Jag förstår inte frågan. Du måste applicera svavelsyran med acetonen och med den blandningen sänka pH-värdet för amfetaminet upplöst i alkohol tills det når ett pH-värde på 6.
Använder du kranvatten för att utföra syntesen? Du måste använda natriumhydroxid och destillerat/demineraliserat vatten. Normalt vatten eller kranvatten kommer att förorenas och jag vet inte om det kommer att fungera för syntes.
Produkten ser ut som amfetamin för blotta ögat och med lukten. Om du har en annan färg som inte är vit, kommer det också att vara amfetamin men förorenat. Men verkligen med lukten om du någonsin har haft amfetamin kommer det att vara mycket bekant för dig.
Jag har redan 4 syntetiska amfetaminer och sanningen är att jag måste säga det eftersom jag inte har haft erfarenhet av kemi. Jag är mycket nöjd med resultaten och avkastningen. Jag har redan 4 syntetiska amfetaminer och sanningen är att jag aldrig har haft erfarenhet av kemi. Jag är mycket nöjd med resultaten och avkastningen.
Jag har en fråga till dig. I det sista steget när jag löser upp amfetamin i alkohol och blandar det med aceton/svavelsyra har jag ett litet problem.
Jag mäter pH tills jag försöker få ett pH på 6. Men det slutar med en för tät "pasta" som gör att jag inte kan mäta pH korrekt. Vet du varför det kan hända eller vad jag ska göra?
Jag fick svavelsyran genom att indunsta den med ett vattenbad för batterielektrolyt och kanske är syrans renhet ca 90%-95%. Kan detta vara anledningen?
Tack så mycket för allt. Detta forum är underbart.
Om lösningen blir för tjock under titreringen beror detta på mängden salt som fälls ut, tillsätt helt enkelt mer lösningsmedel för att späda ut den, detta påverkar egentligen inte pH-värdet.
Om din svavelsyra är förorenad är det troligtvis av vatten. Amfetaminsulfat löser sig i vatten, vilket innebär att du kommer att ha en förlust i utbyte, men den bör vara minimal.
>pH13 i bästa fall, men läs instruktionerna.
Om du har följt denna syntes och släpper svavelsyra i din lösning i slutet, kommer amfetaminsulfat att fällas ut där tills du når pH6, allt under det betyder förlust i utbyte och ytterligare föroreningar.
I allmänhet bör produkten fortfarande renas efter syntes.
Ja, kranvatten är också för att dricka, varför ska det också vara alkaliskt? Vad sägs om att gå till ett apotek, få destillerat vatten och natriumhydroxid för att göra en lut och få din lösning alkalisk? Men det står också i instruktionerna.
Jag undrade om aluminiumplåt istället för folie, BHBlueberry använde dem i sin version av denna syntes vilket tyder på att (jag tror 5 mm tjockt) ark blir bättre, vet du något om det här alternativet?
Hej alla :) Jag har skapat den här metoden själv - källan var den här pdf som alla kan hitta när man skriver "amfetamin från p2np" i google. Med hjälp av min teknik - du minskar 100% av P2NP och du förhindrar Hg att komma in i slutprodukten. Jag säljer inte min produkt (och den är stark) ...
Jag vill göra en svavelsyralösning för MDMA-sulfat. Hur kan jag göra en lösning som jag kan använda för att salta basen? Gör svavelsyralösning med IPA och torka sedan IPA med mgs04? kommer detta att vara ok.
Upptäck VEVOR Vakuumpump, 2,5 CFM luftkonditioneringsvakuumpump, 1 440 rpm enstegsvakuumpump, vakuumpumpsats med 220 ml oljekapacitet för hushåll och industri, etc., stötsäker och slitstark bas och bakre design mot oljeläckage,...
Om du vill göra större reaktioner idk om du kan använda folie, behöver du tjockare aluminium som aluminiumplåt. Anledningen till är att folien är så tunn att den reagerar snabbt och även om den är bra för mindre skala, är den inte bra i stor skala, du behöver allt för att reagera under en längre tidsperiod
En vakuumpump är alltid till hjälp i labbet, särskilt när du måste filtrera och torka mycket.
Det billigaste köpet är förmodligen en vattenjetpump, men den förbrukar mycket vatten.
Med en vakuumpump bör du vara uppmärksam på motståndet och fundera på att köpa en kallfälla, som dessutom skyddar pumpen från kemiska gaser.
Vad menas med metod rekyl?
Det är alltid bättre att använda ett så vattenfritt lösningsmedel som möjligt om det erhållna saltet löser sig väl i vatten, det ökar utbytet.