Hallo,
Ik heb een vraag over laboratoriumapparatuur,
Welke andere materialen dan borosilicaatglas kunnen als reactor worden gebruikt?
Zou dit de kwaliteit van de synthese beïnvloeden?
Welke apparatuur wordt aanbevolen om 500 P2NP g. te synthetiseren?
Hartelijk dank
Ik heb een vraag over laboratoriumapparatuur,
Welke andere materialen dan borosilicaatglas kunnen als reactor worden gebruikt?
Zou dit de kwaliteit van de synthese beïnvloeden?
Welke apparatuur wordt aanbevolen om 500 P2NP g. te synthetiseren?
Hartelijk dank
- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
PP. HDPE of zelfs metaal als je een beschermende PTFE-coating aanbrengt op het hele binnenoppervlak.
Vat in vat, zodat je kunt koelen en verwarmen. Grote condensor gemaakt van pijp in pijp.Gat voor condensor, gat voor teflon overhead roeradapter (Of een grote cement mengboor aangesloten op een regelaar).Je aluminium moet dikker zijn dan sub 50-100g reacties, veel dikker anders gaat het uit de condensor.De limiet is 100g wordt gezegd, maar ik ben er vrij zeker van dat je veel meer kunt opschalen.Er is hier 1 persoon die ik ken die 1kg reacties doet met deze methode en naar wat hij zegt duurt het "uren" om te amalgameren en wordt er aluminiumplaat gebruikt.
Vat in vat, zodat je kunt koelen en verwarmen. Grote condensor gemaakt van pijp in pijp.Gat voor condensor, gat voor teflon overhead roeradapter (Of een grote cement mengboor aangesloten op een regelaar).Je aluminium moet dikker zijn dan sub 50-100g reacties, veel dikker anders gaat het uit de condensor.De limiet is 100g wordt gezegd, maar ik ben er vrij zeker van dat je veel meer kunt opschalen.Er is hier 1 persoon die ik ken die 1kg reacties doet met deze methode en naar wat hij zegt duurt het "uren" om te amalgameren en wordt er aluminiumplaat gebruikt.
↑View previous replies…
- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
Nee, het zou geen invloed moeten hebben op de kwaliteit, maar pas op, bij kamertemperatuur zijn zowel hdpe als pp in bijna alles goed, maar bij 110*C beginnen ze te vervormen, vooral onder oplosmiddelen, zuren enz.
- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
Ja, maar bij de eerste toevoeging kan de temp. plotseling hoger worden dan dat
- Reaction score
- 510
- Deals
- 5
Ik heb goed gewerkt met 0,25 mm-3 mm "vel", tussen aanhalingstekens omdat het gemakkelijk met de hand te buigen is. Ik snijd het in kleine afmetingen en doe 1-2 sec blitz in koffiegrinde/blender voor een beetje oppervlakte.