Okay, så jeg har ikke en rotovap, og syntesen sagde, at jeg skulle fjerne det overskydende opløsningsmiddel under vakuum, så den eneste mulighed, jeg virkelig havde, var bare en normal vakuumdestillation.
Så jeg satte det op ved hjælp af min kappe og lamelpumpe.
Jeg står tilbage med en mørk ravfarvet/rød olie (jeg forestiller mig, at der også er en rest af nitromethan). Jeg vil forsøge at få den til at krystallisere med temperaturændringer, men hvis den nægter at danne krystaller, må jeg vel omdanne olien fra noget - det er TMA Henry-reaktionen, jeg prøver her, da jeg havde god succes med nitrostyren-versionen af den samme reaktion.
Som jeg sagde, fulgte jeg i det væsentlige videoen her for meskalin / TMA, mens jeg også læste Shulgins opskrivninger, da han nævner ting som farve osv. Jeg tror, at han måske også har efterladt en olie i denne syntese, men ærligt talt har jeg læst så mange forskellige Henry-reaktioner i de sidste par uger, at jeg tror, at mit hoved er lidt overbelastet med sådanne lignende ting.
Jeg burde virkelig bare prøve en syntese fra start til slut, men det ser aldrig ud til at lykkes for mig!
Jeg indså tidligere, at jeg allerede har to nitrostyrener, der skal reduceres - hvis denne TMA-syntese virker for mig, og jeg får krystalliseret nitropropenen, vil jeg have masser af ting at prøve, når jeg skal reducere dem alle ... lidt af en fjollet måde at gøre tingene på, men hey ho!
Jeg vejede også den tørre, rå b-3,4,5-TMONS, og jeg tror, det var omkring 8 g.
Jeg ved, at det sandsynligvis virker meget unøjagtigt og et skøn, og til en vis grad er det, fordi jeg vejede det i morges ... Jeg faldt igen på min medicin for et par dage siden, så mine hoveder er temmelig tåget.
Nå, men tak for al hjælpen og alle forslagene - jeg vil begynde at trille videre med reduktionerne nu, tror jeg.
Jeg har egentlig ventet i omkring 20-25 år på at prøve meskalin og købte først en meskalinproducerende kaktus omkring den tid. Jeg har nu så mange forskellige Trichocerius-arter - jeg har ikke meget lyst til at hugge 20+ år gamle, smukke kaktusser op, når man bare kan bestille et aldehyd fra det skide Kina!
Så vidt jeg har forstået, kommer meget af sygdommen med meskalin også fra plantematerialet, som folk ikke skiller sig ordentligt af med eller bare spiser selve kaktuskødet.
Uanset hvad, så er jeg meget bange for at føle mig syg, så jeg har aldrig taget mig sammen til det...
Nu er jeg kun et skridt væk - okay, to eller tre, afhængigt af hvor meget jeg skal re-x'e.
Det ville dog være rart at have den ene nitropropen; det må jeg indrømme.
Jeg synes at have problemer med at lave nitropropener, så jeg gætter på, at den nitroethan, jeg kan få, ikke er så god eller ren efter destillation som den nitromethanblanding, jeg køber.
Jeg kunne virkelig godt tænke mig en rotovap, må jeg indrømme.
Jeg blev overrasket over, hvor højt jeg var nødt til at sætte min kappe lige nu, da jeg lavede en vakuumdestillation.
Vakuummet blev holdt på 0,9 bar, temperaturen var 40c på destillationstermometeret og lige over det på det, der sidder i selve RM.
Jeg var bare overrasket over, hvor højt jeg var nødt til at have min kappe, selv om temperaturen var lav inde i kolben.
Det var den første vakuumdestillation, jeg har lavet, og jeg slukkede for den, lige da den nærmede sig 70 °C, udelukkende fordi fyren i syntesen indstillede sit rotovap-bad til 82, og så tænkte jeg, at jeg ikke ville opvarme det for meget ...
Det irriterer mig virkelig, når jeg ser folk, der bruger en rotovap til at udtrække ting til brug i deres 'mixologi', hvor de laver alkoholiske drikke.
Jeg ser den slags mennesker på YouTube, og selv om jeg godt kan lide at bruge redskaber til ting, de egentlig ikke er lavet til, så skammer jeg mig ikke over at indrømme, at jeg bare er misundelig på dem!
Jeg ved godt, at folk siger, at man ikke har brug for et, medmindre man har en vis mængde output, men det ville alligevel gøre det nemmere at bestille opløsningsmidler - hvilket er ret vigtigt for et "hemmeligt" laboratorium. (Ikke at jeg virkelig vil kalde mit sted for et laboratorium, men det er det vel i en løs betydning af ordet!)
I hvert fald i forhold til ting som DCM, som jeg ikke rigtig må bruge - det reducerer bare faren.
Helt ærligt tror jeg dog, at jeg ville bruge en til at reducere reaktionsblandinger og re-x'er. At få ting til at bryde sammen uden at blive udsat for en masse luft. Vakuumdestillation er lidt af en mundfuld i forhold til bare at hælde det, man har, i en kolbe og tænde for apparatet!