Hej alle sammen,
Efter at have læst denne tråd besluttede jeg mig for at lave CBD-somerisering ved hjælp af citronsyre.
Jeg købte 100 g CBD-isolat 99 % for 100 USD (jeg er fra Europa), vandfri citronsyre og etyhlacetat og anskaffede et grundlæggende destillationssæt, soxhlet-ekstraktor og en varmeomrøringsting.
Jeg brugte 10 g CBD.
Jeg begyndte at gøre det kl. 19. Det var en udfordring at få CBD ned i den fladbundede kolbe, tragten blev tilstoppet, og det størknede hårdt, mindre spild. Tips til andre nybegyndere, brug en provisorisk papirtragt.
~+20 g tidligere destilleret vand med 3 g citronsyre blev også tilsat og omrørt, indtil det var opløst.
Refluxing viste en ændring næsten øjeblikkeligt, med hvad der lignede guldsnot, der flød i vandet.
Dette voksede i løbet af et par timer. Jeg tog en temperaturmåling, og den var på 100 °C. Jeg skruede lidt mere op, men mit varmelegeme har ikke noget celciusmål, og jeg har kun et kviksølvtermometer, så det var ikke let at få nøjagtige og hurtige målinger, da jeg ikke havde adgang til opløsningen, mens den tilbagesvalede.
Da der var gået 8 timer, tog jeg den af varmen og lod den køle af. Klokken var 4 om morgenen på dette tidspunkt, og jeg faldt i søvn, den sad og størknede på bunden natten over, den så lys guld ud, når den blev spredt ud.
Jeg tilsatte mere end 50 g ethylacetat, og det blev hurtigt opløst, hvorefter det blev hældt i en skilletragt, og jeg efterlod med vilje noget af den organiske fase for at undgå vandforurening og har lagt den til side til videre behandling.
Destillationen begyndte nu og var færdig på 2 timer, og da der var en smule af min NPS tilbage, hældte jeg den i bunden af en sodavandsdåse af aluminium. Jeg satte en blæser over og satte varme på nedenunder, det kan dog være blevet meget varmt.
Det tørrede hurtigt ud, og jeg stod tilbage med en mørk ravfarvet pøl, der var ekstremt klæbrig.
Jeg har billeder af produktet, men ikke af meget andet.
Jeg har et par spørgsmål, som jeg gerne vil have besvaret af nogen, der ved det.
1) Hvordan kan jeg finde ud af, hvor meget D9/D8 jeg har lavet?
2) Jeg opvarmede produktet under fordampning i fri luft meget højt, og jeg er usikker på, hvad der kan ske, hvis jeg bringer dette til en høj temperatur med min NPS og den åbne luft, som det kan reagere på?
3) Jeg ønsker at udføre endnu en destillation for at adskille den ureagerede CBD, D9 og D8 fra hinanden. Jeg har set de temperaturer, det kræver, og jeg er bekymret for, at det straks vil køle af i røret, og at jeg ikke vil kunne få produktet ud. Den eneste løsning, jeg kan komme i tanke om, er:
a) Trække et vakuum for at sænke kogepunktet.
b) Pumpe kogende varmt vand ind i min Liebig-kondensator for at hjælpe det med at flyde igennem.
c) En kombination af begge dele.
4) Jeg har været interesseret i at bruge pTSA og toluen til at lave en meget ren reaktion på et papir, jeg så. Hvor jeg bor, er toluen ved at blive svær at få i ren form på grund af miljøfarerne, og pTSA ville tilføje et ekstra lag af komplikationer. Er det overhovedet værd at forfølge for en nybegynder?
Jeg håber, at du enten blev underholdt eller lærte noget af dette indlæg.