- Reaction score
- 0
Ik heb dus moeite met stap 8. Het lijkt erop dat ik hier veel afval en verlies. Ik heb het extract uit de trechter overgeheveld en magnesium toegevoegd en in de vriezer gelegd. Nu heb ik hier het filter met vacuüm gedaan. Ik denk dat Buchner veel beter is dan de opstelling die ik heb, aangezien deze lekte en het volume te groot is. Dus als eerste bij het overgieten in de opstelling moet je het hele ding erin gieten.... Ik begrijp niet hoe ik de etherextractie moet afgieten zonder magnesium erbij te krijgen, tenzij ik niet al het extract afgiet en op dat moment veel extract overhoud met magnesium, wat moet ik dan doen met dat resterende deel om te scheiden. Ook heb ik foto's bijgevoegd van de lekkage. Wat moet ik hiermee doen. Is dit allemaal afval . Als er magnesium door het filter is gekomen wat moet ik dan doen? Ik zit eigenlijk vast en wacht op deze stap
Attachments
↑View previous replies…
- Reaction score
- 112
- Reaction score
- 0
Het is joanlab vacuümfilter... Het was goedkoop maar het ontwerp is helemaal verkeerd, het laat dingen lekken aan de buitenkant... Ja, ik zal anders proberen te gieten. Ik las de sticky die Patton schreef om de dingen een beetje te verduidelijken.
- Language
- 🇺🇸
- Reaction score
- 168
- By ACAB
@deeperdive36 Het lijkt erop dat het een kogelgewricht is dat met een klem bij elkaar wordt gehouden.
Heb je geprobeerd het kogelgewricht vooraf in te vetten met slijpvet en de kogel te draaien totdat het slijpsel duidelijk wordt?
Dat zou je probleem moeten oplossen.
Heb je geprobeerd het kogelgewricht vooraf in te vetten met slijpvet en de kogel te draaien totdat het slijpsel duidelijk wordt?
Dat zou je probleem moeten oplossen.
- Reaction score
- 0
Ahhh ik herinner me dat ik ergens gelezen heb over invetten. Ik zal het vandaag proberen en hopelijk is het probleem dan opgelost. Bedankt.