Ja, jag gjorde det personligen. Vanligtvis blir det inte så många biprodukter. Syntesen är mycket enkel och det är svårt att förstöra en slutprodukt av 4-MMC. Kristallisering kommer också att rena det ordentligt för att göra stora kristaller.
Så tillsätt metylamin HCL till 2-bromomixen. Tillsätt sedan i: 1:5-förhållandet NaOH i vatten. För denna syntes behövs 200 ml vattenlösning av metylamin, skulle detta förhållande fungera?
Häll i:
75ml vatten tillsätt 67 gr Metylamin blandat
Häll långsamt in efteråt:
20gr NaOH till 100ml vatten blandat, häll långsamt i
När du tillsätter NMP, håll ett öga på temperaturen så att den inte överstiger 55 eller 60 grader? (Vilket alternativ är kemiskt sett mer lämpligt för att ge en renare produkt / högre utbyte?)
Finns det några exempel på vad man kan ersätta Bensen med? Toulene? DCM?
[fråga]
Jag har redan gjort knappt - framgångsrik syntes.
grundläggande information:
Jag började från 50 g 2-bromo-4-metylpropiofenon (så jag borde få minst cirka 25 gram slutlig 4MMC-produkt)
allt kom lätt till steg när slutprodukten börjar bilda
Mitt problem är:
efter försurning (ph är varor bör vara) Jag lät freebase svalna i frysen, efter mer än 10 timmar var mitt utbyte cirka 12 g ben-torr produkt,
men i detta var fortfarande mycket produkt så jag lägger till aceton till den och låter den svalna igen då fick jag extra 5 gram till av den.
Kan någon berätta för mig vad som är problemet?
min uppfattning är
"det finns för mindre lösningsmedel vid och och Mephedrone har för litet utrymme för att bilda" men jag vet inte om det är sant eller inte.
kan någon hjälpa mig att hitta en lösning?
Bästa hälsningar och tack.
Det är inte korrekt. Du kan indunsta filtratet efter den första kristalliseringen till 1/2 och frysa det. Då får du mindre ren mephedrone, som kan omkristalliseras.