den här texten är skräp.först och främst är temperaturen med formamid för låg 140-150 låter ungefär rätt om du använder ammoniumformiat men formamid behöver högre temp om jag minns rätt och för det andra är N-Formylamfetamin fast massa inte flytande och varför skulle du försöka extrahera den från reaktionsblandningen helt värdelöst steg det skadar bara dina utbyten tredje din hydrolys är fel du använder 11l hcl det är galen även om du hade 11 kilo N-Formylamfetamin skulle mängden vara nära 2,5 liter hcl inte 11l dess 1:1 genom molär massa inte genom volym.varför gör du allt så komplicerat Leuckart är enkel återflödeshydrolys och sedan basifiera och sedan ångdestillera allt i samma kruka så inga extraktioner eller lösningsmedel behövs jag tvivlar starkt på att du någonsin har gjort denna reaktion och om du har dina utbyten är nära noll om du gör det som du säger.okej god jul till alla jag ska sova im berusad som fan
↑View previous replies…
- Reaction score
- 18
Om du körde en leuckart på 140 150 med ammoinaformiat skulle den ändå bara brytas ned till formamid
↑View previous replies…
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 88
Jag håller helt och hållet med. Vissa ryska kemister gör Leuckart med ammoniumformiat även så låg temp
som 120 C. Jag gör min 140-150 C med ammoniumformiat. Med formamid är temperaturen cirka 155-165 C. Även om formiat bromsar till formamid, finns det olika temp och mekanism med dessa två reagenser.
som 120 C. Jag gör min 140-150 C med ammoniumformiat. Med formamid är temperaturen cirka 155-165 C. Även om formiat bromsar till formamid, finns det olika temp och mekanism med dessa två reagenser.
- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
n-formylamfetamin är en svagt gul oljig vätska
↑View previous replies…
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 88
Jag har information som säger mig samma sak, att N-formylamfetamin är ljusgul olja.
Jag vet inte varför min Leuckart har misslyckats med 4-5 försök. Och min formylamin är mörkbrun,
nästan svart olja med små partiklar inuti, även om jag tvättar den med rent vatten. Bränner jag min reaktionsmassa eller något? Jag värmer min klargula P2P med ammoniumformiat först till 100 C (1-2 timmar), med ljummet varmt vatten i kondensorn för att driva vattnet från reaktionsblandningen. Sedan höjer jag gradvis temperaturen till 140-160 C, (16 timmar) med mycket kallt vatten inuti min kondensor. Kan någon berätta för mig vad som är fel här. Jag använder 5 molära ekvivalenter av formiat. Nu har jag gjort mitt sjätte försök också med min egentillverkade P2P, som hade bearbetats till mycket klar gul olja för första gången. Jag har gjort hydrolysen nu med KOH / etanol / vattenlösningsblandning (2 timmar). Nu fick jag en bra mängd olja flytande och extraherade till xylen (3 gånger). Jag tvättade det många gånger med rent vatten. Nu har jag den i xylen. Om något går fel med detta också, är det att mitt formylderivat var nästan svart igen? Bränner jag det eller ... vad?
Om någon kan hjälpa mig är jag verkligen glad och tacksam för det! Fred!
Jag vet inte varför min Leuckart har misslyckats med 4-5 försök. Och min formylamin är mörkbrun,
nästan svart olja med små partiklar inuti, även om jag tvättar den med rent vatten. Bränner jag min reaktionsmassa eller något? Jag värmer min klargula P2P med ammoniumformiat först till 100 C (1-2 timmar), med ljummet varmt vatten i kondensorn för att driva vattnet från reaktionsblandningen. Sedan höjer jag gradvis temperaturen till 140-160 C, (16 timmar) med mycket kallt vatten inuti min kondensor. Kan någon berätta för mig vad som är fel här. Jag använder 5 molära ekvivalenter av formiat. Nu har jag gjort mitt sjätte försök också med min egentillverkade P2P, som hade bearbetats till mycket klar gul olja för första gången. Jag har gjort hydrolysen nu med KOH / etanol / vattenlösningsblandning (2 timmar). Nu fick jag en bra mängd olja flytande och extraherade till xylen (3 gånger). Jag tvättade det många gånger med rent vatten. Nu har jag den i xylen. Om något går fel med detta också, är det att mitt formylderivat var nästan svart igen? Bränner jag det eller ... vad?
Om någon kan hjälpa mig är jag verkligen glad och tacksam för det! Fred!
Last edited:
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 88
Jag vet att jag måste få pumpa till min apparat för att göra vakuumdestillationer. Jag måste fråga, fungerar normal enkel destillation med A-Oil? Om ångdestillation kommer att fungera, som många säger, kommer det att fungera som att sätta min olja med överflödigt vatten och värma till 100 C?