- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 168
Ja, det kommer alltid att fungera rätt, men du kommer aldrig att få samma avkastning regelbundet eftersom det är en chansning om du inte har ett anständigt amalgam. Jag har ju trots allt samma problem. En optimal reaktion skulle vara att omvandla aluminiumet helt till amalgam, dvs. tillsätta exakt rätt mängd kvicksilversalt och sedan efter reduktionen inte ha något fast aluminium/amalgam kvar i kolven, eftersom allt därmed har omvandlats med P2NP.
Det är helt enkelt vettigare att vänta första gången efter tillsats av kvicksilversalt tills det har reagerat fullständigt, dvs. inga fler bubblor bildas, och sedan starta reduktionen av P2NP med nytt kvicksilversalt och kvarvarande aluminium som säkert finns kvar i kolven. Om reduktionen stannar upp och det fortfarande finns aluminium i kolven, skulle ytterligare en tillsats av kvicksilversalt vara nödvändig för att omvandla dessa rester med P2NP.
Jag tror att det är så här vi ska gå tillväga, efter allt jag har lärt mig här.
Det är helt enkelt vettigare att vänta första gången efter tillsats av kvicksilversalt tills det har reagerat fullständigt, dvs. inga fler bubblor bildas, och sedan starta reduktionen av P2NP med nytt kvicksilversalt och kvarvarande aluminium som säkert finns kvar i kolven. Om reduktionen stannar upp och det fortfarande finns aluminium i kolven, skulle ytterligare en tillsats av kvicksilversalt vara nödvändig för att omvandla dessa rester med P2NP.
Jag tror att det är så här vi ska gå tillväga, efter allt jag har lärt mig här.