Fenyyliasetonin (P2P) synteesi bentsaldehydistä butanonilla

lalalander

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2023
Messages
50
Reaction score
20
Points
8
Kaikki sanovat, että tässä menetelmässä on puutteita. Onko kukaan koskaan todella saanut merkittäviä saantoja tällä menetelmällä?
 

Ortist

Don't buy from me
Resident
Joined
Apr 29, 2023
Messages
89
Solutions
1
Reaction score
54
Points
18
Olen käyttänyt tätä menetelmää monta kertaa. Muokattu hieman. Parhaat tulokset sain 30ml P2P:tä 100ml bentsaldehydistä. Tunnen myös muutamia ihmisiä, jotka ovat tutkineet tätä reaktiota paljon; heidän parhaat tuloksensa olivat noin 35 ml P2P:tä.

Työskentelytapa: - Työskentelymenetelmä:

1. Valmistetaan metyylifenyyli-butenoni seuraavasti: 500ml bentsaldehydiä sekoitetaan 1000ml MEK:iin. Seos jäähdytetään jäällä täytetyssä tynnyrissä noin +5 asteeseen.
2. Lisätään 35-37-prosenttista HCL:ää (lisätään 100 g puhdasta HCL:ää, mikä vastaa noin 286 ml 37-prosenttista HCL:ää).
3. Sekoitetaan ja pidetään ämpärissä, jossa on jäätä, yön yli, jotta jää sulaa.
4. Odota vielä 24 tuntia.
5. Laita se erotussuppiloon, hävitä alempi kerros.
6. Huuhtele tummanruskea-punainen seos 500 ml:lla vettä, hävitä vesi.
7. Tislaa kaikki, mikä kiehuu alle 150 asteen lämpötilassa ilmakehän paineessa, ja hävitä se.
8. Tislaa loput tyhjiössä, jolloin saat keltaista öljyä.

Tämä öljy tummuu seistessään viikon kuluessa.


Bayer-Villiger:
1. Lisätään 100 ml edellä valmistettua öljyä 300 ml:n jääetikkahapon ja 100 ml:n 50 %:n vetyperoksidin seokseen.
2. Kuumenna ja sekoita 55 asteessa.
3. Kun reaktio alkaa, lämpötila nousee yli 55..60 (noin 1..2 tuntia): tämä on merkki lämmityksen sammuttamisesta. Jos lämpötila nousee 70 asteeseen, jäähdytä pulloa hieman juoksevan veden alla.
4. Sekoita, kunnes lämpötila laskee takaisin 50..55 asteeseen, ja kytke sitten lämmitys uudelleen päälle.
5. Sekoita ja kuumenna 6 tuntia.
7. Kaada seos 1 litraan vettä, uuta 3 kertaa 100+100+100ml DCM:llä.
8. Tislaa DCM pois


Saponifiointi:
1. Laita edellä olevassa vaiheessa saatu Bayer-Villiger-tuote pulloon sekoittaen. Lisätään hitaasti
NaOH-liuos (30 g NaOH, 250 ml vettä, 250 ml etanolia). Hitaasti eli pisaroittain, noin 3..5 pisaraa sekunnissa. Seos muuttuu punertavan oranssiksi.

2. Lisäyksen lopussa pH:n pitäisi olla yli 12.
3. Lisätään seokseen etikkahappoa (mikä tahansa prosenttiosuus), kunnes pH on neutraali. Seos muuttuu keltaiseksi
4. Kaada tämä 1 litraan vettä ja uuta 3 kertaa 100+100+100 ml:lla DCM:ää.
5. Tislaa DCM ja jäljet etanolista pois ilmanpaineessa.
6. Tislaa P2P tyhjiössä.
7. Kolviin jää paljon tervaa.
 
View previous replies…

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Opettaja, epäonnistuin menetelmälläsi! Pitääkö minun refluksoida, kun kuumennan ja sekoitan 100 ml öljyä, 100 ml vetyperoksidia ja 300 ml jääetikkaa? En käyttänyt refluksia ja uutin padolla, vain tummemman värinen alempi kerrosneste jäi jäljelle.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
Olen pessyt P2P:ni 2 kertaa, ja se on edelleen punaisen värinen, kun kaikki se (~20 ml) istuu mittapullossani.
Kun se oli pyrex-astiassani, se oli kirkkaan värinen, ja kun se oli kiinni välineessä, josta otin sen pois, se oli keltaisen värinen.
Onko tämä normaalia? Se on öljymuodossa, ja haju on hyvin hunajamainen.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Kun otan käyttöön vetykloridin, se muuttuu myös punaiseksi.
 
