Syntese af trans-2,5-dimethoxy-beta-nitrostyren med højt udbytte (detaljeret beskrivelse)

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
Denne RXN er en gave, der bliver ved med at give! haha

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
Okay @FENTAMAS,

Fair play til dig - jeg har mindst firedoblet mit udbytte ved blot at beholde filtratet og følge dine instruktioner. Jeg filtrerer stadig kun det sidste - jeg tilføjede ENDNU mere vand og fik ENDNU mere udfældning, selv da jeg virkelig ikke forventede det og troede, at RM var færdig.

I betragtning af hvor meget mere jeg fik ud af det ved blot at tilføje vand og holde det koldt, gætter jeg på, at hvis jeg havde beholdt den sidste RM og gjort det samme, ville jeg sandsynligvis have fået endnu mere ud af det. Den eneste grund til, at jeg siger det, var dens vilje til at krystallisere selv ved høje temperaturer som 30 °C - det var virkelig utroligt!

Jeg lærte også, at man skal sørge for at køle alt, hvad man ønsker at vaske, ned i fryseren ...

Jeg er ikke langt fra at være løbet tør for udgangsaldehydet - selvom jeg selvfølgelig kunne skaffe mere, og måske gør jeg det, MEN jeg har noget 3,4,5-trimethoxyBA, der kommer i løs vægt i stedet.
Jeg tænkte, at jeg ville give den reduktive animation af cyclohexanon et forsøg, og hvis jeg ikke kan klare det, som papiret foreslår, vil jeg bare købe det fra min ven, der kan bestille ting fra sigma, tror jeg. Det var der, ethylendiaminen kom fra til denne RXN - det samme gælder faktisk for alt, nu jeg tænker over det - bortset fra GAA ...

Nå, men som altid ævler jeg løs, men jeg ville bare sige oprigtig tak.

Jeg arbejder mig i øjeblikket gennem bøgerne 'organisk kemi som andetsprog', sagen er, at jeg også laver en BA hons i kunst, og så bliver jeg sandsynligvis nødt til at kombinere de to og lave nogle pigmenter for at være ærlig.
Og så bruge dem til at skrive et essay om eller bruge dem til at male med. Vi får se...

Jeg elsker, hvor alsidig kemi er. Hvis du har en interesse, indeholder den næsten helt sikkert kemi på et eller andet tidspunkt.

FENTAMAS

Don't buy from me
Resident
Reaction score
68
Det er godt, at du fik resten i krystallinsk form, men dine sidste afgrøder skal du hellere holde hver for sig, ikke kombinere dem.
Hvis du har tid, kan du prøve at omkrystallisere det sidste produkt, du får, for at forenkle identifikationen.
Jeg tvivler alvorligt på, at det udelukkende er 2,5-DMNS, da det ikke har så stor opløselighed, at det forbliver så godt i din fryseopløsning.
Der er en stor chance for, at dit aldehyd er blandet med noget andet.
Jeg ved, at din leverandør sendte dig mange produkter af god kvalitet, men der er stor forskel på almindelige enkle og billige reagenser, der masseproduceres i de industrielle faciliteter, og direkte eller indirekte lægemiddelforstadier, der har ubetydelig lovlig brug, især hvis vi taler om sorte / grå markeder.
Det er derfor, jeg bemærkede den indledende kvalitetskontrol i første omgang af denne syntese. Kemikere renser ofte deres reagenser før synteser, selv fra velkendte store leverandører, så i dette miljø kan du ikke stole på nogens ord.

En teknik som at kontrollere smeltepunktet er meget enkel, især for lavt smeltende materialer som denne 2,5-DMBA.
Hvis det begynder at smelte ved mindst 45-46C og bliver helt flydende inden for +2-3C, så er der en chance for, at renheden er acceptabel.
Se nogle videoinstruktioner om, hvordan du gør det rigtigt. Tyndt glaskapillarrør, omrøring, langsom opvarmningshastighed over 40C osv.

