den här texten är skräp.först och främst är temperaturen med formamid för låg 140-150 låter ungefär rätt om du använder ammoniumformiat men formamid behöver högre temp om jag minns rätt och för det andra är N-Formylamfetamin fast massa inte flytande och varför skulle du försöka extrahera den från reaktionsblandningen helt värdelöst steg det skadar bara dina utbyten tredje din hydrolys är fel du använder 11l hcl det är galen även om du hade 11 kilo N-Formylamfetamin skulle mängden vara nära 2,5 liter hcl inte 11l dess 1:1 genom molär massa inte genom volym.varför gör du allt så komplicerat Leuckart är enkel återflödeshydrolys och sedan basifiera och sedan ångdestillera allt i samma kruka så inga extraktioner eller lösningsmedel behövs jag tvivlar starkt på att du någonsin har gjort denna reaktion och om du har dina utbyten är nära noll om du gör det som du säger.okej god jul till alla jag ska sova im berusad som fan
↑View previous replies…
- Reaction score
- 18
Om du körde en leuckart på 140 150 med ammoinaformiat skulle den ändå bara brytas ned till formamid
- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
n-formylamfetamin är en svagt gul oljig vätska
↑View previous replies…
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 88
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 88
Den gick till papperskorgen. Jag vet inte vad fan det är för fel på min Leuckart. Reaktionstid 20 timmar, temp: 150-160 C (formamid), och alla reagenser var i rätt mängder. Är det så att min magnetomrörare är trasig och att jag inte rör om oftare, eller vad. Min N-Formylamin är alltid svart. Bränner jag den? Och när jag gör bashydrolys, finns det inte mycket om någon ammoniakgas producerad, så min N-formyl "amin" är inte alls amin?! Kan någon hjälpa mig. Min P2P var 8 gram mängd + andra reagenser.