Stoffer, det mørke net og medierne [Min historie]

DMTrott

Don't buy from me
Resident
Joined
Sep 8, 2023
Messages
17
Reaction score
31
Points
13
Jeg brugte en stor del af 2023 på at arbejde på det mørke net. Dette er min historie. Du kommer ikke til at læse noget om det i medierne lige foreløbig. Hold dig i sikkerhed. :)

STOFFER, DARKNET & MEDIERNE [MIN HISTORIE]
Darknets stofmarkeder giver nu mere information om skadesreduktion til brugerne end både regeringen og de etablerede medier. Hvordan opstod denne situation, og hvorfor bliver den ikke rapporteret?

--

At give folk sikkerhedsinformation om deres foretrukne stof reducerer risikoen for tragedie og død. Det er en selvindlysende sandhed. Sagt på en anden måde, via et populært mantra: Uvidenhed dræber uddannelse redder liv.

r/harmreduction - Drugs, The Darknet & The Media [My Story]
Uvidenheddræber, uddannelse redder liv

Denne barske og noget indlysende præmis var drivkraften bag et projekt, som begyndte mere i håb end i forventning for næsten 15 år siden. Det var i sommeren 2009, at jeg tog de første skridt til at skrive det, der endte med at blive The Drug Users Bible, en bestseller på 638 sider om skadesreduktion.

Det har altid været et seriøst og langvarigt projekt. Jeg besluttede mig for ikke bare at dokumentere alle stoffer i almindelig brug, både kemiske og botaniske, men også at opleve dem selv. Jeg følte, at det var en vigtig forudsætning for at have troværdighed blandt stofbrugere. Som nogen sagde til mig dengang: Hvis jeg ikke gjorde det, ville jeg være som en nonne, der tilbyder seksualundervisning.

Hvad jeg ikke vidste i starten, var, at jeg i sidste ende ville selvadministrere 182 forskellige stoffer på en rejse, der ville have enorme højdepunkter, men alt for mange forfærdelige og traumatiske nedture. På trods af sidstnævnte kom jeg i mål til sidst, og jeg var mere end tilfreds med det endelige resultat. Den hjælper uden tvivl tusinder med at mindske risikoen og træffe mere informerede beslutninger om brug af stoffer.

r/harmreduction - Drugs, The Darknet & The Media [My Story]
Stofbrugernes bibel [Hæftet]

Der var dog altid et element af utilfredshed i baghovedet i form af et spørgsmål: Hvad med de mennesker, der ikke købte bøger, eller som ikke havde råd til dem? I sommeren 2023 fik min fantasi frit løb, da jeg forsøgte at løse dette bekymrende og forvirrende problem.

FORESTIL DIG AT NÅ UD TIL DEM, DER HAR MEST BRUG FOR DET
Forestil dig, at livsvigtig information om skadesreduktion blev givet gratis på det sted, hvor stofferne blev købt, på globalt plan. Forestil dig den potentielle indvirkning, det kan have på brugernes sikkerhed.

Er denne vision virkelig så langt ude? Når man besøger en læge eller et apotek, får man rutinemæssigt sikkerhedsoplysninger, og de strækker sig normalt langt ud over dosis, hyppighed og varighed.

Hvorfor kan det samme ikke gælde for rekreative stoffer? Er der en måde at integrere skadesreduktion i forsyningskæden på trods af den uophørlige brutalitet i narkokrigen?

Svaret på sidstnævnte viste sig at være ja, i hvert fald delvist.

DET MØRKE NET OG DETS MARKEDER
Darknet, og især darknet-markederne, spiller en stadig vigtigere rolle i forbindelse med distribution af stoffer. Både forbrugere og sælgere benytter sig af dette skjulte og anonyme alternativ til det synlige internet, som de fleste mennesker kender.

Med hensyn til dette fik jeg et lysglimt i form af et " hvad nu hvis".