Som jeg kan se, har du allerede prøvet TLC, det er en endnu bedre måde at opdage eventuelle forfalskninger på, men du bør helt sikkert forbedre dine færdigheder og helst få nogle plader med fluorescerende 254nm UV-indikator, kortbølget UV-lyskilde (UV-C, helt usynlig), filtre til at beskytte dine øjne, rene opløsningsmidler osv. Jeg har desværre ikke tid til at lære dig det her i skriftlig form og forklare hvert trin. Men du kan selvfølgelig få nogle gode lektioner på youtube.
Det er lidt dyrt, men jeg kan forsikre dig om, at hvis du får gode færdigheder med denne analysemetode, vil dine kemifærdigheder og reaktionsudbytter gøre et kvantespring fra dit nuværende niveau efter lidt øvelse med organiske reaktioner kontrolleret af TLC.

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
Det er et rigtig godt svar på alt mit vrøvl.
For at være ærlig er jeg begyndt at arbejde mig igennem en bog, der hedder 'organisk kemi som andetsprog' - jeg ved, at Hamilton Morris anbefaler den meget, og indtil videre virker den ekstremt nyttig, men jeg har på fornemmelsen, at det kommer til at tage - ja, resten af mit liv at lære den til en acceptabel standard!

Åh ja, jeg har uden tvivl samlet hvert enkelt filter i et separat hætteglas.

Jeg smeltede faktisk noget i dag ved et uheld og blev ret overrasket over, hvor lav en temperatur det begyndte at smelte ved! Hvilket er et godt tegn, tror jeg.... selvom det ikke blev overvåget - jeg prøvede bare at varme det lidt op for at sikre mig, at det var tørt - ingen anelse om, hvorfor jeg ikke bare lagde det i ekssikkatoren sammen med resten, men hey.

Jeg skal finde en god YouTube-video til begge emner, men ja, grunden til at samle alting separat er bare, at jeg kan re-x'e hver enkelt.

Jeg indså, at det faktisk slet ikke behøvede fryseren - køleskabet ville have været mere end tilstrækkeligt til at krystallisere produktet i, så jeg tror, det er beta-2,5-DMONS - de er stadig nåleformede krystaller, der ser meget ud som det sidste parti, bare ikke så lange på nogen måde. De er stadig skår og har PRÆCIS samme farve, så jeg vil sige, at det har en god chance - især efter at have smeltet nogle i dag!
Jeg sværger, at jeg slog det op, og der stod noget med et højt smeltepunkt i 90'erne, MEN jeg har lavet noget andet siden da, og jeg kan have forvekslet b.p. for nitroethan med smeltepunktet for dette stof.

Uanset hvad var jeg meget overrasket over, at det smeltede, for jeg varmede bare nogle silicagelperler lidt op for at fjerne noget opløsningsmiddel på dem, og jeg kunne sagtens holde ud at stikke hænderne ned i det for at røre ved dem, og det smeltede stadig.

Vi får se - ja, jeg har også brug for at forbedre min TLC, men jeg vil bare arbejde mig igennem de bøger på to semestre, jeg talte om tidligere, først.
Jeg kan i det mindste læse de forbandede linjebindingstegninger nu! Jeg mener, jeg forstod kulstofferne, men var ikke klar over hydrogenerne og bare de generelle regler!

Jeg kan godt lide den måde, den gennemgår tingene på i en bestemt rækkefølge. Det er måske ikke direkte relateret til det, jeg laver endnu - men alt, hvad jeg har lært indtil videre fra den bog, er blevet anvendt på de ting, jeg laver for at øve mig ... så jeg synes, det er en fornuftig måde at gøre tingene på. Helt sikkert langt bedre end skide chatGPT 🤨

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
Og hvad angår re-x'ing af reagenser, uanset hvem de kommer fra ... fair play. Jeg vil begynde at gøre det i så fald ...
Jeg går ud fra, at det er ret nemt - jeg gør det til den næste reaktion - jeg har 15 g tilbage, så jeg kan lave endnu en 10 g reaktion, denne gang har jeg også præ-rex'et aldehyden. Det var lidt sandet og klumpet, så måske har du ret.

