Amfetaminsyntese fra P2NP via Al/Hg (video)

HIGGS BOSSON

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
435
Reaction score
659
Points
93
I videosyntesen afamfetamin bruges der reagenser:
  • 10 g 1-Phenyl-2-nitropropen ( P2NP);
  • 100 ml isopropylalkohol (IPA);
  • 50 ml Glacial eddikesyre (AcOH);
  • 50 g natriumhydroxid (NaOH);
  • 12 g aluminium (i form af skiveskåret husholdningsfolie);
  • 0,1 g kviksølv(II)nitrat (Hg(NO3)2);
  • 2 ml svovlsyre (H2SO4);
  • 50 ml acetone;
  • Destilleret vand;
Udstyr og glasvarer:
  • Fladbundet kolbe 2 L;
  • Retortstativ og klemme til fastgørelse af apparatur (valgfrit);
  • Refluxkondensator;
  • Tragt;
  • Sigtefilter (køkkenkvalitet er ok);
  • Sprøjte eller pasteurpipette;
  • Papir tilpH-indikator;
  • Bægerglas (600 mL x2, 2 L, 1 L, 100 mL x2);
  • Vakuumkilde;
  • Laboratorievægt (0,1-200 g er passende);
  • Målecylindre på 1000 mL og 100 mL;
  • Koldt vandbad;
  • Glasstang og spatel;
  • Skilletragt 1 L (valgfrit);
  • Termometer af laboratoriekvalitet;
  • Buchner-kolbe og tragt;
  • Filterpapir;

7sbroyikpe

Beskrivelse af amfetaminsyntesevideo.
En opløsning af 1-phenyl-2-nitropropen 10 g i 100 ml isopropylalkohol og 50 ml eddikesyre fremstilles inden syntesestart. En aluminiumsfolie på 12 g skæres også i små stykker med en makulator til fremstilling afaluminiumsamalgam. Det kan klippes med en saks eller rives med hænderne (i handsker).

0:04-0:40 - En vandig alkaliopløsning til præparatet. Denne opløsning blev lavet på forhånd, så opløsningen har stuetemperatur ved hovedreaktionsblandingens alkaliseringstid i denne video. Alkaliniseringen udføres med en spontan opvarmning. Hvis der anvendes en frisk varm aq-alkaliopløsning, stiger temperaturen højere, og der kræves en tvungen afkøling af reaktionsmassen.

0:46-2:36 - Amalgam med kviksølvnitrat. Amalgameret aluminium reducerer
1-phenyl-2-nitropropen til amfetamin. Der udvikles en lille mængde gas under amalgamreaktionen, og der dannes et gråt bundfald. Det er vigtigt ikke at gå glip af det øjeblik, hvor aluminiumamalgamet er klar. Dette øjeblik kan bestemmes ved dannelse af et gråt bundfald og ved en øget gasudvikling. Det sker i løbet af 10-15 minutter fra reaktionsstart.

Vandet drænes uden at fjerne gaze, og det amalgamerede aluminium vaskes med to portioner koldt destilleret vand. Det er værd at være opmærksom på, at der frigøres gasbobler. Man bemærker, at boblerne er mindre, og at væskens farve er mørkere i et "korrekt" amalgam. Hvis reaktionen er voldsom, boblerne er store, og farven er lys, er amalgamet "forkert". Dette skyldes næsten helt sikkert mangel på kviksølvsalt. Vær opmærksom på, at kviksølvsalte er giftige.

2:37-4:28 - Den vigtigste del af processen er reduktion af 1-phenyl-2-nitropropen med aluminiumamalgam. Reaktionen er eksoterm og udføres med en rigelig varmeafgivelse. Det er nødvendigt at kontrollere temperaturen nøje under proceduren. Reaktionskolben afkøles i et isbad i tilfælde af overophedning. Det er tilladt at tilsætte koldt vand til kolben. Nogle gange kommer reaktionen ikke i gang, og så er det nødvendigt at varme reaktionsmassen grundigt op, og reaktionen kommer i gang (med et korrekt forberedt amalgam). Der frigives lugt af kogende alkohol og eddikesyre under reaktionen.
Allihn-refluxkondensator bruges til opsamling af dampe. Effektiviteten af Allihn-refluxkondensatoren kan øges med rindende koldt vand, som kan tilsluttes den.

5:04 - Reaktionskolben kan skylles med en lille mængde alkohol, og ureageret aluminium kan også skylles med det for at opsamle rester og øge udbyttet.

5:13 - Der bør være lidt ureageret aluminium tilbage. Du kan bestemme mængden af reageret 1-phenyl-2-nitropropen ud fra resterne.

5:16-6:13 - Alkalinisering. Reaktionen udføres med en varmeudløser. Resterne af ureageret aluminium vil desuden reagere med alkali og opvarme blandingen samt skabe biprodukter.
En adskillelse i synlige lag sker inden for 30 minutter efter alkalinisering.
pH-værdien i det øverste lag skal være 11-12.