View previous replies…

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
Lisää vettä Leuckartille? Vai miksi?
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
Olen vähitellen lämmittänyt nyt noin 5 tuntia. Reaktiolämpötilani on ollut 160 C nyt noin 3 tunnin ajan (digimittarini on pullon ulkopuolella). Olen valmis 24 tunnin reaktioon, mutta mitä mieltä olette, kuinka monta tuntia minun pitäisi lämmittää tätä. Minulla on AlCl3-katalyytti, formamidi, P2P:ni ja muurahaishappo siellä kiehumakivien kanssa.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
Nyt on kulunut noin 25 tuntia ~ 155 C, mutta en ole vieläkään valmis.
Hyvää kuplimista edelleen käynnissä.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
Lopetin refluksoinnin 27:nnellä tunnilla. Jäljelle jäi musta hyvin paksu öljy, joka haisee amiinille. Odotan vain huomenna, että saan liuottimeni jatkamaan.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Opettaja, jos laitteessani on vain 1000 ml:n laite, miten minun pitäisi toimia?
 

G.Patton

Expert
Joined
Jul 5, 2021
Messages
2,654
Solutions
3
Reaction score
2,732
Points
113
Deals
1
Voiko u muotoilla kysymyksesi uudelleen oikein? Se ei ole ymmärrettävää.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Laitteessani on vain enintään 1000ml, ja minulla on kaikki tämän synteesimenetelmän asiantuntijat. Vain sinä voit vastata minulle. Kiitos. Olen erittäin kiitollinen
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Vaihe 2: 10 litraa etikkahappoa täyttää pullon. Miten muut liuottimet voidaan vielä täyttää
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
Miksi olet tällä foorumilla tai tällä verkkosivustolla? Olen vain utelias.
 
View previous replies…

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Haluan oppia, miten fenyyliasetonia syntetisoidaan amfetamiinin synteesissä.
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
No, mitä voin sanoa. Ensimmäiseksi suosittelen sinulle , on lukea joitakin kemian kirjoja, kuten Uncle Fester Secrets of Methamphetamine Manufacture vol.8. Aloita siitä. Lukekaa ja oppikaa, niin teidän ei tarvitse kysyä mitään peruskysymyksiä, joita monet meistä eivät vaivaudu kertomaan teille, koska tällaisiin perusasioihin vastaaminen veisi niin paljon aikaa, että siitä tulisi työtä. Teidän on siis luettava, jotta voitte edes ajatella amfetamiinin valmistusta.
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Kiitos paljon ohjauksestanne, opettaja
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Olen löytänyt monia menetelmiä fenyyliasetonin syntetisoimiseksi, vain tämän menetelmän. Minulla on vain materiaalit, mutta väline on vain 1000ml. Voiko opettaja opettaa minulle
 

Joker_55555

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
Jun 17, 2022
Messages
100
Reaction score
25
Points
28


Hei

Mikä on saatu p2p:n puhtaus?
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,307
Solutions
4
Reaction score
879
Points
113
Katsoin tätä reaktiota aiemmin, kun tajusin, että Ace-laitteistolla on varastossa metyylietyyliketonia. Aka butanoni
 

TheNut22

Don't buy from me
Resident
Language
🇬🇧
Joined
Feb 12, 2024
Messages
147
Reaction score
66
Points
28
Siellä missä asun, sitä myydään nykyään vain suihkeena. Se oli satunnainen neste 90-2000-luvuilla rautakaupoissa, ja luulen, että se katoaa pian myös nettikaupoista, koska en ole löytänyt sitä rautakauppojen kuorista mistään. Siksi jatkan P2P:n tekemistä tällä tavalla. Myös tämä on melko helppo syntetisaattori kun sen tekee vain pari kertaa opetella.
 

Osmosis Vanderwaal

Moderator in US section
Resident
Joined
Jan 15, 2023
Messages
1,307
Solutions
4
Reaction score
879
Points
113
He ovat lopettaneet sen myynnin täälläkin. MEK korviketta on joka hyllyssä, mutta minulla on riittävästi etyyliasetaattia (sitä se on)Ace myy sinulle tynnyrin sitä. Ässällä oli VM&P lipeää rikkihappoa suolahappoa (HCL) MEK etyyliasetaattia, dietyylieetteriä ja 10 muuta hankalasti löydettävää asiaa. Ksyleeniä varastossa (luulen että se on sekalaista lajiketta) tolueenia MAYBE (sitä on todella viety hyllyistä) trikloorieteeniä (korinoitua jarrupuhdistusainetta) sudafedin puhdistamiseen ...
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Koska minulla ei ole niin suurta astiaa, onnistuisiko koe silti, jos muuttaisin materiaalin viidesosaan
 

ZMI_AA0B

Don't buy from me
Resident
Language
🇺🇸
Joined
May 24, 2024
Messages
75
Reaction score
5
Points
8
Saanko kysyä, kauanko opettajalla kestää sekoittaminen ja jäähdyttäminen 0 asteessa?
 
Top