Jeg har en hel del (i det mindste for mig) 3,4,5-TMOBA på vej, så i dag har jeg adskilt nitroethan fra DCM denne gang i stedet for nitromethan.
Jeg vil sandsynligvis prøve at lave noget P2NP i morgen - noget jeg har ønsket at prøve i evigheder ... og så når 3,4,5 kommer, håber jeg at kunne lave noget meskalin og også noget TMA - det er noget, jeg kun nogensinde har 'købt før' fra det mørke web, og det føltes som en hardcore dissociativ - faktisk var min oplevelse med dem MEGET lig mine oplevelser med 3-meo-pcp. Black out i timevis, og da jeg kom til mig selv igen, havde jeg brækkede og blå tæer.

Så jeg har INGEN anelse om, hvad der var i de tabletter, men de var forfærdelige ... så jeg er nysgerrig efter TMA.

M først dog! 🤞

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
@FENTAMAS

Jeg ville bare sige tak for at understrege vigtigheden af at omkrystallisere reagenser, før man starter sine reaktioner.

Jeg har indset, at den tryptamin, jeg arbejdede med, ikke var særlig ren, fordi den nu er massive krystaller, der er hvide i stedet for som beskidt brun/gul.

Når jeg skal lave Henry-reaktionen igen med den syntese, vi talte om her (men også når jeg skal lave den på den 3,4,5-TMOBA, jeg lige har modtaget), vil jeg helt sikkert re-x'e aldehyden først denne gang.

Det giver ikke mening at sørge for, at alt andet er superrent (som ethylendiamin og GAA), hvis hovedreagensen ikke er ren! Duh!

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
@FENTAMAS Hej, undskyld, et sidste spørgsmål...

Hvad lavede du din 2,5-DMOBA af til at starte med? Det virkede meget opløseligt i methanol, så jeg tænkte måske lidt methanol og vand? Hvis du kender en bedre blanding, må du endelig sige til...

Jeg har lige prøvet at lave en re-x af b-2,5-DMONS fra methanol først, men det gik ikke så godt, så jeg endte med at kigge på shulgins syntese af 2c-h og så, at han brugte IPA, så jeg gjorde det ud fra det, hvilket så ud til at gå bedre.

Jeg kan bare ikke finde ud af, hvad jeg skal gøre med 2,5-startaldehydet.

FENTAMAS

Don't buy from me
Resident
Reaction score
68
Vandig IPA eller kortvarig vakuumdestillation med 2-trins oliepumpe med frisk olie.
Brug adapter som på billedet nedenfor eller ved at forbinde 2 RBF'er (bulb-to-bulb-destillation): enhalset kolbe forbindes til tohalset kolbe, og den frie hals via adapteren går til vakuum.
En lettere måde at rense det på ville være via bisulfitaddukt, dette aldehyd danner det ret godt. Så du kan estimere aldehydindholdet i dit pulver, måske er det allerede rent nok.
Måske er der andre foretrukne opløsningsmiddelsystemer til r-x'ing af 2,5-DMBA, jeg kan ikke huske det.
Med hensyn til nistrostyrener skrev jeg helt fra begyndelsen, at du skulle bruge et alkohol-vand-system.
iu

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
Interessant, da jeg bogstaveligt talt lige har bestilt et short path-destillationshoved!
Ja, jeg taler ikke om nitrostyrenerne, jeg havde god succes med at følge dine teknikker om det.
Det er mere mig, der bare prøver at sikre en så effektiv reaktion som muligt virkelig og forsøger at maksimere udbyttet.