6:18-7:23 -
Dekantering. Opsaml det øverste lag med amfetaminbase i alkohol. Det kan tørres med en lille mængde vandfrit magnesiumsulfat. Slaggen kan ekstraheres med et upolært opløsningsmiddel (ether, benzen, toluen), hvorefter opløsningsmidlet inddampes.

7:24-8:50 - Forberedelse af svovlsyreopløsningen i acetone. Denne opløsning er nødvendig for en mere jævn forsuring. Hvis der anvendes koncentreret svovlsyre, sker der en lokal oversyring af produktet. Derfor falder udbyttet.

8:51-10:53 - Forsuring af produktet og fremstilling af amfetaminsulfat. Til det øverste gule lag, som blev opsamlet i det foregående trin, tilsættes en forberedt opløsning af svovlsyre dråbevis. Der dannes saltflager for hver dråbe syreopløsning. Denne fase er meget vigtig, for det er nødvendigt at kontrollere pH-værdien nøje for at undgå oversyring. Forsuringen fortsættes
tilpH 5,5-6. Det oversurede produkt har en lyserød farve . Produktet vil blive ødelagt i tilfælde af total oversyring.

10:55-11:38 -
Amfetaminsulfatfiltrering fra opløsningsmidler i en Buchner-tragt under vakuum. Produktet kan desuden skylles med kold acetone på dette trin ved at hælde det gennem Buchner-tragten med amfetaminsulfatkagen.

11:41-12:28 - Filtrering ved hjælp af improviserede værktøjer. Ethvert tykt stof kan bruges som filter. Det resulterende produkt tørres på et varmt og tørt sted i flere timer for at fjerne resterende opløsningsmidler.
Det anbefales at opbevare det i en vakuumpakke.

Udbyttet er 60-70 %
.
 
Last edited by a moderator:
View previous replies…

Consider

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 18, 2023
Messages
32
Reaction score
7
Points
8
Chef, kan jeg bruge alfamethylphenethylamin (amfetamin) fra denne reaktion som erstatning for efedrin til at syntetisere metamfetamin ved hjælp af jod og hypofosforsyre?
 

HEISENBERG

ADMIN
ADMIN
Joined
Jun 24, 2021
Messages
1,644
Solutions
2
Reaction score
1,706
Points
113
Deals
666
Rosa - produktet er overoxideret (en del af amfetaminsaltet blev på grund af overforbrug af syre til nedbrydningsprodukter og farvede resten af pulveret).
Gul - produktet er ikke oxideret (på grund af mangel på syre blev ikke hele basen omdannet til salt, og dets rester farvede resten af pulveret).
Rød - phenylnitropropen reagerede ikke fuldstændigt på amalgam, reaktionsblandingen blev alkaliseret og syrnet til salt, hvilket giver denne farve.
Grøn - kviksølvsalte er forurenet med andre metaller, hvilket resulterer i farve. Desuden påvirker det dannelsen af amalgam.
Brun - dannelse af harpiks under syntese.

Læs denne tråd http://chemforum.info/index.php?threads/amphetamine-assessment-protocol.349/
 
Last edited by a moderator:

RWG13

Don't buy from me
Resident
Language
🇷🇺
Joined
Mar 26, 2024
Messages
15
Reaction score
7
Points
3
Hej, jeg har prøvet at lave disse synteser. Jeg forsøgte at lave denne syntese, jeg fik det kun gjort i tredje forsøg, men med ekstremt lille udbytte. Fra 10 g P2NP kun ~ 0,5 af amfetaminphosphat.
Her er nogle mulige årsager:
1. Når jeg tilsætter en opløsning (10p2np, 100 ipa, 50 glacialsyre) til amalgam, begynder reaktionen straks og meget intens. Jeg afkøler det (uden at overkøle), og efter dette fortsætter reaktionen i ca. 4-5 minutter (med aktiv frigivelse af varme), hvorefter den langsomt begynder at aftage, jeg forsøgte at starte den igen ved hjælp af varmt vand, men reaktionen starter ikke igen, den aftager langsomt. Fortæl mig venligst, om jeg har begået en fejl på dette tidspunkt.
2. Jeg bemærkede også en mærkelig ting i alkalifasen. (Jeg brugte en piberenser, hvor der kun stod natriumhydroxid). Jeg tilsatte gradvist (bogstaveligt talt dråbe for dråbe), efter at jeg havde tilsat halvdelen og begyndte at røre, blev opløsningen som vådt gråt sand, jeg troede allerede, at alt var ødelagt igen, og jeg tilsatte den resterende halvdel, og pludselig blev blandingen flydende igen. hvorefter der blev dannet et gennemsigtigt overskyet lag med et volumen på 2,5 ml oven på det. Jeg fjernede det øverste lag med en sprøjte, lagde det i en separat beholder og bestilte en 1:9-opløsning af isopropylalkohol og 85 % orthophosphatsyre. Massen begyndte at samle sig i hvide klumper, og først så det ud til, at der var 3-4 gram, men efter tørring viste det sig, at der var 0,5 gram. Hvad kan jeg have gjort forkert? Jeg ville være meget taknemmelig for jeres hjælp.
 

