Amfetaminsyntes från P2NP via Al/Hg (video)

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Ja, det kommer alltid att fungera rätt, men du kommer aldrig att få samma avkastning regelbundet eftersom det är en chansning om du inte har ett anständigt amalgam. Jag har ju trots allt samma problem. En optimal reaktion skulle vara att omvandla aluminiumet helt till amalgam, dvs. tillsätta exakt rätt mängd kvicksilversalt och sedan efter reduktionen inte ha något fast aluminium/amalgam kvar i kolven, eftersom allt därmed har omvandlats med P2NP.
Det är helt enkelt vettigare att vänta första gången efter tillsats av kvicksilversalt tills det har reagerat fullständigt, dvs. inga fler bubblor bildas, och sedan starta reduktionen av P2NP med nytt kvicksilversalt och kvarvarande aluminium som säkert finns kvar i kolven. Om reduktionen stannar upp och det fortfarande finns aluminium i kolven, skulle ytterligare en tillsats av kvicksilversalt vara nödvändig för att omvandla dessa rester med P2NP.
Jag tror att det är så här vi ska gå tillväga, efter allt jag har lärt mig här.
 

diogenes

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
94
Points
28
Rätta mig om jag har fel, men vi kan inte vänta tills reaktionen är klar, för då kommer allt aluminium att förbrukas och omvandlas till Al:

{\displaystyle {\ce {2Al + 3Hg^2+ + 6H2O -> 2Al(OH)3 + 6H+ +3Hg}}}

{\displaystyle {\ce {Hg + Al -> Hg*Al}}}

{\displaystyle {\ce {2 Hg*Al + 6 H2O -> 2 Al(OH)3 + 2 Hg + 3 H2}}}

Det måste finnas ett "idealiskt ögonblick" när det mesta av Al är i HgAl-form, vilket är den form som kan reducera P2NP till amfetaminbas. Det är H2-bildningen som orsakar bubblorna och den kommer att finnas kvar tills all Al har omvandlats till 2Al(OH)3 och Al därmed inte längre är reaktivt.

Kanske måste den initiala mängden HgNO3 (eller HgCl2) väljas noggrant så att Hg blir tillräckligt för att ha den maximala mängden HgAl vid en punkt. Om det inte finns någon folie kvar alls i slutet av reduktionen av P2NP finns det risk för att oreagerad P2NP lämnas kvar.
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Jag tror att det inte kommer att bildas fler bubblor så snart den del av aluminiumet har reagerat som var åtkomlig, det finns inga molekyler som flyter i vattnet, aluminium är en metall som måste avlägsnas i lager, bildligt talat. Detta innebär att det fortfarande finns tillräckligt med omvandlingsbart aluminium under skiktet för att reagera med HgAl och sedan minska P2NP, dvs. kedjereaktionen upphör så snart ytan på folien har skrapats. Därefter dräneras vattnet bort och amalgamet bildar ett oxidskikt tillsammans med luftens syre, vilket gör amalgamet icke-reaktivt igen. Vår P2NP-lösning tillsätts och vi har inte ett reaktivt amalgam tillgängligt, så vi tillsätter återigen mycket kvicksilversalt som startar reaktionen och reduktionen, vilket syns genom de många små bubblorna som uppstår tills P2NP har reagerat.
Vi har vanligtvis ett överskott av folie där för att omvandla all P2NP, men om det finns mycket mer aluminium kvar i slutet är reduktionen inte fullständig och inte all P2NP har omvandlats, vilket innebär mindre utbyte och det betyder att vi inte har bildat tillräckligt med amalgam för att omvandla allt. Vad gör vi om vi inte väntar tills inga fler bubblor stiger under amalgamering.
Min åsikt, jag vet inte det.
Inget aluminium och ingen genomförbar P2NP skulle vara det teoretiska optimumet, vilket aldrig kommer att uppnås.
 

BlueSolomon

Don't buy from me
New Member
Joined
May 9, 2022
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
Hej, kompis tack så mycket för den här videon, verkligen fantastisk, jag är inte kemist så jag har massor av tvivel, det viktigaste är: Jag vill inte knulla med aluminium på slutprodukten och mindre med några kvicksilversalter, så min fråga: om poängen med detta är att göra reduktionen med fritt väte, varför inte använda en vätecylinder och sparge väte på isopropanol + p2np-lösningen. Jag vet att den här frågan måste vara super dum, men som jag sa till dig är jag inte kemist och jag skulle vilja undvika att göra amalgamgrejen, oändligt tack till alla er på detta forum och speciellt killen som laddar upp vid + instruktionerna.
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Vätgas är BAAD, mmkey? Den exploderar mycket lätt. Och det är inte vätgasen som är poängen, det är reduktionen som är poängen. Vätgasen produceras som en biprodukt av den reaktionen.
Det finns en annan väg där man använder natriumborhydrid och kopparklorid. Lämplig för mindre partier.
HÄR ÄR DET
Inget kvicksilver, inget aluminium.

