. Als de paarpositie al bezet is door de methoxygroep, kan deze niet verschoven worden naar de positie langs de benzeenring in 2 of 5.
 

summer_child

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jan 5, 2022
Messages
29
Reaction score
29
Points
13
Je kunt zoals de synthese suggereert, Bayer-Villiger oxidatie van het aldehyde geeft 4-methoxyfenol, en formylatie geeft 2-hydroxy-5-methoxybenzaldehyde.
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
Hallo vriend in stap 4, In dit stadium heb je het zout niet omgezet met verdund zuur, je schrijven is onvolledig en de opbrengst die je rapporteerde is hoog, is deze opbrengst echt????

200 g hydrochinonmonomethylether werd opgelost in een oplossing van 190 g natriumhydroxide in 550 ml water en de resulterende oplossing werd verwarmd tot 50°C op een waterbad. Aan de oplossing die op 50-60 °C werd gehouden, werden druppelsgewijs 420 g chloroform en een oplossing van 560 g natriumhydroxide in 500 ml water uit twee afzonderlijke druppeltrechters toegevoegd, waarna het reactiemengsel gedurende 1 uur bij een temperatuur van 50-60 °C en atmosferische druk werd verhit. Na afkoeling werd het neergeslagen natriumzout van 2-hydroxy-5-methoxybenzaldehyde teruggewonnen door filtratie en gewassen met 100 ml ethanol. Het aldus verkregen natriumzout werd opgelost in 800 ml water, licht aangezuurd met verdund zwavelzuur (1200 ml 3N verdund zwavelzuur werd toegevoegd bij kamertemperatuur en atmosferische druk) en vervolgens geëxtraheerd met 200 ml tolueen. Het extract werd gedroogd met calciumchloride, gedestilleerd om tolueen te verwijderen en vervolgens onder verminderde druk gedestilleerd om 132 g 2-hydroxy-5-methoxybenzaldehyde met een kookpunt van 110°C/5mmHg te verkrijgen.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Dus dit is weer een artikel waarin hydroquinine als uitgangsmateriaal wordt gebruikt? Kunt u hier osurce voor geven? Is het een synthese die je zelf hebt uitgevoerd of is het gewoon een citaat?
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28
bron is erowid
 
Top