Amfetaminsyntes från P2NP via Al/Hg (video)

danil1398

Don't buy from me
Member
Joined
May 2, 2022
Messages
11
Reaction score
0
Points
1
Hej, jag har några frågor:

1. Kan Red Bull aluminium användas?
2. Kan aluminium användas från aluminiumköttbrickor?
3. När vi försökte göra kvicksilvernitrat fick vi en reaktion där kvicksilvret smälte och blev en alltmer klargul vätska med en intensiv lukt - var gjorde vi ett misstag? Vi tillsatte ca 1 g kvicksilver i grytan och sedan ca 3,5 ml 65 % salpetersyra. Ett gult skum uppstod i reaktionen, det skedde ingen temperaturhöjning. Vi har för närvarande en sådan produkt och har ingen aning om hur vi ska få fram kristaller. Ska vi värma den, koka den och sedan kyla den?

Tack för era svar
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
3. du behöver inte kristall; lägg 10 ml salpetersyra med din 1gr kvicksilver; och använd 5 ml av den gula vätskan för din aluminium
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Du måste värma lösningen till 60 grader, annars bildas inget kvicksilver(II)nitrat, och se till att det finns en luftventil, eftersom den bruna gas som bildas är mycket giftig.

Eftersom många burkar i livsmedelsindustrin är gjorda av plåt måste du vara säker på att det är aluminium, då kan det fungera.
 

Gale

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 30, 2022
Messages
85
Reaction score
50
Points
18
Återrapportering om saltning av MDMA-bas med svavelsyra.

MDMA-sulfat = bajs

Basera den och slå den med HCl. Försök inte att gå sulfat med MDMA det är slöseri med tid. Kanske fosfat men håll dig bara till HCl. Lol
 

cyb3r0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 5, 2021
Messages
116
Reaction score
18
Points
18
Är aceton eller isobol ett substitut för diklormetan?
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
I vilket syfte?
När det handlar om att skaka ut amfetamin ur en vattenfas är aceton och IPA ganska dåligt lämpade. Du kan använda petroleumeter i stället.
 

cyb3r0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 5, 2021
Messages
116
Reaction score
18
Points
18
För tvätt av amfetamin
 

yin-yang

Don't buy from me
Resident
Joined
May 18, 2022
Messages
58
Reaction score
29
Points
18
två frågor

1. Kan jag blanda 65% NNO3 och Hg från termometern för att få kvicksilver (II) nitrat. Hur mycket syra behöver jag blanda?

2. Förbereda en lösning av svavelsyra i aceton - är detta vattenkänsligt? min H2SO4 är cirka 50% PH 1 och min aceton är inte vattenfri, kan jag använda det utan att offra utbytet? eller behöver jag torka ut aceton och koncentrera min H2SO4 till dess azeotrope på 98%
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
1. Det finns flera tillverkningsstandarder för kliniska termometrar: I den ryska termometern förekommer vanligtvis mellan 1 och 1,5 g kvicksilver. I Europa - 2 g. Nu finns det modeller av ryska termometrar tillverkade enligt europeiska standarder, så att de också kan innehålla 2 g.
---> För en termometer ger 20 ml salpetersyra 3 till 4x 5 ml flytande kvicksilvernitrat. Vad är användbart för 3 till 4x12gr aluminium

2. du behöver 96% +
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Jag skulle använda torr och iskall aceton för att tvätta amfetaminet och inte diklormetan, som är avsett för extraktion av en vattenfas.
 

