Oversigt over aluminiumamalgam (Al/Hg)

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Det hedder koncentreret salpetersyre, og det er ligegyldigt, om den har 60 % eller 70 %. Den skal bare ikke have 100 %, det er åbenbart ikke så reaktivt, så den bliver normalt fortyndet til 60-70 %. Det er, hvad jeg har fået at vide.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Al-pulver kan eksplodere
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Ja, det tror jeg. Men er kviksølvnitrat nok oxidationsmiddel til at bruge alupulver som brændstof? Jeg er meget forsigtig med pulveriserede metaller i kombination med enhver form for oxidationsmidler, der kommer fra den pyrotekniske scene.
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Jeg kan ikke sige det præcist. Men jeg anbefaler på det kraftigste, at du bruger folie, fordi det er billigt, i håndkøb, sikkert og godkendt ved mange synteser.
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Følgende observation: 15 minutter efter at jeg har tilsat vand til aluminiumsfolien og kviksølvsaltet, har jeg en mørkegrå vandopløsning med mange små bobler, der danner et skum. Efter at jeg har hældt vandet fra, hører jeg aluminiummet knitre, og der stiger hvid røg op, meget hvid røg.

Var jeg for tidligt ude med at tømme vandet, eller var jeg for sent ude?
 

Acidosis

Don't buy from me
Resident
Joined
May 31, 2022
Messages
209
Reaction score
143
Points
43
observer, at boblernes flow er konstant uden stop, og observer, at aluminiumsfolien allerede er godt dækket af mørkegrå spor, og så ved du, at dit amalgam er klar til videre brug ... pas på kviksølvdampene, brug altid beskyttelse, og så vil alt være fryd og gammen!!!
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,659
Solutions
3
Reaction score
2,734
Points
113
Deals
1
Jeg tror, det er for tidligt
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Det tog mere end en halv time, før afgasningen stoppede. Efter ca. 20 minutter var toppen nået, vandet var varmet op til over 60 °C, og der blev frigivet en masse gas.
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
Hejsa;
Jeg har bare et lille spørgsmål om kvaliteten af aluminium;
Jeg har læst meget om "Reynolds Wrap® Aluminum Foil, Heavy Duty", på internettet har jeg fundet ud af, at tykkelsen er 23,62 µm....
Tykkelser er vigtige? i mit land har jeg 11 & 15µ let, men finder ikke mere i "standardbutik"
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Jeg leder altid efter industrielle aluminiumsfolier til varmeisolering, dampspærrer, saunakonstruktioner, tagdækning osv. Dette er også normalt 99,5 % aluminium uden belægninger og er også meget tykkere (35-50 µm) end køkkenaluminiumsrullerne. Men der har alle nok deres egen måde at tænke på.
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
Jeg har lige opdaget aluminiumsfolie til shisha/vandpibe ...

40µ, men jeg ved ikke, om det er 100 % aluminium.
SA8EBIWxar
 

MadHatter

Don't buy from me
Resident
Joined
Dec 4, 2021
Messages
442
Solutions
1
Reaction score
411
Points
63
Hvad med at vaske folien med HCl, før du tilsætter kviksølvnitrat? Ville det ikke fjerne eventuelle oxidlag, der stopper reaktionen?
 

AKWA

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Dec 19, 2022
Messages
17
Reaction score
9
Points
3
Lidt sent, men for alle, der læser på denne tidslinje ... brug en unltra sonic cleaner til dette formål
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Hvis du ikke får oplysninger fra leverandøren, skal du kontakte producenten for at se, hvilken legering der bruges.
Dette er ikke nødvendigt for reaktionen med kviksølvsaltet, og det vil ikke forhindre senere oxidation af folien med atmosfærisk ilt.
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
Jeg har søgt efter shisha-leverandører, men jeg kan ikke finde nogen pålidelig information. Jeg tror, det er legeringsblandinger.

Men... Jeg fandt denne side, hvor man kan vælge størrelse, hårdhed osv.

Legering: EN-AW 1050 A (Al 99,5) jeg tror, det er den gode
men den ser dyr ud for mig
 
Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
296
Points
63
99,5 % Al er teknisk aluminium, der er egnet til amalgam.
Foliens tykkelse påvirker reaktionshastigheden. Tyk folie reagerer langsommere end tynd folie. Normalt bruges 15µ kogefolie, men tykkere teknisk folie kan bruges.
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43

Okay, mange tak. Jeg tror, jeg vil prøve kitchen paper først ... og hvis det mislykkes, vil jeg prøve industrial one
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Ifølge de oplysninger, jeg har fundet frem til, er 99,5 % Al den højeste kvalitet, man kan købe, og aluminiumsfolier består altid af legeringer. 100 % Al er ikke tilgængeligt. Med industrifolier har du dog den fordel, at du kan finde en indikation af legeringen, hvilket du ikke har med normal køkkenaluminiumsfolie.

Omkring prisen betalte jeg for
Industri 1,5kg 29,5cm x 50m, 36µm ca. 32$ hhv. for
Industry 3kg 50cm x 50m, 50µm ca. 63$.
Til sammenligning:
Gastronomifolie 1,2kg 300m x 29cm, 13µm ca. 33$ eller
Køkkenfolie 128g 30cm X 10m, ??µm ca. 4$.
Så kiloprisen er næsten den samme.
 
Joined
Jul 25, 2021
Messages
193
Reaction score
296
Points
63
Teknisk folie er sværere at finde end køkkenfolie. De, der har svært ved at købe det, kan bruge tykkere køkkenfolie. Højt aluminiumsindhold (>99%) og minimale urenheder i sammensætningen er det bedste valg.
Selvfølgelig kan 100 % folie ikke være det, men hvad har det med sagen at gøre?
 

ACAB

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Mar 27, 2022
Messages
291
Reaction score
167
Points
43
Det handlede om kvaliteten af valget af aluminiumsfolie i begyndelsen, om tykkelsen ville være afgørende, men meget vigtigere, tror jeg, er den legering, der bruges. Og du finder ikke nogen specifikationer i køkkenfolie, nogle har non-stick belægninger eller andre innovationer, der sænker kvaliteten af folien til vores krav.
Teknisk aluminiumsfolie er mit valg, fordi du kan være sikker på kvaliteten ud fra de givne oplysninger. Tykkelsen på folien er mere en personlig reference til, hvad man foretrækker at bruge.
Selvfølgelig kan jeg bruge enhver folie, hvor der står aluminium på, men jeg tørrer også mine opløsningsmidler for at have så lidt vand som muligt, så jeg er også opmærksom på sådanne små ting. :D
 

WillD

Expert
Joined
Jul 19, 2021
Messages
730
Reaction score
1,021
Points
93
Aktiveret aluminium frigiver let brint fra vandet, og jeg ser ingen problemer i våde opløsningsmidler til denne reaktion. Tykkelsen betyder noget for reaktionshastigheden, tykt aluminium er sværere at reagere, men det er muligt.
 

ASheSChem

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 10, 2022
Messages
297
Reaction score
161
Points
43
Så den her er perfekt?
UbCoF5dJiQ

Undskyld, men jeg har stadig brug for at blive beroliget :)

Jeg har bestilt HgNO3, men pakken tager lang tid ... så jeg planlægger en anden plan bare for en sikkerheds skyld
 
Top