Hej, jag har en fråga om laboratorieutrustning,
Jag har en fråga om laboratorieutrustning,
Bortsett från borosilikatglas, vilka andra typer av material kan användas som reaktor?
Skulle det påverka syntesens kvalitet?
Vilken utrustning rekommenderas för att syntetisera 500 P2NP g.??
Tack så mycket
Jag har en fråga om laboratorieutrustning,
Bortsett från borosilikatglas, vilka andra typer av material kan användas som reaktor?
Skulle det påverka syntesens kvalitet?
Vilken utrustning rekommenderas för att syntetisera 500 P2NP g.??
Tack så mycket
- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
PP. HDPE eller till och med metall om du applicerar en skyddande PTFE-beläggning på hela den inre ytan.
Fat i fat, så att du kan kyla och värma. Stor kondensor gjord av rör i rör.hål för kondensor, hål för teflon överliggande omrörningsadapter (eller en stor cementblandningsborr ansluten till en regulator).din aluminium måste vara tjockare än sub 50-100g reaktioner, mycket tjockare annars kommer det att gå ut ur kondensorn.Gränsen är 100 g sägs, men jag är ganska övertygad om att du kan skala upp mycket mer. Det finns 1 person här som jag känner till som gör 1 kg reaktioner med den här metoden och enligt vad han säger tar det "timmar" att amalgamera och aluminiumplåt används.
Fat i fat, så att du kan kyla och värma. Stor kondensor gjord av rör i rör.hål för kondensor, hål för teflon överliggande omrörningsadapter (eller en stor cementblandningsborr ansluten till en regulator).din aluminium måste vara tjockare än sub 50-100g reaktioner, mycket tjockare annars kommer det att gå ut ur kondensorn.Gränsen är 100 g sägs, men jag är ganska övertygad om att du kan skala upp mycket mer. Det finns 1 person här som jag känner till som gör 1 kg reaktioner med den här metoden och enligt vad han säger tar det "timmar" att amalgamera och aluminiumplåt används.
↑View previous replies…
- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
Nej, det bör inte påverka kvaliteten, men se upp, vid rumstemperatur. både hdpe och pp är bra i nästan vad som helst men vid 110 * C börjar de deformeras särskilt under lösningsmedel, syror etc.
- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
Ja, men vid den första tillsatsen kan temperaturen plötsligt stiga högre än så
- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
Jag arbetade bra med 0,25 mm-3 mm "ark", jag säger inom citationstecken eftersom det lätt kan böjas för hand. Jag skär i små storlekar och gör 1-2 sekunders blitz i kaffegrinde / bländare bara för lite yta