RWG13

Don't buy from me
Resident
Language
🇷🇺
Joined
Mar 26, 2024
Messages
15
Reaction score
7
Points
3
Løsningen er fundet.
Hele problemet lå i alkaliseringsprocessen. Jeg brugte en tør piberenser, hvor der kun var angivet NaOH i komponenterne. Så jeg vejede den som ren kaustisk soda. Men det viste sig, at der i disse blandinger kun er 25-60% NaOH (jeg fandt ikke den nøjagtige mængde og heller ikke andre komponenter). I dette tilfælde blev det besluttet at lave lidt mere opløsning og tilsætte pulver til det, indtil det holder op med at opløses. Jeg tilsatte opløsningen, fjernede olien (for ikke at ødelægge den med alkali, hvis der skete noget) og tilsatte mere alkalisk opløsning, hvorefter der igen blev dannet et olielag. For nemheds skyld prøvede jeg også at udvinde olielaget ved hjælp af Coleman-brændstof, og resultatet var positivt. Forsuringsprocessen er efter min mening mere praktisk, når basen er opløst i noget. Udbyttet var 65-70 % efter vask med acetone og efterfølgende tørring.
 

JohnWebb

Don't buy from me
Resident
Joined
Nov 17, 2022
Messages
39
Reaction score
45
Points
18
Må jeg spørge, om dette er normalt?
Efter alkalinisering har jeg 3 lag. I tidligere forsøg har jeg kun haft 2 lag.

HsXu9jDfmz
 
Last edited:

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
102
Reaction score
64
Points
28
Det øverste lag er det lag, du vil have... bro...
 

9-Tryptophan

See my products
Seller
Language
🇩🇪
Joined
Dec 21, 2022
Messages
8
Reaction score
6
Points
3
Deals
8
"6:18-7:23 - Dekantering. Saml det øverste lag med amfetaminbase i alkohol. Det kan tørres med en lille mængde vandfrit magnesiumsulfat. Slaggen kan ekstraheres med et upolært opløsningsmiddel (ether, benzen, toluen), hvorefter opløsningsmidlet inddampes."



Kan jeg inddampe opløsningsmidlet langsomt på en varmeplade ved 100°? Jeg ved, at det normalt skal vakuumdestilleres, men min vakuumkilde er i stykker.
 

Johnson212

Don't buy from me
Resident
Joined
Jan 24, 2024
Messages
8
Reaction score
1
Points
3
Jeg er nybegynder, kan jeg selv lave kviksølvsulfat? Hvordan får jeg fat i kviksølv?
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
102
Reaction score
64
Points
28
Det nemmeste for mig er at købe disse vippekontakter med kviksølv til $0,80c pr. stk.
KlxnUfktcJ
 

blockchain

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 2, 2024
Messages
31
Reaction score
20
Points
8
Kan jeg bruge eddikesyre (80 %), hvis jeg ikke har H2SO4?
 

Woody

Don't buy from me
Member
Joined
Mar 16, 2024
Messages
2
Reaction score
4
Points
3
Nej
 

RWG13

Don't buy from me
Resident
Language
🇷🇺
Joined
Mar 26, 2024
Messages
15
Reaction score
7
Points
3
Ja, men tjek, hvordan man fremstiller amfetaminacetat. Og under alle omstændigheder vil du miste noget udbytte på grund af 20 % vand i din eddikesyreopløsning.
Sandsynligvis skal du blande 1 ml eddikesyre til 10 ml IPA og prøve at tilføje disse opløsninger, dråbe for dråbe og se eventuelle ændringer. Og så vidt jeg husker, er acetat ikke et hvidt pulver, men en gul "karamel".
 

Consider

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 18, 2023
Messages
32
Reaction score
7
Points
8
Er phamethylphenethylamin (amfetamin) det samme som efedrin? Kan jeg bruge alphamethylphenethylamin (amfetamin) fra denne reaktion som erstatning for efedrin til at syntetisere metamfetamin ved hjælp af jod- og hypofosforsyremetoden?
 

Consider

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 18, 2023
Messages
32
Reaction score
7
Points
8
Kan jeg venligst bruge disse amfetamin som erstatning for efedrin i jod- og hypofosforreaktion til at producere metamfetamin.
 

Consider

Don't buy from me
Resident
Joined
Aug 18, 2023
Messages
32
Reaction score
7
Points
8
Må jeg venligst bruge
 

lemon

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Nov 23, 2022
Messages
11
Reaction score
8
Points
3
Nej. Bare lav methylering med formaldehyd i Al/Hg, det er en meget god rute, du kan gå fra d-amph.
 

magnesium_sulphate

Moderator in Lithuania section
Resident
Joined
Apr 11, 2024
Messages
19
Solutions
1
Reaction score
21
Points
3
Kan svovlsyre erstattes af en afløbsrens med en renhedsgrad på 97 %?
 

spongebomb

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Nov 8, 2023
Messages
17
Reaction score
5
Points
3
Når afløbsrens er 97% svovlsyre, hvorfor så ikke?
 

handle

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Apr 16, 2023
Messages
102
Reaction score
64
Points
28
Blev saltet ikke hvidt, da det blev saltet? Det forblev klart og blev tykkere til en Ph6. Hvordan kan det være?
 
Top