TerminusEst

Don't buy from me
New Member
Joined
May 11, 2022
Messages
7
Reaction score
0
Points
3
Jag skulle vilja veta något om återvinning av lösningsmedel i just den här reaktionen, egentligen bara för att sänka kostnaden och minska mitt fotavtryck.
Så vitt jag förstår består det sista lagret av (när det gäller lösningsmedel) IPA och sedan tillsätts svavelsyra i aceton, vilket innebär att efter att lösningen har gjorts neutral och amfetaminet har samlats in bör jag ha kvar en blandning av aceton, IPA och vad som helst som natriumhydroxid och svavelsyra neutraliserar sig till.
Aceton har en kokpunkt på 56 C och IPA på 82 C så är det möjligt och tillrådligt att återvinna lösningsmedlen genom destillation?
Jag har inte en fraktioneringskolonn så jag antar att det skulle innebära att den återvunna acetonen är förorenad med IPA och IPA skulle innehålla lite aceton, vad skulle konsekvenserna vara för återanvändning av dem? vilken renhet behöver jag uppnå för att de ska kunna återanvändas som lösningsmedel?
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Jag återvinner också så mycket lösningsmedel som möjligt, men separerar alltid aceton och isopropanol. Jag använder inte heller aceton tillsammans med svavelsyra, utan isopropanol. Det är inte möjligt att helt förhindra blandning. Jag utför en destillation och använder en kolonn fylld med små glasrör för att få ytan så stor som möjligt. Jag tycker att det är viktigt att torka lösningsmedlen, eftersom vatten i lösningsmedlen minskar utbytet. Det finns flera möjligheter, under tiden har jag till och med själv monterat en apparat för återvinning av lösningsmedel, eftersom jag använder den om och om igen, oftast efter några synteser.

Det finns också ett ämne där jag har kommenterat detta flera gånger.
http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/threads/solvents-recovery.937/
 

TerminusEst

Don't buy from me
New Member
Joined
May 11, 2022
Messages
7
Reaction score
0
Points
3
Så jag kan ersätta acetonet med mer IPA, destillera det efter användning och använda det förfarande som beskrivs under 1) i tråden för återvinning av lösningsmedel?
Det skulle vara bra eftersom det skulle göra återvinning av lösningsmedlen så mycket enklare eftersom du bara behöver tänka på IPA.
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Ja, det kan du. Men aceton används också för att tvätta sulfatet senare, men du kan återvinna det precis på samma sätt. Destillera och torka. Kom också ihåg att isopropanol bildar en azeotropisk blandning med vatten.
 

danil1398

Don't buy from me
Member
Joined
May 2, 2022
Messages
11
Reaction score
0
Points
1
Tack för svaren hittills, de hjälpte. Vi lyckades från det tredje försöket, avkastning 70%. Utseendet, strukturen, färgen och arbetet är perfekta, bara lukten av aceton stör mig fruktansvärt Jag har några fler frågor:

1. Vad händer om jag lägger mer kvicksilvernitrat istället för 5ml säger 7ml, vad kommer att hända?
2. Kan jag äntligen använda 50 ml ISO (isopropylalkohol) + 2 ml svavelsyra istället för 50 ml aceton + 2 ml svavelsyra? Jag frågar detta eftersom aceton är aggressivt och lämnar en skarp lukt och i vissa recept, dvs synteser har jag sett att de använder ISO istället för Acetone
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,022
Points
93
Reaktionen kan börja snabbare och mer exoterm.
Då måste du avdunsta alkohol, eftersom det inte kristalliserar amfetamin ens i frysen. Aceton behövs, och efter fullständig torkning har aceton ingen lukt. Kanske är din aceton inte ren.
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Sry, första gången jag hörde talas om det, jag använde IPA för alla mina synteser och det fungerar. Du kan också använda metanol eller etanol för att fälla ut sulfatet.
Varför skulle det inte fungera, jag ber om en förklaring!?
Det kan vara möjligt att aceton är det bästa lösningsmedlet för utfällning, men att det inte fungerar med IPA etc. är inte sant.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,022
Points
93
När det finns en stor mängd alkohol är pulvret dåligt kristalliserat. Amfetamin löses nästan inte upp i kall aceton (till skillnad från alkohol), och även den vanliga tillsatsen av aceton till alkohol kristalliserar pulver på några sekunder. Inget behov av att felinformera människor.
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,022
Points
93
Men för amalgamreaktionen är alkohol verkligen det bästa valet. Men inte för kristallisation, om dess volym är stor på mängden av basen av amfetamin.
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
I säkerhetsdatabladet för amfetaminsulfat står det att det är svårlösligt i etanol 96 %, men då borde det väl även gälla isopropanol och metanol?
Informationen förvirrar mig just nu, för i praktiken fälls massor av sulfat ut även i IPA.
 
Top