- Reaction score
- 0
Så jeg kæmper med trin 8. Det ser ud til at være en masse spild og tab for mig her. Jeg overførte ekstrakt fra sep-tragten, tilføjede magnesium og lagde det i fryseren. Nu har jeg filtreret med vakuum. Jeg synes Buchner er langt bedre end den opsætning, jeg fik, da den lækkede og volumen er for stor. Så 1. når man hælder i opsætningen, skal man så hælde det hele i... Jeg forstår ikke, hvordan man korrekt hælder etherudvindingen uden at få magnesium med det, medmindre jeg ikke hælder alt ekstraktet, så på det tidspunkt har jeg meget ekstrakt tilbage med magnesiumet, hvad gør jeg med den resterende del for at adskille. Jeg har også vedhæftet billeder af lækagen. Hvad gør jeg med dette. Er det hele affald? Hvis der er magnesium, der kom gennem filteret, hvad skal jeg gøre? Dybest set sidder fast og venter på dette trin
Attachments
↑View previous replies…
- Reaction score
- 112
- Reaction score
- 0
Det er et vakuumfilter fra Joanlab. Det var billigt, men designet er helt forkert, det tillader ting at lække på ydersiden ... Ja, jeg vil prøve at hælde anderledes, jeg læste den klæbrige Patton skrev nyttigt til at afklare tingene lidt
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 168
- By ACAB
@deeperdive36 Det ser ud til, at det er et kugleled, som holdes sammen med en klemme.
Har du prøvet at smøre kugleleddet med slibefedt på forhånd og dreje kuglen, indtil slibningen bliver tydelig?
Det burde løse dit problem.
Har du prøvet at smøre kugleleddet med slibefedt på forhånd og dreje kuglen, indtil slibningen bliver tydelig?
Det burde løse dit problem.
- Reaction score
- 0
Ahhh, jeg kan huske, at jeg har læst noget om at smøre den. Jeg vil prøve det i dag og forhåbentlig løse problemet. Tak skal du have.