Kristallisering av mefedron (4MMC)

subzero013

Don't buy from me
Resident
Joined
Oct 28, 2022
Messages
32
Reaction score
22
Points
8
här är ett foto av kristallerna på den länken.
 

Attachments

  • osIgNrLJ6Z.jpg
    osIgNrLJ6Z.jpg
    2.5 MB · Views: 369

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
287
Reaction score
82
Points
28
du får en sådan här kristall eftersom ditt pulver var rent från smutsigt du kan inte få en sådan här kristall....:)
 

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 27, 2022
Messages
40
Reaction score
28
Points
8
och det här är en annan metod. lös upp 4-mmc i vodka 1g per 2,5ml. och glöm lösningen i 4-5 veckor vid rumstemperatur. vodka avdunstar, kristaller finns kvar i behållaren
 

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
287
Reaction score
82
Points
28
du kan använda 1,7 ml vatten och är också ok
 

ChemDamn

Don't buy from me
New Member
Joined
Oct 27, 2022
Messages
40
Reaction score
28
Points
8
minustemperaturen är ingen förutsättning. du kan göra samma sak vid en temperatur på + 20C. men ju högre temperaturen är i rummet, desto mer 4-mmc kommer att finnas kvar i moderluten. vid -8C kommer nästan all 4-mmc att falla ur lösningen. vid + 20C kommer cirka 70% att falla ur, cirka 30% kommer att finnas kvar i vattnet. men vad hindrar dig från att köra bort vattnet och få resterna av 4-mmc, och sedan upprepa kristalliseringsprocessen igen?
 

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
287
Reaction score
82
Points
28
Jag testade nu ditt sätt från smutsigt pulver.vi kommer att se i 24 timmar hur man får.
 

Attachments

  • VvS8idPAgM.jpg
    VvS8idPAgM.jpg
    4.1 MB · Views: 131

SonicNL

Don't buy from me
Resident
Joined
Feb 22, 2023
Messages
84
Reaction score
74
Points
18
@G.Pattong Som utlovat kristalliserade jag på det sätt som diskuteras här och här är resultatet.

Jag har tvättat produkten igen och jag kommer att upprepa kristalliseringsprocessen.
 

Attachments

  • AXEwp8KWkl.jpg
    AXEwp8KWkl.jpg
    1.2 MB · Views: 278

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
287
Reaction score
82
Points
28
eftersom ditt pulver var smutsigt och du får det jag gjorde också den här gången form smutsig jag är säker på att jag får samma men jag blandade vatten med aceton men vatten jag använde morw som aceton
 

rado

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 30, 2023
Messages
7
Reaction score
1
Points
3
Hej på er alla!

Hur kan jag kristallisera en färdig vattenlösning av mef med NaCl om jag inte hade mjöl från början? Låt oss säga, jag har en bas av mef i diklormetan och jag kommer att surgöra den i överskott av vatten 135 ml per 100 mef, medan jag löser upp mef i vatten - jag lägger inte mef i mjöl utan omedelbart i vatten

I vilket skede ska du lägga till NaCl och i vilka proportioner. Enligt den övre erfarenheten indikerar författaren 23 gram per 100 gram mef, men han har 100 gram mef upplöst i 100 ml vatten. Och min oxidation sker vid en siffra på 135 ml per 100 g av produkten.

Hur lång tid tar det för kristaller att bildas i NaCl-saltlösningsmetoden? Vilka storleksfraktioner erhålls? hur länge ska produkten förvaras i frysen? Påverkar exponeringstiden kristallens storlek?

Tack till er alla!
 

PolandoEmingarnte

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 30, 2023
Messages
72
Reaction score
19
Points
8
på dcm kan man inte göra på det sättet, man måste använda vatten i försurningsprocessen och sedan använda till exempel ipa för att omedelbart starta kristalliseringsprocessen. Naci behövs inte alls, det är nonsens. och du kan inte frysa eftersom kristallen inte kommer att komma ut i form av glas och kristallpulver bara
 
View previous replies…

rado

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 30, 2023
Messages
7
Reaction score
1
Points
3
Tack för ditt svar. Jag använder aceton eller etanol. Vilka är frysförhållandena för att få stora kristaller med ett utbyte på 1 till 1? Låt oss säga att jag fick ett vattenhaltigt lager av mephedrone, spädde det med aceton eller alkohol - hur är det då bättre att frysa? Om du omedelbart sänker ner -18 i frysen får du ett fint kristallint pulver. Hur får man då stora kristaller snabbt? Nu får jag stora rena kristaller först när denna lösning avdunstar, men det här är en lång process
 

PolandoEmingarnte

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 30, 2023
Messages
72
Reaction score
19
Points
8
Vilken typ av kristaller vill du få? du kan använda formen av nålar men använd inte en frys och det varar 24 timmar, men fortfarande måste en del av lösningen avdunstas för att återvinna resten av produkten.
 

rado

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 30, 2023
Messages
7
Reaction score
1
Points
3
Hej bro. Nu får jag sådana kristaller bara genom avdunstning. Men jag är inte nöjd med tidpunkten om lagret är stort. Du säger att du kan avdunsta 50% och sedan in i frysen - kommer kristallen som kommer att falla ut från resten av lösningen att vara stark eller kommer det bara att vara en liten fraktion, medan stora kristaller redan finns efter avdunstning.

