Komplett syntes av amfetaminfreebas (A-olja) från P2P (10L-skala)

tweaker2

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 29, 2022
Messages
18
Reaction score
20
Points
3
den här texten är skräp.först och främst är temperaturen med formamid för låg 140-150 låter ungefär rätt om du använder ammoniumformiat men formamid behöver högre temp om jag minns rätt och för det andra är N-Formylamfetamin fast massa inte flytande och varför skulle du försöka extrahera den från reaktionsblandningen helt värdelöst steg det skadar bara dina utbyten tredje din hydrolys är fel du använder 11l hcl det är galen även om du hade 11 kilo N-Formylamfetamin skulle mängden vara nära 2,5 liter hcl inte 11l dess 1:1 genom molär massa inte genom volym.varför gör du allt så komplicerat Leuckart är enkel återflödeshydrolys och sedan basifiera och sedan ångdestillera allt i samma kruka så inga extraktioner eller lösningsmedel behövs jag tvivlar starkt på att du någonsin har gjort denna reaktion och om du har dina utbyten är nära noll om du gör det som du säger.okej god jul till alla jag ska sova im berusad som fan
 
View previous replies…

Davidrobinson

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 16, 2022
Messages
86
Reaction score
18
Points
8
Om du körde en leuckart på 140 150 med ammoinaformiat skulle den ändå bara brytas ned till formamid
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
152
Reaction score
67
Points
28
Jag håller helt och hållet med. Vissa ryska kemister gör Leuckart med ammoniumformiat även så låg temp
som 120 C. Jag gör min 140-150 C med ammoniumformiat. Med formamid är temperaturen cirka 155-165 C. Även om formiat bromsar till formamid, finns det olika temp och mekanism med dessa två reagenser.
 

UWe9o12jkied91d

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 8, 2022
Messages
678
Reaction score
510
Points
63
Deals
5
n-formylamfetamin är en svagt gul oljig vätska
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
152
Reaction score
67
Points
28
Jag har information som säger mig samma sak, att N-formylamfetamin är ljusgul olja.
Jag vet inte varför min Leuckart har misslyckats med 4-5 försök. Och min formylamin är mörkbrun,
nästan svart olja med små partiklar inuti, även om jag tvättar den med rent vatten. Bränner jag min reaktionsmassa eller något? Jag värmer min klargula P2P med ammoniumformiat först till 100 C (1-2 timmar), med ljummet varmt vatten i kondensorn för att driva vattnet från reaktionsblandningen. Sedan höjer jag gradvis temperaturen till 140-160 C, (16 timmar) med mycket kallt vatten inuti min kondensor. Kan någon berätta för mig vad som är fel här. Jag använder 5 molära ekvivalenter av formiat. Nu har jag gjort mitt sjätte försök också med min egentillverkade P2P, som hade bearbetats till mycket klar gul olja för första gången. Jag har gjort hydrolysen nu med KOH / etanol / vattenlösningsblandning (2 timmar). Nu fick jag en bra mängd olja flytande och extraherade till xylen (3 gånger). Jag tvättade det många gånger med rent vatten. Nu har jag den i xylen. Om något går fel med detta också, är det att mitt formylderivat var nästan svart igen? Bränner jag det eller ... vad?

Om någon kan hjälpa mig är jag verkligen glad och tacksam för det! Fred!
 
Last edited:

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
152
Reaction score
67
Points
28
Jag vet att jag måste få pumpa till min apparat för att göra vakuumdestillationer. Jag måste fråga, fungerar normal enkel destillation med A-Oil? Om ångdestillation kommer att fungera, som många säger, kommer det att fungera som att sätta min olja med överflödigt vatten och värma till 100 C?
 