Ja, det var det, jeg tænkte på at gøre; en alkohol / vandblanding - har jeg ret i at tro, at jeg opløser det i en alkohol og derefter bare tilføjer dist. Vand, indtil det bliver grumset og holder op med at udfælde.
Skal jeg så opvarme det igen, så aldehyden opløses igen, og derefter køle det langsomt ned, eller skal jeg bare sætte det i køleskabet, så snart du har set det blive grumset af vand?

Interessant med den korte destillationsvej - jeg tror, det ville være at foretrække, bortset fra at jeg ikke har en to-trins pumpe - kun en enkelt-trins roterende vinge. Jeg har lige købt ny olie, men den ser så anderledes ud end de originale klare ting, at det sandsynligvis er værd at sende en e-mail til producenten for at kontrollere, om det er ok. Anyway irrelevant, men ja, ideen bag at købe den korte vej enhed var til sidst at købe en anstændig pumpe og gøre denne slags ting. Måske endda destillere tryptamin under vakuum også for bedre rensning, men vi får se. Disse ting tager tid...

Tak for al jeres hjælp og forslag - det virker måske som om, jeg ikke følger dem til tider, men det lover jeg, at jeg gør! Jeg er faktisk så bange for at miste denne information, at jeg har gemt det hele. Jeg ved, hvordan gode tråde bare kan forsvinde!

FENTAMAS

Don't buy from me
Resident
Reaction score
68
I dette tilfælde kan du starte med at blande alkohol og vand og derefter afkøle det langsomt trinvis: til RT, derefter i køleskabet og til sidst i fryseren, hvis det er nødvendigt.
Men din beskrevne teknik er meget korrekt, og jeg er glad for, at du selv har lært den. Den bruges mest til at krystallisere forskellige salte fra et passende opløsningsmiddel ved at tilsætte ether.

Til korttidsdestillation af stoffer, der er krystallinske ved RT, skal man helst have en varmepistol ved hånden for at forhindre tilstopning.
Men ting med lavt smeltepunkt som 2,5-DMBA kan godt gå direkte til modtagerkolben uden problemer, hvis det gøres på en varm sommerdag med tilstrækkelig destillationshastighed, og du ikke kører noget vand gennem kondensatoren.

KKQ3fajxlu

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
Åh, hvor interessant. Ja, jeg har set varmepistolen blive brugt før, men hovedsageligt til at få (mest THC) ud af opsamlingskolben, når den bliver helt klistret.
Det giver mening at prøve at bruge den til at stoppe tilstopning, ja.
Nice one @FENTAMAS for at give mig mulighed for at lære , men også pege mig præcis, hvor jeg skal gå for at gøre det !!!
Respekt til dig.

Jeg føler mig faktisk godt tilpas med at følge en af Shulgins metoder til det første trin i meskalin og har alt, hvad jeg har brug for.

Jeg vil dog starte med den korteste af de to! Eftersom jeg har gjort mig den ulejlighed at skaffe cyclohexylamin!

Jeg er dog sikker på, at jeg vil falde tilbage på ammoniumacetat tbf

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
@FENTAMAS Har du prøvet denne syntese - kun ved at erstatte nitromethan med et støkiometrisk overskud af nitromethan i stedet for at danne den relevante nitropropen?
Jeg tænker langt nede på linjen for måske at lave noget DOB - som jeg indså bruger 2,5-DMOAmphetamine som et udgangsmateriale (noget jeg aldrig har indset!)

Bare nysgerrig - da jeg har kigget på at lave noget 3,4,5-trimethoxynitropropen, da jeg lige har lavet 3,4,5-nitrostyren.

Jeg prøver at samle så mange som muligt, så jeg kan reducere dem ved hjælp af den LiAlH4, jeg har.
Ellers vil jeg bruge NaBH4 + CuCl2 i stedet.

FENTAMAS

Don't buy from me
Resident
Reaction score
68
Nej, jeg er ikke en stor fan af langtidsvirkende vasokonstriktorer.
Hvis du har både NaBH4 og LiAlH4, anbefaler jeg, at du bruger den første til PEA'er og den sidste (LAH) til asymmetriske tryptaminer som 5-MeO-MiPT, 5-MeO-MET osv.

