Testen van nieuwe d-Meth routes (voor mij) zonder P2P of P2NP

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Nu ik wat tijd tussen producties heb, zal ik deze routes zonder P2P of P2NP testen die ik nooit eerder heb gedaan omdat deze nieuwe precursoren niet beschikbaar waren of ik ze niet heb gezocht:

2-Broom-4'-methylpropiofenon->2-Broompropiofenon->Ephedrone->d-ephedrone->d-Secundair amine->d-Meth

2-Broom-4'-methylpropiofenon->2-Broompropiofenon->Efedrone->l-ephedrone->l-ephedrine->d-Meth

2-Broom-4'-methylpropiofeen->2-Broompropiofeen->Efedrone->dl-ephedrone->dl-ephedrine->dl-Meth->d-Meth


Zoals je kunt zien, kunnen er enkele variaties zijn afhankelijk van welk product wordt gekozen voor enantiomeerresolutie.
Het is echter duidelijk dat hoe sneller dit gebeurt, hoe minder reagentia er gebruikt zullen worden omdat er minder product overblijft om te verwerken.
Het is belangrijk om rekening te houden met de moeilijkheidsgraad van dit proces voor elk product en de mogelijke gevolgen voor de chiraliteit van volgende processen.
Ik wacht nog op wat bestelde reagentia om de routes af te maken, maar ze zouden goed moeten werken.
Als iemand er al ervaring mee heeft, zijn suggesties of tips welkom.
Bedankt.
 

Acidosis

Don't buy from me
Resident
Joined
May 31, 2022
Messages
209
Reaction score
143
Points
43
Dit schema is correct, enige tijd geleden kreeg ik dezelfde route van een Poolse bron van vrienden, ik gebruik deze reagentia met succes.
 

Paranoia

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 18, 2023
Messages
17
Reaction score
23
Points
8
Ik heb 220 euro betaald en dien een @btcboss2022 ijsmonster in Laten we snel de resultaten zien, kan tot 2 maanden duren (monster is onderweg)
 

Attachments

  • pFwWJgXy31.png
    pFwWJgXy31.png
    27.4 KB · Views: 114
Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
296
Points
63
Propiofenon->2-Broompropiofenon->Ephedrone->Ephedrine->dl-Meth->d-Meth
 

azides

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 5, 2024
Messages
48
Reaction score
9
Points
8
Ja, ik vond dit er correcter uitzien.

Je zou ook een kleine variatie kunnen doen en PPA maken en D amph maken als ik me goed herinner of 4-mar voor thr advanced
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Na kleine tests lijkt de gemakkelijkste manier:

2-Broom-4'-methylpropiofeen->4'-methylphedrone->Ephedrone->dl-Ephedrine->dl-Meth->d-Meth
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Hoe ga je de 4-methyl van de aromatische ring afknippen?

Ook het oplossen van het racemaat kan beter gedaan worden op de efedrine, dit werkt dan veel beter op Meth, het tweede chirale centrum geeft meer houvast. Ik denk dat wijnsteenzuur hier zonder problemen zal werken.
 
View previous replies…

hoboking

Don't buy from me
Member
Joined
Oct 13, 2023
Messages
4
Reaction score
1
Points
3
Dus 4-Methylmethamfetamine zou het eindproduct zijn? Dat is een vrij zwakke drug in vergelijking met meth.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Naaa, hij zegt duidelijk dat hij d-Meth wil
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Oh bedankt ik dacht dat het moeilijker was om het in efedrine te doen ik herinner me dat ergens gelezen te hebben ik weet nu niet meer waar hahah
Het lijkt erop dat je mijn gedachten hebt gelezen haha over de 4-methylkwestie heb ik een dilemma op dat punt.
Het idee was een oxidatieve demethylering om selectief de methylgroep te oxideren tot een methyleengroep, maar ik zou in dezelfde situatie zitten ik denk dat het niet makkelijker zal zijn met methyleen dus vanaf 3-4 dagen geleden dacht ik om het van 2-Broom-4'-methylpropiofenon af te halen door het gewoon te verwarmen met een NaOH-oplossing, dus het nieuwe schema zou er als volgt uitzien:

2-Broom-4'-methylpropiofenon->2-Broompropiofenon->Ephedrone->dl-Ephedrine->l-Ephedrine->d-Meth

Bedankt.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Neem wat propiofenon (geen probleem in Polen), bromineer met NBS op de 2-positie (met tosinezuur zou het bijna kwantitatief zijn), doe de substitutie met methylamine (voeg een heel klein beetje NaI toe als het truttig is) en dan de optische resolutie, gevolgd door de NaBH4-reductie van de keto groep tot een alcohol. Of eerst reduceren tot alc en dan oplossen? Wat het beste werkt,
Alles geprobeerd en gemakkelijke en meestal zeer goed renderende reacties. Alle benodigde chemicaliën zijn gemakkelijk te verkrijgen. Maak 4-MMC van de 4-methyl, dit heeft meer zin.
Voor het oplossen is een chiraal zuur nodig. Wijnsteenzuur komt als eerste in me op, maar efedrine was vroeger het meest geprefereerde chirale oplossingsmiddel voor zuren. Als je in de literatuur zoekt naar WAT ze toen op grote schaal oplosten, kom je zeker een aantal chirale zuren tegen die tegenwoordig gemakkelijk verkrijgbaar zijn. Wat op de ene manier werkte, moet ook op de andere manier werken.

veel succes
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Hallo,

Hartelijk dank voor de informatie. Ik heb een voorraad propiofenon en broom gevonden, dus ik ga het doen zoals je zegt.
Ik heb honderden resoluties gedaan met d-wijnsteenzuur met racemisch meth, mdma en een paar dagen geleden ook met 4MMC.
Maar nu heb ik O,O-Dibenzoyl-2R,3R-wijnsteenzuur besteld dat het meest effectief lijkt en ik zal het proberen met racemische efedrine. Ik zal je op de hoogte houden.
Bedankt.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
. 2022 May 13;27(10):3134.
doi: 10.3390/molecules27103134.

