- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 50
Hej, jeg har et spørgsmål om Sand Mayer-processen. Vil jeg være færdig med processen og kun have GBL tilbage, hvis jeg stopper efter trin 4 i ekstraktionsdelen, da det ser ud til, at alt efter bliver til GHB?
G.Patton
Expert
- Solutions
- 3
- Reaction score
- 2,849
- Deals
- 1
Hej, hvis jeg forstår dig ret, vil du gerne have GBL ved Sandmeyer-reaktion. Ja, du kan få det på 4. trin.
↑View previous replies…
- Reaction score
- 2
- By Jeffrey B.
-
17 Jul
Undskyld, at jeg kommer for sent, men jeg har et lignende spørgsmål vedrørende denne rute.
1. Destillerer vi GBL direkte fra RM i trin 1a? Hvis ja, er vores GBL så i en azeotrop med vand? Og hvordan ville det være muligt, hvis det er opløseligt i ikke-polære opløsningsmidler?
2. Hvis vi bare opsamler produktet op til trin 4 ved ekstraktion med DCM fra RM (og måske ved destillation som nævnt ovenfor), bør vi være i stand til at omdanne det til det GHB-salt, vi ønsker, ikke sandt?
1. Destillerer vi GBL direkte fra RM i trin 1a? Hvis ja, er vores GBL så i en azeotrop med vand? Og hvordan ville det være muligt, hvis det er opløseligt i ikke-polære opløsningsmidler?
2. Hvis vi bare opsamler produktet op til trin 4 ved ekstraktion med DCM fra RM (og måske ved destillation som nævnt ovenfor), bør vi være i stand til at omdanne det til det GHB-salt, vi ønsker, ikke sandt?
G.Patton
Expert
- Solutions
- 3
- Reaction score
- 2,849
- Deals
- 1