- Reaction score
- 46
2: a satsen gjordes, kvaliteten är toppklass, testare föredrog den framför de cirkulerande mdma-pillren.
En fråga är dock att 50 g 52190 användes och endast 7 gr slutprodukt förvärvades. Det kan vara så att vi har använt metylamin hcl blandat med natriumhydroxid i dcm-lösningen, förmodligen för mycket metylamingas som flyr. 40% metylaminlösning är fortfarande på väg så utbytet kan förbättras då. Har inte gjort extraktion från det vattenhaltiga skiktet också så det förklarar det också. Skulle användning av en magnetisk omrörare också leda till sämre produktion?
Edit: Jag slutar också med att lägga HCl direkt i DCM med freebase-lösning efter torkning med natriumsulfat. Bör DCM indunstas med vakuum och sedan tillsättas HCl med aceton, hur kommer detta att leda till ett annat resultat än den metod jag har gjort hittills?
En annan sak jag är nyfiken på, hur gör du skiktseparation med hinkar? Jag förstår att med mindre mängd kan det göras med separeringstratt, men med hinkar verkar det vara svårare att dra av det korrekt.