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
Er det rigtigt? Okay, du har dybest set fortalt mig det modsatte af, hvad jeg havde tænkt mig at gøre lol

Jeg har ikke rigtig planer om at udforske mange af 5-meo-tryptaminerne, men jeg har udført kolde reduktive aminationer på tryptamin, og jeg ved, at teorien er den samme, hvis jeg starter fra 5-meo-tryptamin. Du mener vel ikke, at du skal bruge LiAlH4 til det? Boro fungerer godt til det formål.

Mener du, hvis jeg fik disse 5-Meo tryptaminer via picktet-Spengler reaktion? Hvis det overhovedet er muligt med 5-meo tryptaminer.

Du har kastet mig lidt med det!
Jeg har ærligt talt ikke engang givet nogen 5-MEO tryptamin nogen tanke indtil videre!

Jeg har nok på min tallerken med alle disse blomstrende reduktioner af nitrostyren - jeg ved, at jeg har set folk reducere dem med NaBH4 og en katalysator - det var CuCl2 for jeg tror mescaline? Noget i den stil...

Jeg tænkte bare - jeg har 30 g LiAlH4 og en næsten ubegrænset forsyning af NaBH4, da det er lovligt her, så ja. Jeg tænkte bare, at jeg ville følge Shulgins proces i det mindste for noget.

Det er alt sammen interessant, og jeg lærer noget med alt, hvad jeg gør! Selv om det er en lille ting, som at man ikke må overfylde olien i sin vakuumpumpe, for så sprøjter den ud gennem udluftningen over hele loftet! ...og mig selv selvfølgelig!

FENTAMAS

Don't buy from me
Resident
Reaction score
68
NaBH4 for DMT og andre substituerede DMT'er fungerer fint.
Jeg mente asymmetriske N,N-methyl,alkyltryptaminer, der er tilgængelige via reduktion af formylmellemproduktet til NMT først.
Der er dog forskellige tilgange til at få de ønskede produkter, hver med sine egne fordele og ulemper.

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
Ja, det var det, jeg gik ud fra, at du mente ... på en måde. Jeg gik bestemt ud fra, at du ikke mente den nemme syntese, jeg har fulgt for simple tryptaminer!

Det er interessant, ja, jeg overvejede ikke rigtig vasokonstriktor-tingen for at være retfærdig. Ja, jeg kan huske, at jeg havde bronco dragonfly og ikke særlig godt kunne lide det aspekt ...

Det er mere et tilfælde af, at jeg har dette og dette, hvilke forskellige ting kan jeg lave! Jeg indtager faktisk sjældent de psykedeliske stoffer, jeg fremstiller - måske en gang hver anden måned, og det er DMT, som varer omkring ti minutter, så ja, jeg tror, du har ret i det ...

Jeg har svært ved at afsætte 8 timer eller deromkring til et LSD-trip. Det ser ud til at forsvinde hurtigere for mig end for andre, men jeg elsker det stadig.

Jeg tror, at mit ultimative mål er 2c-e. Det tager lang tid at komme i gang, og det varer også længe, men jeg har haft nogle fantastiske ture med det, da alle disse stoffer var let tilgængelige fra Kina og Canada.

Når det er sagt - jeg har faktisk alt på lager til at lave 2c-b, så det er mit første mål - derfor spurgte jeg om DOB - fordi jeg har brom lol

Swirly

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
6
2c-e virker heller ikke svær i sidste ende:

Du har allerede lært Henry-reaktionen, så lav nu NaBH4+ Cu(II)Cl-reduktionen, og alt vil falde på plads.

Og der blev endda solgt noget 4-ethyl-2,5-dimethoxynitrostyren på etsy for nylig, omend det var en smule dyrt. Jeg kan ikke finde det nu.

