Så i en anda av ett nytt år vill jag uppdatera min tidigare sorgliga och tråkiga negativitet,
Jag hittade lite kraftigt utspädd men ren svavelsyra i garaget, och eftersom jag trodde att min reaktion hade gått åt helvete tänkte jag "Låt oss blanda den här skiten, se vad som händer". Du vet, den grundläggande teorin bakom all sund vetenskap.
Så till den mycket misstänkta 500 ml flaskan med möjligen amfetaminolja (eller något) som jag har haft stående i kylskåpet i en vecka tillsattes ... ja, tillräckligt med svag, vattenförorenad svavelsyra för att göra den neutral. Lätt grumling synlig, men verkade försvinna. Tja, det är inte som om jag hade några förhoppningar, sa Ior The Old Grey Donkey.
In i kylskåpet i en timme. När den togs ut tycktes en genomskinlig jello ha bildats i flaskan. Jaha, tänkte Ior igen, allt bara skit. Om Ior använde ordet "fuck" skulle han tänka "fucking polymerized piece of shit".
Men jag vakuumfiltrerade ändå bara för att titta närmare på den här gelen. Kan det vara botemedlet mot cancer?
Men se och häpna!
Kvar i Buchner-tratten efter att ha sugit av den fanns ett fast tjockt lager av vit, pastös fällning. Jag skrapade ner den i en kristalliseringsskål och lät den torka en liten stund. När jag kom tillbaka och stack in min nyfikna näsa i skålen slog NOSTALGIA mig som en KLF-låt: det stank precis av den där sjukligt blommiga lukten som vissa riktigt starka speeder brukade ha på marknaden i Europa. Den fick olika namn i olika länder, men vanligtvis betydde de alla "blomma" ändå.
Så nu blev jag faktiskt lite intresserad och vetenskaplig. Hade jag gjort föroreningen som orsakar den äckliga blommiga lukten, eller hade jag gjort blommig speed? (ja, jag vet att det är speed MED föroreningen i sig. Plesae gå bort)
Relly, jag hade inga riktiga drogreaktionstester hemma. Jag ville inte heller vänta längre på den här jävla skitstöveln som var så jävla jobbig. Det var MIller Time.
"Tja, coola katter dör av nyfikenhet, inte av ålderdom" tänkte jag och stoppade en halv tesked i munnen.
HORRIBLE, horribel horribel blommig arom och den vanliga bitterheten hos många kemicsls. Vetenskaplig anmärkning 1: Jag dog inte under de första minuterna av ingesitng det. Inget organ verkade kritiskt misslyckas.
Så bioassay:
1. 8:22 PM. En halv tesked av äckligt blommigt luktande okänt hemmagjort salt, med okända mängder kontaminationer eller toxicitet intaget på tom mage. Detta är vad som i vetenskapliga kretsar kallas "Mycket Mycket Mycket Mycket Dumt".
2. Fundera över mina beslut i livet. Hade min gamla flickvän rätt hela tiden? Är jag en fullständig och total idiot? Ja, det kanske jag är, men jag är inte död än.
3. 8:45. Inget mer. Bara den grå sörjan av självtvivel och frustration över att ha misslyckats.
4. 8:55 Det här som min flickvän berättar för mig om sin dag låter jäkligt intressant! Vi måste diskutera det här vidare, det finns många vinklar på det.
5. 21:00 Om. Du vet, nästan allt jag tänker på är riktigt riktigt intressant och borde tas upp till diskussion egentligen. Men jag tror nog att jag ska hålla käften ett tag, hur obehagligt det än är.
6. 9.20. Ok. Nu är den förbannade FOTBOLLEN på TV intressant. JAG ÄR OFFICIELLT HÖG SOM FAN, sport är för efterblivna och folk som skriver med versaler. Bäst att fejka en gäspning och magont och hävda ett behov av att sova ensam i natt. För det blir ingen sömn i natt om du inte är helt nedsövd. För håren på min nacke reser sig nu.
7. 9.30 PM ---> 8 Am och bortom.
Små hårstrån som reser sig och behagliga frossa som går genom min kropp fortsätter i typ 1-2 timmar.
Jag skrev tre artiklar, två porrnoveller, chattade med folk på ett visst socialt forum tills de bannlyste mig, jag katalogiserade allt på min hårddisk riktigt snyggt. VERKLIGEN. SNYGGT.
Skrev ytterligare en skelettartikel. Hittade en bra porrsajt. Slutet.
Detta är förmodligen den mest potenta hastighet jag någonsin har konsumerat. 24 timmar och jag är fortfarande jackad. Jag börjar komma till den punkt där vissa diazepamer faktiskt kan hjälpa mig att sova, kanske, men om jag hade tagit dem igår skulle jag förmodligen bara få riktigt dålig balans och falla över saker - samtidigt som jag gör allt ovanstående.
TLDR: Jag gjorde a-olja genom NaBH4 / kopparvägen och tyckte att det var skit. Försökte syra den, fick geléliknande lösning. Gelé blev salt i vakuum buchner. Salt luktar äckligt blommigt. Någon idiot intog det för att prova det och skriver nu mycket långa meddelanden 24 timmar senare. Mycket potent hastighet!
BBIT VARFÖR LUKTAR DET SOM JÄVLA BLOMMOR?
Eller inte blommor egentligen. Som om någon riktigt baaaad kemist från något östeuropeiskt land som alltid har sångare som ser ut som wannabe porrskådespelerskor som deltar i Eurovision försökte göra en lukt för en toalettrengöring som han skulle kalla "Flowery". Den sortens blommig. Den dåliga sorten.