Jeg har brug for assistance og lidt hjælp til følgende:
1. Om de reagenser, jeg havde brugt, kunne have nogen negative konsekvenser for produktet, og i så fald hvordan man løser det under isomeriseringen af CBD til psykoaktive cannabinoider.
2. Det biprodukt, jeg har lavet
3. Beregning af slutproduktets styrke.
1) Først opblødte jeg ca. 5 g CBD skunk (8%CBD) med 100 ml Propan-2-ol (isopropanol)
i en glasbeholder med låg og satte den i fryseren i et par timer, og jeg rørte også rundt i glasbeholderen et par gange for at udtrække tricomerne. Efter frysning af beholderen hældte jeg derefter de 5 g CBD-blomst blandet med Propan-2-ol i en anden glasbeholder (så der ikke opstår problemer i det 70 ° C vandbad). Før jeg satte glasbeholderen ned i badet, hældte jeg ca. 100 ml eddikesyre (32 % vol .) i.
Under vandbadet lagde jeg endnu et låg på glasbeholderens låg. Jeg brugte det andet lag til at placere isterninger for at komprimere og nedkøle dampene, indtil de faldt ned i blandingen igen. Efter reflukssessionen skulle jeg adskille syren fra propanolen, men jeg kunne ikke få fat i alkalisk vand, så jeg brugte bare almindeligt vand mættet med natron for at gøre vandet mere basisk og få pH-værdien til at stige.
2) Opløsningsmidlerne reagerede og efterlod et lag med en brun/rødlig farve på toppen og en lys laver i bunden. Jeg antog, at syren havde absorberet natronen, og adskilte de to lag. Men da jeg tørrede opløsningen, blev den til sten og flager med en orange, lys rød farve, men det er ikke olie ... Hvad er det, og kan det være farligt at putte i en pille som noget spiseligt for eksempel? Jeg er helt sikker på, at det er rester af natron, men jeg ville bare høre det klogeste forum på jorden om det alligevel for at være sikker og måske lære et par ting.
3) Jeg er ret erfaren inden for fremstilling af koncentrater, men beregning af styrke er lidt svært imo. Er der nogen matematisk ligning for dette, og er der nogen forskelle med hensyn til bestemmelse af procentdelene af styrke? Og er ligningen forskellig, hvis produktet f.eks. er fremstillet af CBD-isomerisering?
Bedste hilsener, Otcavians tabte legioner.