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
Etsy er en af dem - min bedste leverandør fandt jeg gennem Etsy. Faktisk mødte jeg den person, der gjorde det muligt for mig at lave det meste af denne kemi, gennem Etsy.
Jeg glemmer bare at søge på det regelmæssigt - jeg har også set relevante nitrostyrener der, men som du siger, var det dyrt, og jeg regnede med, at jeg havde brug for øvelsen i at få aldehydet hele vejen til phenethylamin.
Jeg ved ikke hvorfor - der var bare noget i mig, der ønskede at se disse utrolige farvestrålende nålekrystaller vokse ... det er virkelig helt utroligt. Især når det kommer fra en reaktion, som jeg havde problemer med at få til at krystallisere (DMT).

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
Og ja, jeg har tænkt mig at starte med CuCl2 + NaBH4-metoden ...

FENTAMAS

Don't buy from me
Resident
Reaction score
68
@Swirly, ja, det er bestemt imponerende beskrivelser.
Desværre er Benignium ikke længere aktiv der, men jeg håber, at han forbereder noget endnu mere lækkert til os.
Jeg tænkte på at overføre dem hertil i et mere struktureret format samt nogle andre publikationer på SM.
Tak for påmindelsen.

Rabidreject

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Reaction score
29
Det er alt sammen virkelig nyttigt og interessant...

Jeg kom faktisk tilbage her, fordi jeg indså, at min Benzo-detox-hærgede hjerne sagde Picktet-Spengler-reaktionen tidligere med hensyn til tryptaminer og brug af LAH til det. Hjerneprut!
Jeg mente faktisk den reaktion, hvorved tryptaminer konstrueres via indol....mind dig, jeg formoder, at det er sådan, at shulgin kommer fra tryptamin til ting som DMT, så jeg tror, jeg får hvad du mener.

Jeg har lavet en masse reduktive animationer ved lave temperaturer, hvor Picktet-spengler-reaktionen er en sidereaktion (og derfor kører ved lave temperaturer), så det må du undskylde - selvom det ser ud til, at samtalen er gået videre omkring mine hjerneprutter og skriveprutter!
Jeg mente også bromo dragonfly tidligere!

Ja, det er i bund og grund derfor, jeg har tænkt mig at omdanne al 2,5-DMOBA til nitrostyren og derefter til 2c-h.

På den måde kan det opbevares som saltet og dybest set, når jeg støder på ethyleringsmidlet (jeg kan ikke sige, at jeg har læst de linkede synteser endnu for at sige, hvad det er - men det vil jeg!) Og så kan jeg bromere noget af det og bare opbevare resten.

Jeg prøver at lave 3,4,5 nitropropen i øjeblikket og går efter shulgins beskrivelse af en mørkerød opløsning såvel som Mescaline / TMA-videoen her, min virker lidt for orange - for at være ærlig har jeg aldrig lavet en vellykket syntese med denne nitroethan (men det betyder ikke rigtig noget, da jeg kun har prøvet at bruge det en gang før) - jeg er ved den del, hvor jeg skal fjerne opløsningsmidlet under vakuum (tider som disse ønsker jeg, at jeg havde en rotovap!)

Folkens, jeg er SÅ tæt på at være fri for benzoer efter mere end tyve år - abstinenserne havde taget over et år på dette tidspunkt. Jeg ville gerne sige undskyld, da jeg konstant har en tåget hjerne og så ofte laver fejl her, når jeg husker information! For at tilføje endnu et lag af irritation er det hele videnskabssnak, som min enheds stavekontrol tydeligvis ikke kan lide! Der er kun få uger tilbage nu, og jeg kan ikke vente....

Jeg må indrømme, at kemi har været en dejlig distraktion, og DMT og andre simple tryptaminer, som det indtil videre har givet, har bestemt hjulpet!
Det bliver interessant, når jeg genstarter min BA Hons i kunst, samtidig med at jeg studerer kemibøger på universitetsniveau i min fritid, haha, lidt af en skør blanding for at være ærlig! Livet er ... interessant 🤷