- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 168
Forholdet kan vælges frit, om det er 1:1 1:4 eller 1:10, jo tyndere svovlsyre, jo mere opløsning er der brug for til at neutralisere. Nogle bruger også 2 forskellige opløsninger, i begyndelsen 1:1, og når man nærmer sig pH6, tager man en tyndere opløsning, fordi det er lettere at justere pH6 uden at forsure for meget. Husk, at jo tykkere H2SO4-opløsningen er, jo større er risikoen for midlertidig forsuring, og du skal tilsætte opløsningen meget langsomt for at undgå dette.
- Reaction score
- 0
Jeg bliver ved med at syrne for meget. Jeg troede, at udfældningen ville ske med det samme, så jeg blev ved med at tilsætte syre, og da jeg tjekkede, var den 1, rød. Jeg prøvede at gå tilbage ved at tilsætte mere acetone, men så begyndte den at lave krystaller. På dette tidspunkt ved jeg ikke, hvad jeg skal gøre, starte forfra eller filtrere det. Hvad er konsekvenserne af at syrne for meget, og hvad kan man gøre for at rette op på det?
- Reaction score
- 112
Hvis der er overskud af syre, er der sandsynligvis kun én måde at løse dette problem på: at lave ABE igen. simpel vask i acetone vil ikke hjælpe.