Hvad nu, hvis jeg skabte en gratis PDF-version af The Drug Users Bible? Hvad nu, hvis jeg rent faktisk kunne kommunikere med ejerne af markederne? Hvad hvis de stillede denne PDF gratis til rådighed for kunderne? Var det muligt? Ville de overhovedet lytte?

Jeg indså med det samme, at selv om udsigterne så ud til at være små, var jeg nødt til at gå efter det: Selv med begrænset succes kunne nogen et eller andet sted hente noget fra PDF'en, som ville redde deres liv. Men hvor skulle jeg begynde?

DARKNET-SKADEBEGRÆNSNINGSPROJEKTET ER FØDT
Heldigvis har darknet ligesom internettet et lag af sociale medier. Det er domineret af en Reddit-lignende platform ved navn Dread. Det var det oplagte startpunkt.

Jeg kontaktede personalet der, forklarede min vision og bad simpelthen om hjælp. Svaret var et entusiastisk ja, og jeg vidste, at det havde en chance. Projektet var i gang.

Dread blev den første darknet-enhed, der var vært for PDF'en, og de lancerede den med en sådan kraft, at selv nogle af markederne ville blive opmærksomme på den. Det var nu indlysende, at jeg var nødt til at gribe øjeblikket.

Jeg begyndte derfor at identificere alle vigtige markeder. Jeg forberedte mit manuskript og begyndte den langvarige proces med at etablere et kommunikationsmiddel. En efter en henvendte jeg mig til dem, forklarede missionen og bad dem om enten at hoste PDF'en eller at give et link til den, så kunderne (lægemiddelforbrugerne) havde mulighed for at få deres eget eksemplar.

r/harmreduction - Drugs, The Darknet & The Media [My Story]
Skadesreduktionsprojektet på det mørke net

Det krævede tålmodighed og vedholdenhed og flere måneders indsats, men til sidst lykkedes det. Næsten alle markeder af nogen betydning er nu med, og det øger deres medfødte reguleringsfunktionalitet (f.eks. et eBay-lignende vurderingssystem for sælgere, som hjælper med at beskytte forbrugerne mod forfalskede forsyninger). I en anden uventet drejning tilbyder et stigende antal individuelle sælgere også PDF'en på salgsstedet.

DEN (IKKE-RAPPORTEREDE) KONKRETE VIRKELIGHED
Jo flere stofbrugere, der udsættes for information om skadesreduktion, jo mere effektivt bliver dette projekt. Så på alle måder har projektet overgået alle forventninger og fortsætter med at gøre det. Det gør nu en forskel i den virkelige verden.

Men medierne (med en hæderlig undtagelse af BBC World Service ) skuffer altid. Mit Reddit-citat nedenfor var måske båret af frustration, men er ikke desto mindre en rimelig opsummering af situationen:
Heldigvis ændrer denne ophævelse ikke den konkrete virkelighed på stedet.

KAVALERIET KOMMER IKKE TIL AT DUKKE OP
Helt i begyndelsen indrammede jeg konteksten for bogen og projektet med følgende kommentar:
Selvom de sikkerhedsdata, jeg har indsamlet og forsket i gennem så mange år, nu bogstaveligt talt er lige ved hånden for utallige tusinder, er dette stadig tilfældet. Desuden er der ikke noget kavaleri i form af en velvillig regering eller filantropisk myndighed, der pludselig dukker op og giver denne form for uddannelse.

Men det er et projekt, som alle kan hjælpe med. Så hvis du kender nogen, der kan være i farezonen, eller som blot vil sætte pris på yderligere information om narkotikasikkerhed, er du velkommen til at sende det videre til dem. Du kan downloade Breaking Bad-biblioteket her:
https://bbgate.com/resources/the-drug-users-bible.3477/ eller http://bbzzzsvqcrqtki6umym6itiixfhni37ybtt7mkbjyxn2pgllzxf2qgyd.onion/resources/the-drug-users-bible.3477/