Optische resolutie van twee farmaceutische basen met verschillende toepassingen van wijnsteenzuurderivaten en hun natriumzouten: Racemische efedrine- en chlooramfenicolbasis


Alsjeblieft! Artikel is hier gratis op pub-med:
 

Paranoia

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 18, 2023
Messages
17
Reaction score
23
Points
8
Ik heb 220 euro betaald en dien een @btcboss2022 ijsmonster in Laten we snel de resultaten zien, kan tot 2 maanden duren (monster is onderweg)
 

Attachments

  • 8ZeSEnk6hr.png
    8ZeSEnk6hr.png
    27.4 KB · Views: 99

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
En als je het juiste stereoisomeer van methcathion hebt, zou je de reductie tot d-methamfetamine direct moeten kunnen uitvoeren, zonder eerst de (pseudo)efedrine te bereiden. Dit zou ook de totale opbrengst ten goede moeten komen.

Desalniettemin zou de beste manier in mijn ogen BMK -> P2P - reductieve aminering met (S)-(-)-α-Methylbenzylamine en NaBH4 -> d-N-benzylamfetamine -> debenzylering en monomethylering in één pot met Pd/C en paraformaldehyde, uitgevoerd als CTH-stijl reactie met formiazouten als waterstofdonoren -> d-methamfetamine.
Het nadeel zijn de hoge kosten van Pd/C, maar nog steeds de moeite waard gezien de waarde van het product.
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Direct?
Tot ik het weet zou het zo moeten zijn:
Propiofenon->2-Broompropiofenon->Ephedrone->d-ephedrone->d-Secundaryamine->d-Meth.
Toch?
 
View previous replies…

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Propiofenon->2-Broompropiofenon->Ephedrone->d-ephedrone->d-Meth
ephedrone is methcathione en ik geloof dat dit direct gereduceerd kan worden tot methamfetamine. Ik bedoel je reduceert een keer tot efedrine en reduceert dan weer? Ik zal het opzoeken, maar ik weet zeker dat de Birch (lithium of natriummetaal in vloeibare ammoniak) het zou doen. Welk reductiesysteem had je in gedachten voor de reductie tot efedrine?

Waarom schreef je secundaire amine in plaats van efedrine? Methcathione, efedrine en methamfetamine zijn allemaal secundaire amines omdat ze de methylgroep op het amine hebben.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Ok heb het opgezocht en geen probleem, H3PO2/H3PO3/rood fosfor + jodium reduceren carbonylen tot de koolwaterstof zeg maar de =O van het methcathion wordt verwijderd. Omdat het een dubbele reductie is, moeten de hoeveelheden fosforverbinding en jodium worden aangepast, maar dat is alles.

En btw. zelfs H3PO4 in combinatie met NaI of KI werkt, zij het met een lagere opbrengst.

H3PO3/I of H3PO2/I is de beste manier, RP/I is vrij heftig en H3PO4/NaI of KI heeft een lagere opbrengst.
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Ik dacht in het verleden dat een reductieve aminering met nabh4 en methylamine van het methcathinon N-methylamfetamine zou kunnen geven.
Door theoretisch te reageren met methylamine wordt de ketongroep van methcathinon geamineerd, waardoor de N-methylgroep wordt geïntroduceerd die nodig is voor N-methylmethamfetamine.
Het reductiemiddel nabh4 vergemakkelijkt de reductie van het keton tot een secundair amine.
Maar het secundaire amine uit dat proces is niet precies N-methylmethamfetamine, maar N-methyl-2-amino-propan-1-one.
 

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Ik realiseer me net dat Ephedrone gevoelig is voor keto-enol tautomerisme en waarschijnlijk gaat racemiseren in oplossing. Dit klinkt slecht, maar eigenlijk ben je hier misschien op iets heel moois gestuit. Je kunt de d-isomeer namelijk nog steeds uit oplossing laten kristalliseren, omdat de racemisatie niet zal plaatsvinden als het niet is opgelost. En als het d-isomeer is uitgekristalliseerd, kun je Viedma-rijping of een vergelijkbare techniek gebruiken en eindig je met 100% d-ephedronezout.

En je kunt dit zout in porties direct in de H3PO3/I-reactie gooien, waar het onmiddellijk wordt gereduceerd tot d-Meth zonder tijd om te racemiseren. Dit betekent dat je niets van je product verliest door het scheiden van de d-, alles wordt omgezet in d-.

En nee, dit werkt niet voor meth of amf, dit werkt alleen voor verbindingen die uit zichzelf racemiseren of die je kunt laten racemiseren door iets (een ultrasterke base of zo) aan de oplossing toe te voegen.
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Dus in dat geval moet ik voor de d-ephedrone in het vaste gedeelte l-wijnsteenzuur gebruiken en ik denk dat het een typefout was, maar het zou H3PO2/I-reductie zijn.
Hartelijk dank voor uw hulp.
 
Top