Finns det ett sätt att odla kristaller av stenar om 1 kilo mef löses i vatten 1300 \ aceton 200. Det finns ingen utrustning för att avdunsta - hur man fryser ordentligt direkt och kommer det att vara bekvämt?
 

Attachments

  • 3vyR5TDnlJ.jpg
    3vyR5TDnlJ.jpg
    634.5 KB · Views: 244

PolandoEmingarnte

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 30, 2023
Messages
72
Reaction score
19
Points
8
det största misstaget är fel proportioner och då måste man vänta i veckor - vatten avdunstar längre och aceton snabbare
 

rado

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 30, 2023
Messages
7
Reaction score
1
Points
3
Jag kan inte syra med mindre vatten, när det oxideras kommer mindre vatten helt enkelt inte att ta all mef från diklormetan. Har du en lösning för oxidation till ett vattenhaltigt skikt med olika proportioner?
 

rado

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 30, 2023
Messages
7
Reaction score
1
Points
3
Hej alla, bröder! Jag kommer att betala för hjälp med att få information om kristallisering av mephedrone från vattenskiktet på olika sätt. Avdunstning från vatten har redan testats - det här är en lång väg, det finns ingen roterande förångare ännu, så vi behöver snabbare metoder utan förluster
 
Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
295
Points
63
Har någon provat nödfrysningsmetoden med torris (CO₂)?
Om någon har möjlighet, vänligen prova och posta resultatet här.
Metod:
Förhållandet vatten/4 mmc är 1 mL /1 g. Lös upp 4 mmc i vatten och koka upp. Du kan tillsätta 200 mL IPA per 1 liter lösning.
Placera en 2 L plastflaska fylld med ~500 mL i en torrishink. En kristall kommer snabbt att bildas istället för vätska. För att få ut den, skär försiktigt upp flaskan. Kristallen måste sedan torkas i torr luft.
 

rado

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 30, 2023
Messages
7
Reaction score
1
Points
3
Hur kan jag få kristaller med den här formen? Det här är definitivt frysning, inte avdunstning! Vilka är proportionerna? Hur får man det omedelbart från vattenskiktet, om det inte fanns något mjöl från början? Vilken typ av lösningsmedel att lägga till - Jag är redo att köpa all denna information om det finns ett färdigt resultat!
 

Attachments

  • bpxRYXT1D7.jpeg
    bpxRYXT1D7.jpeg
    382.7 KB · Views: 259

leon

Don't buy from me
Member
Joined
Jul 3, 2023
Messages
2
Reaction score
0
Points
1
Hej allihopa!
Om min 4mmc inte är fin vit eller glas så kastar jag kall aceton och lämnar där 2h ?
Annat Jag har glas fin kristall men jag hittar små bruna fläckar i övre lagret. vad är problemet?
 

Toribius

Don't buy from me
Member
Joined
May 13, 2023
Messages
3
Reaction score
0
Points
1
Vad sägs om att lösa upp 4mmc i metanol och en liten del aceton?
 

noMercyy

Don't buy from me
New Member
Joined
Dec 21, 2023
Messages
2
Reaction score
1
Points
3
Hej, kan någon förklara mig, varför 3cmc cristals blekning över tiden? (i det här fallet 2-3 dagar efter omkristallisering) Och är det någon idé hur man kan förhindra det eller göra det stabilt / permament utan blekning?
 

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
287
Reaction score
82
Points
28
4mmc hcl
Gjord kristall 1 dag temp rum
vatten + aceton
Behöver torka och tvätta och är redo att säljas.
$!$ säg ha en trevlig helg:)
Tack bb gate för detta forum
Viva la Balkania.
Jag gjorde liknande som gjorde kristall p2np.
 

Attachments

  • IJMDqmxYcd.jpg
    IJMDqmxYcd.jpg
    6 MB · Views: 394
Last edited:

$!$

Don't buy from me
Resident
Language
🇵🇱
Joined
Jan 24, 2024
Messages
287
Reaction score
82
Points
28
Nu ser det ut som om detta Totalt var 2 dagar.
 

Attachments

  • 5wMGZBl9yR.jpg
    5wMGZBl9yR.jpg
    5.7 MB · Views: 397
Top