På trods af ligegyldigheden i samfundet som helhed og de mange forhindringer på stedet kan vi som samfund reducere uvidenheden: Vi kan uddanne. I fællesskab kan vi redde flere af disse liv. Selv om det ikke er en altomfattende løsning på den elendighed og død, som krigen mod stoffer i sagens natur forårsager, er det i det mindste noget. Lad os gøre det.
 

miner21

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Sep 15, 2023
Messages
503
Reaction score
236
Points
43
Jeg vil sige det igen. Fantastisk indlæg
 

PseudoMicroGravity

Don't buy from me
Resident
Joined
Jul 28, 2023
Messages
39
Reaction score
35
Points
18
Tommelfingeren op, min bror!!! Jeg er også en stor fortaler for skadesreduktion! Jeg startede endda en reddit-kanal med titlen "Overdose Prevention Lounge", hvor jeg forsøgte at dele min mangeårige erfaring med at redde venner såvel som fremmede fra at få åndedrætsstop på grund af utilsigtet opioidoverdosis. Jeg fortsatte med at forklare folk: "Hvis du er opmærksom på dine omgivelser og den iboende fare for åndedrætsstop, der er forbundet med opiodbrug, og du SER en person få en overdosis, er der ingen grund til at gå i panik, selvom det kan være en skræmmende oplevelse! Bare hold øje med personens ansigt og læber, så vil du se, at de bliver mere og mere blege i huden, og at læberne begynder at blive blå. Det er her, der er desperat brug for indgriben i form af redningspustning! IKKE HLR!!! Af personlig erfaring ved jeg, at hvis jeg er der, når personen holder op med at trække vejret, skal jeg bruge mere end tre minutter på at give dem et åndedrag eller to, uden at deres hjerte stopper! Brystkompressioner er beregnet til at flytte det blod, du har iltet, gennem en persons kredsløb, HVIS DERES HJERTE ER STOPPET MED AT SLÅ!!! For at udføre brystkompressioner korrekt skal du også forårsage skade (rifter og blå mærker) på den person, du forsøger at genoplive! Det er traumatisk for kroppen!!! Hvis du kun ser på deres ansigt, behøver du kun at give et par indblæsninger i løbet af et par minutter!!!


Det er mærkeligt at se personen bleg som døden med blåviolette læber.... Men alt, hvad du skal gøre, er at åbne deres mund, stryge den ud med dine fingre og lede efter mad eller tyggegummi osv. og så læne dig ned, vippe deres hoved tilbage, klemme deres næse og give dem 2 fulde lungefulde luft og sikre dig, at du ser deres brystkasse hæve og sænke sig for hver.......og når du trækker dit hoved tilbage fra deres...... Deres læber er helt røde igen, og deres kinder er helt rosenrøde, som om der aldrig var sket noget.... Og på dette tidspunkt, hvis du har brug for at finde narcan eller ringe efter en ambulance.... Du har mindst et vindue på 3 minutter, hvor du kan rulle den ramte person i redningsposition og tage dig af forretningen, så længe du vender tilbage for at give dem 2 lungefulde luft mere på det tidspunkt. Jeg har gjort dette LÆNGE før min nallloxon var tilgængelig, og jeg kan fortælle dig, at så længe du ikke har noget imod at babysitte dem med disse livreddende inhalationer hvert 3. minut, er der ingen grund til at ringe til et hospital!!! Til sidst, afhængigt af hvor hårdt de har overdoseret, vil de begynde at trække vejret selv igen! Så er det bare at rulle dem tilbage til redningsposition og lade dem komme sig. Personen begynder normalt at trække vejret selv igen inden for 5-10 minutter! Jeg har dog været nødt til at gøre det for nogen i næsten 25 minutter for nylig (fentanyl er en kælling).
Viden er magt, så lær alt, hvad du kan, og gør dig selv stærk....


Måske kan du tilføje dette til din næste bog, bror!?!
Tak fordi du lyttede, som jeg sagde, er jeg passioneret omkring dette emne....
 
Top