Hei, olen melko uusi orgaanisen kemian alalla (9 kuukautta tai niin nyt, ei muuta kokemusta kemiasta )ja olen syntetisoinut amfetamiinia Al/Hg-reitin kautta muutamia kymmeniä kertoja viimeisten parin kuukauden aikana.
Pystyin pelkistämään jopa 120g P2NP:tä 20L:n pyöreäpohjaisessa pullossa. Lopputuotteen puhtaus oli ilmiömäinen viimeisissä synteeseissä.
Useimmiten jouduin puhdistamaan amfetamiinisulfaatin vain kerran pro forma asetonilla, koska se oli jo niin valkoinen.
NaBH4/CuCl²-reitti oli mielestäni mielenkiintoinen, koska kunnioitan suuresti elohopean kanssa työskentelyä, se oli jo kolme kertaa johtanut rajuun eksotermiseen reaktioon, sitä oli levinnyt suuri määrä koko huoneeseen, ja haluaisin jatkossa toimia ilman sitä.
Pelkistäminen NaBH4/CuCl²:llä mahdollistaa myös huomattavasti suuremman saannon vain puolet pienemmällä pullolla.
Tähän mennessä olen syntetisoinut kolme kertaa. Ensimmäisellä kerralla 80 g P2NP, toisella kerralla 200 g P2NP ja viimeisellä kerralla 250 g P2NP.
Viimeisin oli kaikista paras, sillä onnistuin pitämään lämpötiloista tarkkaan kiinni.
Minun pitäisi myös mainita, että lyhentääkseni P2NP:n antamista asetan pullon suureen astiaan, joka on täynnä jäätä, jota sitten lämmitän keittolevyn päällä. Pystyin täyttämään koko 250 g P2NP:tä pulloon reilussa kolmessa vartissa ilman, että lämpötila ylitti 60 °C:n rajan. Vaikuttaako tämä reaktioon boorihydridin kanssa?
Kaikesta huolellisuudesta huolimatta sulfaatti haisee lopussa hieman makealta ja pistävältä, vaikka väri on lumivalkoinen. Koostumus on myös paljon kiteisempi, murskattaessa se rapisee pehmeästi.
Olen puhdistanut sitä useita kertoja asetonilla ja DCM:llä, suodattanut Buchnerin suppilossa jne.
Näyttää ehdottomasti siltä, että sulfaatin rinnalle on tullut toinenkin suola.
Onko teille koskaan tapahtunut vastaavaa?
Onko mahdollista, että natriumboorihydridi, jos se ei ole täysin liuennut, sekoittuu amfetamiinin vapaaseen emäkseen ja muuttuu natriumsuolaksi, kun se neutraloidaan H²SO4:lla?
Kama myös polttaa pahasti nenässä. Erään ystäväni nenästä valui vetistä nenänlimaa useiden minuuttien ajan heti vetämisen jälkeen.
Ja nyt varsinainen kysymys: jos siinä on toista suolaa, miten tai millä menetelmällä voin erottaa nämä kaksi ainetta toisistaan?
Olen pikkuhiljaa tulossa tieni päähän.
Kiitos jo etukäteen kärsivällisyydestä lukea koko teksti
Olen kiitollinen kaikista neuvoista.
Mr.Magic