De eenvoudigste synthese van methamfetamine uit amfetamine

redsm

Don't buy from me
New Member
Joined
Nov 13, 2023
Messages
4
Reaction score
2
Points
1
@G.Patton Ik geloof dat een van de getekende tussenproducten van deze synthese (en van het oorspronkelijke rhodiumartikel) onjuist is.

(3), de weergave van het tussenproduct amfetamine-formaldehyde-imine heeft dezelfde structuur als het fenylaceton-methylamine-imine dat elders te zien is.

dit lijkt mij om twee redenen niet juist: ten eerste levert het tekenen van het standaardmechanisme voor iminevorming op het substraat een imine op waarin de dubbele binding zit tussen N en de would-be methylgroep op de methamfetamine, en NIET tussen N en het alfakoolstof zoals in de vermelde structuur. en denk eens na: de dubbele binding ontstaat wanneer het lone-paar van het amine het water dat wordt gevormd op de formaldehyde-zuurstof als een vertrekkende groep wegslaat, wat moet gebeuren aan de kant van het formaldehyde (de would-be methylgroep)

ten tweede wordt de synthese stereospecifiek genoemd op basis van het uitgangssubstraat. dat wil zeggen dat de reductie van d-amph d-meth oplevert en hetzelfde geldt voor de l-isomeer. de structuur zoals weergegeven (3) bezit geen chirale centra en de reductie ervan is gelijkwaardig aan de standaard reductieve aminering van fenylaceton, die een racemisch product oplevert. de voorgestelde structuur die ik voor het tussenproduct heb gegeven bezit een chiraal centrum, dat hetzelfde zou zijn als dat van het uitgangsmateriaal en dus zou overeenkomen met de waargenomen stereospecificiteit van de reactie.

Als ik het goed heb, zou dit de problemen met betrekking tot de stereospecificiteit van de reactie eerder in de thread ophelderen. als ik ergens een fout heb gemaakt, mijn excuses, maar ik was nieuwsgierig waarom de reductie van de niet-chirale (3) leidt tot een niet-racemisch mengsel van producten wanneer een niet-racemisch amfetamine uitgangsmateriaal wordt gebruikt.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Ten eerste heeft a-koolstof meer elektronendichtheid dan methylkoolstof. Een typisch mechanisme leidt tot zo'n tussenproduct (verborgen onder het Breaking Bad-watermerk, sorry):
MEbZ1GwD3P

Ten tweede, heb je betrouwbare gegevens over het stereospecifieke resultaat van deze synthese?
 
View previous replies…

NexusPrime

Don't buy from me
Member
Joined
Apr 2, 2024
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
rhodium is een fout, de dubbele binding is er niet, zie het voorbeeld met benzaldehyde hieronder
 

NexusPrime

Don't buy from me
Member
Joined
Apr 2, 2024
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
rhodium is een fout, de dubbele binding is er niet, zie het voorbeeld met benzaldehyde hieronder
 

ruen

Don't buy from me
Member
Language
🇨🇿
Joined
Jul 23, 2024
Messages
11
Reaction score
6
Points
3
Hallo chemici, koks, ordehandhavers en alle andere mensen die geïnteresseerd zijn in clandestiene drugssynthese,
Is het iemand gelukt om deze monomethylering te voltooien en kan hij/zij zijn/haar tips en opbrengsten delen?
Ik heb het verschillende keren geprobeerd, maar nooit met succes. De laatste keer dat ik het probeerde, nam ik ruwe amfetamine freebase van synthese, voegde een enorme overmaat paraformaldehyde aq oplossing en molaire hoeveelheid nabh4 toe, en liet het enkele uren roeren. Monomethylering via nabh4 wordt niet beschreven tussen de verschillende manieren op Erowid, maar na bestudering van monomethyleringen in wetenschappelijke literatuur kwam ik erachter dat het zou moeten werken en ik zal het gewoon proberen. Het resultaat was natuurlijk een mislukking, het lukte me niet om de amfetamine te monomethyleren tot methamfetamine.
Na aanzuren bleef ik achter met een mix van witte kristalachtige vaste stoffen, meestal niet oplosbaar in isopropylalcohol. Ik neem aan dat dit ofwel de overtollige paraformaldehyde, niet-gereageerde amfetamine of een intermidaat was (er werd geen tlc uitgevoerd, dus ik kan het niet bevestigen). Niettemin was een kleine hoeveelheid oplosbaar in alcohol, en na herkristallisatie en het in de crackpijp van mijn vriend te hebben gedaan (lol, ik verpest mijn eigen pijp niet) BEHOLD! Zij is het! De koningin van alle stimulerende middelen!
De conclusie van mijn experiment is als volgt:
1/ 10g ruwe amph freebase en andere chemicaliën verloren
2/ ongeveer één hit racemische meth uit de pijp
Heeft iemand tips voor mijn volgende proef of commentaar op mijn precious?
Mijn ideeën zijn: Overmaat nabh4? Minder paraformaldehyde? Warmte? Meer tijd? Ruwe amph freebase eerst zuiveren? Of misschien ging het wel goed maar is de opbrengst slecht? Ik wil ook graag een van de methodes uitproberen precies zoals beschreven op Erowid.

Ik kijk uit naar jullie inzichten!
 

gnbarsh3463_11

Don't buy from me
Member
Language
🇺🇸
Joined
Aug 11, 2024
Messages
7
Reaction score
0
Points
1
Waarom heb je paraformaldehyde gebruikt? IMO werd het gehydrolyseerd en onmiddellijk gereduceerd door NaBH4. Of NaBH4 werd gehydrolyseerd in een waterige oplossing voordat het de kans had om iets anders dan waterstof te reduceren.
Probeer vooraf imine te vormen uit formaldehydeoplossing (niet paraformaldehyde) en amph. freebase in een alcoholische oplossing, minstens een paar uur, en reduceer het dan pas? Of probeer triacetoxyborohydride te gebruiken dat in situ wordt gevormd om imine te reduceren? Zoek online naar enkele preparatieve methoden waarbij Na(AcO)3BH wordt gebruikt om imines selectief te reduceren om beter te begrijpen wat je moet doen.
Vormen amf en formaldehyde polymeren die lijken op "fenol-formaldehydeharsen"? Zo niet, dan zou deze reactie vrij eenvoudig moeten zijn - denk ik.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
NaBH4 reageert met water, ik neem aan dat dit de reden is van je mislukking. Probeer het eens met Al/Hg.
 

amphmnamii

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 10, 2022
Messages
47
Reaction score
30
Points
18
Ohh 😯 😯 😮 😮 😮 😯 😯 😮 😯 daar zat ik aan te denken, en nadat ik dacht nahh dit is onzin maar jij hebt hier precies het recept beschreven! Wow 😳
Respect voor jou!
En respect ook voor andere dingen die je hier al gepost hebt.
 
Top