Behöver lite hjälp och lite hjälp angående följande:
1. Om de reagenser som jag hade använt kunde ha några negativa konsekvenser för produkten och i så fall hur man fixar det under isomeriseringen av CBD till psykoaktiva cannabinoider.
2. Den biprodukt som jag har gjort
3. Beräkning av styrkan hos slutprodukten.
1 )Först blötlade jag cirka 5 g CBD-skunk (8%CBD) med 100 ml Propan-2-ol (isopropanol)
inuti en glasbehållare med lock och lägg på frys i frysen i ett par timmar också rörde jag om glasbehållaren ett par gånger för att extrahera tricomerna. Efter att ha fryst behållaren hällde jag sedan 5 g CBD-blomma blandad med Propan-2-ol i en annan glasbehållare (så att inga problem kommer att uppstå i 70 ° C vattenbad). Innan jag lade glasbehållaren i badet lade jag i cirka 100 ml ättiksyra (32% vol) .
Under vattenbadet lade jag på ett nytt lock på glasbehållarens lock. Jag använde det andra lagret för att placera isbitar för att komprimera och kyla ångorna tills de föll till blandningen igen. Efter återflödessessionen skulle jag separera syran från propanolen, jag kunde bara inte få tag på alkaliskt vatten, så jag använde bara vanligt vatten mättat med natron för att göra vattnet mer basiskt, vilket fick pH att stiga.
2) Lösningsmedlen reagerade och lämnade ett lager brun/rödaktig färg på toppen och ett blekt lager på botten. Jag antog att syran hade absorberat natronen och separerade de två skikten. Men när den torkades, blev lösningen jag separerade till stenar och flingor med en gourgeos orange, ljusröd färg, men det är inte olja ... Vad är det här och kan det vara farligt att lägga i ett piller som ätbart till exempel? Jag är helt säker, det är kvarvarande natron, men jag ville bara höra det smartaste forumet på jorden om det ändå för att vara säker och kanske lära mig ett par saker.
3) Jag är ganska erfaren inom koncentrattillverkning, men beräkning av styrka är lite svårt imo. Finns det någon matematisk ekvation för detta och finns det några skillnader när det gäller bestämning av procentandelarna av styrka? Och skiljer sig ekvationen om produkten till exempel är tillverkad av CBD-isomerisering?
Bästa hälsningar, Otcavians förlorade legioner.