- Reaction score
- 6
Ingen aning om vad som gick fel, ingen testutrustning. Det resulterande amfetaminfosfatet har ingen effekt alls.
↑View previous replies…
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 8
- Reaction score
- 166
Se till att du har fenylnitropropen och inte nitrostyren. Du kanske blev såld en analog och fick fenyletylamin.
↑View previous replies…
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 98
Vilket är det bästa sättet att kontrollera om nitroetanet jag använde för att tillverka p2np har ersatts eller spätts ut med nitrometan? Jag har samlat in de grundläggande fysikaliska egenskaperna för både reagens och produkter och för mig verkar nitroföreningens kokpunkt vara den mest logiska. Produkternas smältpunkter ligger mycket nära varandra. Problemet är om BP hamnar mellan n.etan och n.metans kokpunkt, då måste det vara jobbigt att separera dem genom fraktionerad destillation.
Det andra värdet kan vara densiteten som också är ganska annorlunda. Experter vänligen lägg till din åsikt vad är det enklaste bästa sättet att se till att vi använder rätt reagenser.
Det andra värdet kan vara densiteten som också är ganska annorlunda. Experter vänligen lägg till din åsikt vad är det enklaste bästa sättet att se till att vi använder rätt reagenser.
G.Patton
Expert
- Solutions
- 3
- Reaction score
- 2,858
- Deals
- 1
Hallå där! Nitrometan och nitroetan har olika b.p. 101 respektive 114 °C. Du kan kontrollera det och utföra fraktionerad destillation. Ta hänsyn till att dessa ämnen är ganska giftiga och explosiva. När det gäller nitrostyren och P2NP är det bara att använda en exakt smältpunktsapparat. Det är bättre att jämföra känd ren P2NP med syntetiserad ny P2NP i en apparat för att kontrollera skillnaden. Utför också flera mätningar för att utesluta fel. Räkna genomsnittlig mp för varje prov.
- Language
- 🇬🇧
- Reaction score
- 98
Tack så mycket, Patton. Jag har ingen misstanke om att min nitroetan inte är ren, men efter att ha läst några kommentarer trodde jag att det skulle vara bättre att kontrollera, så jag börjar med kokpunkten för min nitro och om den kokar över 110C så kommer jag att vara säker. Det är bra att veta vad man ska göra och kontrollera i alla fall, innan man lägger ner mycket arbete och upptäcker att slutprodukten är ineffektiv .