Saul

Don't buy from me
Resident
Joined
May 1, 2022
Messages
325
Reaction score
133
Points
43
@ChingShih reagera i privat meddelande till mig. Jag delar det med dig ;-)
ChingShih säger
Jag gör formamid + myrsyra 85% rutt
Men när leuckart-reaktionen värms upp värms den direkt till 160 grader Celsius
det stannar inte vid 100 grader som du skrev
så jag vet inte om folket först destillerar av vatten och sedan gör återflödet eller inte
▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
ansfer

hej jag vet min vän men du måste ta det vid 100 ° C inte högre den första timmen
detta är det enda sättet att bli av med vattenresterna
becouse vatten kokpunkt är 100 ° C
och myrsyra 85% kokpunkt är 108 ° C
efter 1 timme använd återflöde
 
Last edited:

Davidrobinson

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 16, 2022
Messages
86
Reaction score
18
Points
8
Är den bilden efter intern ångdestillation?
Destillerade du din p2p för 70% avkastning, eller använde du den direkt från bmk?
 

blackburn

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 18, 2022
Messages
103
Reaction score
48
Points
28
@btcboss2022

Hej

vilken typ av utrustning kan du rekommendera / använda när du destillerar oljan?

tthanks
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Beror på mängden som ska destilleras, vilken typ av destillation du behöver, produkt...
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
152
Reaction score
67
Points
28
Mina utomjordiska vänner från Mars gör också bra olja. Maskinen ser nästan likadan ut men det finns internet, och säker webbläsare, och de tittar på mänsklig porr hela natten det är äckligt.
 

damakemi

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 26, 2023
Messages
12
Reaction score
4
Points
3
Jag gjorde Naoh-vägen och undrade om det är möjligt att destillera oljan direkt efter 2-3 timmars återflöde, efter punkt 2?
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Ångdestillation ja.
 

damakemi

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 26, 2023
Messages
12
Reaction score
4
Points
3
tack för svaret, kan jag göra en större mängd formamid och myrsyrablandning och lagra den?
 

MisterAnonymous

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 3, 2023
Messages
70
Reaction score
24
Points
8
NAtBrjKpn3

:) Tack Maestro förstod det inte först nu gör jag det :)
 

damakemi

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 26, 2023
Messages
12
Reaction score
4
Points
3
Trevlig skrivning, kan du berätta för mig snälla hur man förbereder 65% NaOH-lösningen eftersom jag gör något fel
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
H2O(1L)+NaOH(650gr) är tekniskt sett inte på detta sätt men kommer att fungera ändå ;-)
 
View previous replies…

OrgUnikum

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 22, 2023
Messages
298
Reaction score
245
Points
43
Som du säger är det inte så väldigt korrekt. Eftersom det du förbereder anses vara en 39% lösning.
Sådana koncentrationer är alltid i vikt säger 40% NaOH betyder 1000 gram lösning innehåller 400 g NaOH och 600g vatten. Men i Indien är en 100% lösning 1/1 viktprocent NaOH / vatten, ja ibland. Internationell standard är dock som sagt.
 

btcboss2022

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 15, 2022
Messages
650
Solutions
1
Reaction score
657
Points
93
Deals
8
Jag vet att jag vet att det är precis det jag förtydligade och jag försöker bara göra det enkelt eftersom det kommer att fungera ändå.
 

damakemi

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 26, 2023
Messages
12
Reaction score
4
Points
3
Tack för att du svarade, det ser helt annorlunda ut nu. Tvättade du bara p2p?
 

door

Don't buy from me
Resident
Joined
Mar 25, 2024
Messages
18
Reaction score
2
Points
3
Det sista resultatet förvandla det till kristall ?
 

damakemi

Don't buy from me
Resident
Joined
Jun 26, 2023
Messages
12
Reaction score
4
Points
3
Jag gjorde detta på NaOH-sättet. Jag började med 600gr 5449 och konverterade det på fosforvägen. Jag fick 375 ml p2p och fick sedan 430 ml N-formyl men slutade med 225 ml av en mycket fin klar basolja efter destillation Jag tror att utbytet är mycket lågt. har du någon idé där jag kunde ha tappat lite utbyte?
 

TucoSalamanca.

Don't buy from me
Resident
Language
🇹🇷
Joined
May 7, 2023
Messages
182
Reaction score
21
Points
18
I ämnet står det "optional distillation", är det ett problem om jag inte följer dessa instruktioner?
 
Top