Det er et rigtig godt svar på alt mit vrøvl.
For at være ærlig er jeg begyndt at arbejde mig igennem en bog, der hedder 'organisk kemi som andetsprog' - jeg ved, at Hamilton Morris anbefaler den meget, og indtil videre virker den ekstremt nyttig, men jeg har på fornemmelsen, at det kommer til at tage - ja, resten af mit liv at lære den til en acceptabel standard!
Åh ja, jeg har uden tvivl samlet hvert enkelt filter i et separat hætteglas.
Jeg smeltede faktisk noget i dag ved et uheld og blev ret overrasket over, hvor lav en temperatur det begyndte at smelte ved! Hvilket er et godt tegn, tror jeg.... selvom det ikke blev overvåget - jeg prøvede bare at varme det lidt op for at sikre mig, at det var tørt - ingen anelse om, hvorfor jeg ikke bare lagde det i ekssikkatoren sammen med resten, men hey.
Jeg skal finde en god YouTube-video til begge emner, men ja, grunden til at samle alting separat er bare, at jeg kan re-x'e hver enkelt.
Jeg indså, at det faktisk slet ikke behøvede fryseren - køleskabet ville have været mere end tilstrækkeligt til at krystallisere produktet i, så jeg tror, det er beta-2,5-DMONS - de er stadig nåleformede krystaller, der ser meget ud som det sidste parti, bare ikke så lange på nogen måde. De er stadig skår og har PRÆCIS samme farve, så jeg vil sige, at det har en god chance - især efter at have smeltet nogle i dag!
Jeg sværger, at jeg slog det op, og der stod noget med et højt smeltepunkt i 90'erne, MEN jeg har lavet noget andet siden da, og jeg kan have forvekslet b.p. for nitroethan med smeltepunktet for dette stof.
Uanset hvad var jeg meget overrasket over, at det smeltede, for jeg varmede bare nogle silicagelperler lidt op for at fjerne noget opløsningsmiddel på dem, og jeg kunne sagtens holde ud at stikke hænderne ned i det for at røre ved dem, og det smeltede stadig.
Vi får se - ja, jeg har også brug for at forbedre min TLC, men jeg vil bare arbejde mig igennem de bøger på to semestre, jeg talte om tidligere, først.
Jeg kan i det mindste læse de forbandede linjebindingstegninger nu! Jeg mener, jeg forstod kulstofferne, men var ikke klar over hydrogenerne og bare de generelle regler!
Jeg kan godt lide den måde, den gennemgår tingene på i en bestemt rækkefølge. Det er måske ikke direkte relateret til det, jeg laver endnu - men alt, hvad jeg har lært indtil videre fra den bog, er blevet anvendt på de ting, jeg laver for at øve mig ... så jeg synes, det er en fornuftig måde at gøre tingene på. Helt sikkert langt bedre end skide chatGPT