Men det här är det enklaste sättet. Vad är ditt problem med aluminium? Det är inte giftigt.
Kvicksilvernitrat är otäckt, visst, men om du sköljer och omkristalliserar din slutprodukt väl, bör du inte ha några rester som är tillräckliga för att förgifta någon ens genom intravenös användning.
 

diogenes

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
94
Points
28
Kvicksilvernitrat är lösligt i aceton, så en acetontvätt i slutet bör eliminera resten. Det är också olösligt i alkoholer, så det borde ändå inte finnas så mycket kvar i slutprodukten.
 

aladdin_2

Don't buy from me
New Member
Joined
May 11, 2022
Messages
1
Reaction score
0
Points
1
jag vill också ha information om vilket eller vilka steg i denna procedur som förhindrar kvicksilverförorening i slutprodukten, och vilka ytterligare steg som kan göras för att förhindra eventuell förorening? alla uppskrivningar av liknande al/hg-reduktioner betonar alltid faran med att hantera vattenlösliga kvicksilversalter men diskuterar nästan ALDRIG eventuell förorening ... varför?

visst, men har jag fel när jag tror att kvicksilvernitrat inte regenereras i slutet av reduktionen? det borde vara kvicksilvermetall som återstår efter att allt aluminium har förbrukats och omvandlats till Al(OH)3. förutsatt att det beredda amalgamet i början tvättades väl för att avlägsna kvicksilversaltet, skulle de möjliga källorna till kvicksilverförorening vara (1) kvicksilvermetall som finns i slutet av reaktionen och (2) oreagerat amalgamerat kvicksilver.

med tanke på att detta förfarande är allmänt förekommande och att det inte har förekommit några fall av kvicksilverförgiftning i nyheterna i samband med användning av ämnen som framställts med denna metod, verkar det som om förfarandet är ganska vattentätt med avseende på kvicksilverförorening i slutprodukten, men kan någon förklara varför? jag kan förstå att elementärt kvicksilver är ganska lätt att avlägsna med tanke på dess densitet som vätska, men hur är det med möjligheten till oreagerat amalgamerat kvicksilver?
 

diogenes

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
94
Points
28
Eftersom risken för förgiftning är mycket högre under syntesen när man hanterar giftiga kvicksilversalter än när man konsumerar slutprodukten. Aluminiumamalgam är mycket reaktivt och omvandlas till kvicksilver redan i slutet av syntesen. Elementärt kvicksilver är inte så giftigt när det intas oralt, men det är mycket värre att andas in ångorna.

Varje gång jag försökte tvätta amalgamet (till och med en gång än mindre X3) stoppade reaktionen, kanske jag fortfarande inte väljer rätt ögonblick och det kan finnas en punkt när amalgamet till och med skulle överleva tvätt (det skulle vara till stor hjälp och mycket uppskattat om någon mer erfaren publicerade bilder eller en kort video som visar sånger av detta idealiska ögonblick).

Å andra sidan ser jag mycket liten chans att kvicksilversaltet kommer in i slutprodukten. Det är inte lösligt i IPA och sedan finns det aceton. Jag tvättar vanligtvis två gånger under filtreringsprocessen. Det finns mycket liten risk för kontaminering.

Två relaterade frågor till experterna / någon som vet svaret:

1. Finns det en tillgänglig analytisk metod för att kvantifiera kontaminering från antingen provet eller från plasma?
2. Känner någon till ett sätt att "avväpna" den filtrerade vätskan? Jag känner mig inte bekväm med att kontakta någon organisation, för på det här sättet skulle vi hamna på någon lista och under övervakning. Är det någon som gör någon kvicksilvereliminering hemma?
 

diogenes

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 27, 2021
Messages
183
Reaction score
94
Points
28
Herr Patton, om du hör detta, berätta för oss om en Raman kan identifiera kvicksilvernitrat från slutprodukten?
 

cyb3r0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 5, 2021
Messages
116
Reaction score
18
Points
18
Jag har kvicksilvernitrat med utgångsdatum, påverkar det kvaliteten på syntesen?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,661
Solutions
3
Reaction score
2,737
Points
113
Deals
1
Hej, beror på kraften i lasern. Enligt min mening är det bättre att lösa din produkt i vatten och betala för vattenanalys för Hg-metall. Det är det enklaste och det chicaste sättet. Ingen skulle kontrollera ditt vatten för organiska ämnen om du bara betalar för metall.

P.S. Svara mig i kommentarer eller ring mig via @, jag kommer att se det snabbare.
 

cyb3r0

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 5, 2021
Messages
116
Reaction score
18
Points
18
Amalgamreaktionen med nitropropen fungerar under de första 5 minuterna, men sedan sker ingen reaktion, så vad beror det på?
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
133
Points
43
hej jag använder svavelsyra 96% ren
är detta samma som den här killen använder?
 

Mclssmxxl

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 28, 2022
Messages
74
Reaction score
32
Points
18
Jag vet inte vad han använder men 96% är bra, var bara försiktig när du lägger till det i lösningsmedel, det stänker vid kontakt.
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Har du någonsin hört talas om att salt ligger 7 miljoner år i jorden, sedan bryts det och har bara 2 års hållbarhet?
Normalt är detta en kedjereaktion som stannar av först när ett av ämnena inte längre finns tillgängligt, jag skulle säga att amalgam saknas för att det är för dåligt preparerat, eller för att ett oxidskikt täcker amalgamet igen, det skulle kunna vara en möjlighet till exempel. Har du någonsin försökt att starta reduktionen igen med lite kvicksilversalt?
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,022
Points
93
Tillsätt mer kvicksilver och låt tiden gå tills propen har tillsatts. Se till att det finns tillräckligt med vatten eller syra i blandningen för att producera väte
 

Mclssmxxl

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 28, 2022
Messages
74
Reaction score
32
Points
18
Reaktionen är mer våldsam med bara vatten? Eller ingen skillnad?
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
133
Points
43

Jag använder det också med A-olja men aldrig ren jag gjorde för 100ml olja 10 gr 96% och 17gr vatten det är fortfarande mycket bättre än de 37% du hittar everyware
reaktionen är mycket bättre om du blandar den precis innan du använder den.
 

Mclssmxxl

Don't buy from me
New Member
Joined
Mar 28, 2022
Messages
74
Reaction score
32
Points
18
Fäller du ut med vatten? Sulfatformen är vattenlöslig och vad jag förstår bör ett vattenfritt eller nästan vattenfritt lösningsmedel användas.
Hur är dina utbyten?
 
Top